סגור
David Hodak GKH דוד חודק
עו"ד דוד חודק (צילום: אוסנת רום)

עו"ד דוד חודק: "לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ולא אעזוב את הארץ. אם צריך אלחם"

כך אמר עו"ד דוד חודק אתמול בכנס לשכת עורכי הדין, על תחושותיו לנוכח המהפכה המשפטית והמשטרית שמובילים רה"מ ושר המשפטים. עוד הוסיף: "אני לא מבין מאיפה האומץ של נתניהו ולוין להציע הצעה כזו? כנראה שיש משהו בשיכרון הניצחון ודברים קורים מתוך יצר האדם ולא מתבונתו"

"החלטתי שלא אחיה יום אחד בדיקטטורה ואני לא אעזוב את הארץ, ואם צריך להילחם על זה – אלחם", כך אמר עו"ד דוד חודק אתמול (ד') בכנס לשכת עורכי הדין. נפל בחלקי להנחות את הפאנל אתמול ופתחתי בשאלה כללית בה ביקשתי מהמשתתפים לתאר את תחושותיהם לנוכח האירוע – הרפורמה המשפטית, ההפיכה המשטרית של נתניהו ויריב לוין.
חודק ענה: "למדתי בחיי הבוגרים במדינת ישראל שני דברים – להיות עורך דין ולהילחם, ואני אלחם. הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אני מדבר עם חברים שלי מהשירות הצבאי, צעירים יותר, בוגרים יותר, בממשלה לא מבינים את רמות האנרגיה שיש בציבור הישראלי ואת רמת ההתנגדות לתכנית החקיקה הההרסנית הזו. אנשים מוכנים להילחם עם נשק, אז כולם מזדעזעים – איך אני אומר? אם יגררו אותי לשם זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ ואני לא אחיה בדיקטטורה".
"איך קיבלנו את הדבר הזה? כמו ששואלים איפה היית כשרצחו את קנדי או רבין. הייתי בהלם. לא האמנתי שדבר כזה יקרה בישראל, אבל גם לא האמנתי שיהודי ירצח ראש ממשלה בישראל. אחרי שיצאתי מההלם, הרגשתי תחושת זעם אדירה. אני נמנה על דור מלחמת יום הכיפורים וזה החזיר אותי 50 שנה אחורה. שאלתי את עצמי מה היו אומרים אלה שמסרו את נפשם ונשארו צעירים לנצח על התפנית המזעזעת הזו? שאני רואה אותה ברמת בגידה בלאום היהודי ובבית היהודי - לא פחות מזה".
"אני לא מבין מאיפה יש לבנימין נתניהו ויריב לוין בכלל את האומץ להציע הצעה כזו? כנראה שיש משהו בשיכרון הניצחון ודברים קורים מתוך יצר האדם ולא מתבונתו, ולכן התמונה ברורה לי. אני לא חי באי ודאות (כפי שאמרה הדוברת לפניו, עו״ד ניצה פוזנר – מ״ג), אני חי בוודאות מושלמת. הם הולכים על זה בכל הכוח ואנו נתנגד לזה בכל הכוח ויהיה אשר יהיה".
"הדבר מחייב את כל מי שאוהב חירות. הרי אנו שרים בהמנון: להיות עם חופשי בארצנו, תהיה פה אולי מלחמת אחים. יש לנו עבר מפואר – במלחמות אחים ובאיוולת מדינית". חודק עבר כאן לסקירה היסטורית קצרה של מלחמות אחים מקין והבל, דרך רועי אברהם ורועי לוט, ועד המלחמות שהאיצו את חורבן הבית. "אנחנו טובים בזה, זה אצלנו בגנים. ולמרות כל הדברים האלה אני מאוד נחוש. ברור לי מה הם רוצים לעשות וברור לי מה אני עומד לעשות. הקמתי קבוצת התנגדות והיא פועלת לצד קבוצות אחרות ואני מציע לכל מי שיושב כאן – לא רק לזעום ולדבר, אלא גם לעשות. לשתק את המדינה, את נתיבי התחבורה, השבתות. אין לנו את ההסתדרות כי חצי מהאנשים שם זה אנשי ימין".
"מי שקרא את הקרנפים של יוג׳ין יונסקו מכיר את נגיף הקרנפיטיס שתוקף אנשים מהמעמד הבינוני ואין חיסון נגד זה. אני יודע שיהיו קרנפים, תמיד היו, וגם בקרבנו יש. חשבתי פעם בתמימותי שאנחנו עם סגולה, באמת האמנתי לזה, אבל התבגרתי והבנתי שאין לנו שום סגולה מאשר לעמים אחרים והמקומות הנמוכים שהגיעו אליהם - אנחנו יכולים להגיע לשם בקלות אם לא נילחם. צריך פשוט להילחם".
עו״ד פיני רובין: "שתי קריאות ביניים. הראשונה, אנשים לא יודעים שדוד חודק הוא גיבור ישראל, מחזיק בעיטור העוז ממלחמת יום הכיפורים. השנייה, אני מסתייג הסתייגות חמורה ומלאה ממלחמת אחים. הס מלהזכיר. לא יקום ולא יהיה. אין ולא תהיה מלחמת אחים".