סגור

התפשטות הקורונה
מיום ראשון: רק 50% מעובדי השירות הציבורי יהיו במקום העבודה בו-זמנית

בשל התפשטות הקורונה הורו נציב שירות המדינה והממונה על השכר באוצר, כי יצומצם שיעור העובדים השוהים בו-זמנית במקום העבודה עד סוף ספטמבר לטובת עבודה מהבית של עד 3 ימים בשבוע. כמו כן, תוגבל קבלת הקהל ותיאסר הגעת ילדים למשרדי הממשלה

מיום ראשון הקרוב (8.1) ועד לסוף ספטמבר יעבור השירות הציבורי לעבודה במתכונת מצומצמת של 50% נוכחות פיזית בו-זמנית של עובדים, וזאת כחלק מהצעדים עליהם הוחלט במסגרת הגבלות הקורונה. כך עולה ממכתב שהפיצו היום (ה') נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר קובי בר נתן לעובדי המדינה, ואשר הגיע לידי כלכליסט.
בנוסף הוחלט על צמצום קבלת הקהל הפרונטאלית והוטל איסור גורף על הגעת ילדים למשרדי הממשלה.
היום החליטה הממשלה כי הרשקוביץ ובר נתן יקבעו הנחיות שלפיהן יצומצם שיעור העובדים השוהים בו-זמנית במקום העבודה ל-50% ממצבת העובדים, תוך מתן אפשרות למנכ"לי המשרדים, ככל שהדבר יידרש, לאשר שהייה בו-זמנית של שיעור עובדים גבוה יותר, תוך נימוק ויידוע נציבות שרות המדינה.
בעקבות זאת הוציאו כאמור השניים לפני שעה קלה מכתב לעובדי המדינה ובו ההנחיות "בדבר מתכונת עבודת עובדי המדינה לתקופת הצמצום הנוכחית".
2 צפייה בגלריה
נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ
(צילום: חיים צח לעמ)
במכתב נאמר כי מנכ"ל משרד או יחידת סמך או סמנכ"ל בכיר להון אנושי ומינהל באותו משרד יהיה האחראי לצמצום שיעור העובדים השוהים בו-זמנית במקום העבודה להיקף של 50% ממצבת העובדים במשרד או ביחידת הסמך. לשם כך, צוין, "ניתן יהיה להגדיל את מספר הימים של עבודה מרחוק המפורטים בהנחיית נציב שרות המדינה בדבר עבודה מהבית/מרחוק".
2 צפייה בגלריה
עבודה מהבית
עבודה מהבית
עבודה מהבית
(צילום: freepik)
במקרים חריגים, צוין במכתב, בהם נדרשת לדעת מנכ"ל המשרד או יחידת הסמך חריגה ממגבלת הנוכחות הפיזית לצורך הבטחת פעילות המשרד או היחידה, ניתן יהיה לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר.
לגבי עבודה מרחוק, צוין במכתב, כי במהלך תקופת הצמצום הנוכחית אפשר יהיה להרחיב את היקף העבודה מרחוק מעבר לימי השגרה ולאשר היקף של עד 3 ימים בשבוע לעובד בכפוף להחלטת מנכ"ל המשרד או יחידת הסמך או סמנכ"ל בכיר להון אנושי ומינהל. בר נתן והרשקוביץ ציינו כי "דיווח על שעות נוספות ביום העבודה מהבית/מרחוק לא יתאפשר בתקופה זו", למעט החרגות נדרשות שיש לאשר מראש מול נציבות שרות המדינה.
עוד כותבים בר נתן והרשקוביץ כי "במסגרת המאמצים לצמצום התחלואה, אנו ממליצים על צמצום קבלת הקהל הפרונטאלית ככל שניתן במקומות בהם הדבר מתאפשר ומעבר לשירותי קבלת קהל באופן מקוון או טלפוני. חל בזאת איסור גורף על הגעת ילדים למשרדי הממשלה".