סגור

ליברמן: "לא סביר שהופכים את אנשי הקבע לשודדים"

שר האוצר הגיב בפתיחת הכנס השנתי של לשכת יועצי המס באילת לביקורת הגוברת על הסדרת הגדלות הרמטכ"ל לפנסיות התקציביות ולפנסיות הגישור של אנשי הקבע; בדבריו תקף ליברמן את מחאת המתמחים: "היה כאן מתווה מצוין של שר הבריאות ושרת הכלכלה, וכל מה שהם מקבלים בחזרה זה איומים ואולטימטומים"

"הגישה הזאת להפוך את אנשי הקבע לשודדי הקריביים, זה בלתי סביר בעליל. מכונאי בדרגת נגד שעובד בימ"ח, משתתף בתרגילי אוגדה וחטיבה בלילות בלי לקבל שעות נוספות, נגד כזה עם 10 שנות ותק מרוויח אולי 8,000 שקל. אם הוא היה עובד כמכונאי מוסמך הוא היה מרוויח 16 אלף שקל", כך הגיב שר האוצר אביגדור ליברמן לביקורת הגוברת על הסדרת הגדלות הרמטכ"ל לפנסיות התקציביות ולפנסיות הגישור של אנשי הקבע היום (א') בפתיחת הכנס השנתי של לשכת יועצי המס באילת.
ליברמן הדף גם את הביקורת שמשמיעים כלפיו הרופאים המתמחים. "אני חושב שלהתנפל על ממשלה שקיימת רק שלושה חודשים, חודש לפני אישור תקציב, זו פשוט דרך לא נכונה. מעבר לזה היה כאן מתווה מצוין של שר הבריאות ושרת הכלכלה, וכל מה שהם מקבלים בחזרה זה איומים ואולטימטומים". ליברמן הוסיף כי "הרופאים עושים חמש משמרות בחודש של 26 שעות, והמשכורת הממוצעת שלהם היא 24 אלף שקל בחודש. זה מה שפחות או יותר מקובל בארצות הברית. אחת ממובילות המחאה הסבירה שהיא מותשת כי אחרי המשמרת היא רצה לקליניקה פרטית ועושה שם בוטוקסים מבוקר ועד ליל. זו לא השמצה, זו עובדה, היא פרסמה את זה בפייסבוק שלה".
ליברמן המשיך לתקוף את מחאת המתמחים ואמר: "הקבוצה הזו שנקראת מרשם מייצגת במקרה הטוב רק 10% מהמתמחים. אני מבין שיש קמפיין וזה נחמד לתקוף את האוצר ואת שר האוצר. אני מתנצל, אני לא לחיץ ולא נלחץ. מבחינתי, יש מתווה שהוגש על ידי שני שרים. זה מה שיש על השולחן, לא יהיה שום דבר אחר. כמו שעד עכשיו אף מתמחה לא התפטר, אני מאוד מסופק אם יימצא אפילו אחד שיתפטר בהמשך".
1 צפייה בגלריה
שר האוצר אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו
שר האוצר אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו
שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במהלך הריאיון ליברמן ניסה לצבוע את הממשלה הנוכחית בצבעים היסטוריים, והצביע על שלוש החלטות שהוא מגדיר כ"מאוד דרמטיות, מאוד קשות, לפעמים בניגוד לדעתם של חלק גדול מן המומחים וחלק גדול מאנשי התקשורת". ההחלטה הראשונה לדבריו היא "לא לסגור את המשק, והיום אנחנו רואים שאין שום זיקה בין תחלואה לסגר. אבל זו היתה החלטה מאוד-מאוד לא פשוטה, נגד הרבה אנשים והרבה קמפיינים". ההחלטה השנייה שליברמן מנה היא ביטול החל"ת: "זו החלטה שלא פגעה, היא עזרה לכלכלה לצמוח לאט-לאט, ובנוסף באופן מיידי חסכנו 840 מיליון שקל בשל ההחלטה הזו". ההחלטה השלישית, לדבריו, היא לחלק חיסוני בוסטר לפני אישור ה-FDA למהלך.