סגור
קארין אלהרר שרת האנרגיה ועידת האנרגיה וידאו
שרת האנרגיה קארין אלהרר (אוראל כהן)

למרות בקשת משרד האנרגיה: חברת החשמל טרם העבירה פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון

שרת האנרגיה קארין אלהרר ביקשה שיועברו אליה הפרוטוקולים לפני יותר מחודש. בין היתר דנו בישיבות הללו במינוי חבר הדירקטוריון מאיר שפיגלר למנכ"ל החברה, שאותו מסרבת אלהרר לאשר. פרוטוקולים נוספים נוגעים להתנהלות סביב מינוי דב בהרב ליו"ר

חברת החשמל לא מעבירה את הפרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון לשרת האנרגיה קארין אלהרר. זאת אף שאלהרר ביקשה אותם כבר ב-15 ביולי, כלומר לפני יותר מחודש.
מדובר בישיבות שדנו בהן בין היתר במינויו של חבר הדירקטוריון מאיר שפיגלר למנכ"ל החברה, מינוי שאותו מסרבת אלהרר לאשר עד היום. פרוטוקולים נוספים נוגעים להתנהלות סביב מינוי דב בהרב ליו"ר, שהיה מועמד של אלהרר והתפטר שלושה שבועות בלבד אחרי שמונה, עם שורה של טענות כלפי הדירקטוריון בו נחשף לדבריו ל"מעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים".
אילן בירן עומד להתמנות ליו"ר החברה, כמינוי מוסכם על אלהרר ושר האוצר אביגדור ליברמן. המינוי עבר את אישור ועדת המינויים, בראשות השופטת בלהה גילאור.
גורמים בחברת החשמל טוענים כי ישיבות הדירקטוריון אינן נרשמות כפרוטוקול אלא כתמלול מדויק, ולכן עליהם לוודא שלא נגרם בתמלול נזק אישי למי מחברי הדירקטוריון. עוד נודע כי הדירקטוריון שכר את עו"ד מתן גוטמן לגבש חוות דעת בנושא, לאחר שקודם לכן קיבל חוות דעת של היועץ המשפטי הפנימי.
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "על פי הנוהג הקיים בשנים האחרונות, הועברו לשרה סיכומי דיון והחלטות הדירקטוריון. בקשתה לקבלת הפרוטוקולים המפורטים, על בסיס תמלול הדיונים, נמצאת בטיפול".