סגור

בלי שיווק אקטיבי - בזק צופה לגייס חמישים אחוז מלקוחות בזק בינלאומי תוך שנה

החברה מתכוננת לביטול ההפרדה בין התשתית לספק ומשיקה חבילות גלישה חדשות במהירויות הורדה של 300, 600, 1,000 ו-2,500 מגה ומהירויות העלאה הנעות בין 100 מגה ל-250 מגה. מחיר החבילות נע בין 119 שקל ועד 169 שקל

ביום ראשון הקרוב בזק תתחיל למכור מוצר אחוד של ספק ותשתית, כחלק מהרפורמה של משרד התקשורת לביטול ההפרדה. לקראת שינוי זה, בזק השיקה היום חבילות גלישה ומוצרים חדשים במטרה למשוך לקוחות לקבל מחברת בזק קווי שירות אחוד של ספק ותשתית אינטרנט יחד.


בתוך כך, החברה השיקה חבילת גלישה במהירויות הורדה של 300, 600, 1,000 ו-2,500 מגה ומהירויות העלאה הנעות בין 100 מגה ל-250 מגה. מחיר החבילות נע בין 119 שקל ועד 169 שקל, כך שהמחיר לא צפוי לעלות פחות מהחיבור לבזק כתשתית ולבזק בינלאומי כספק בנפרד. חבילות הגלישה החדשות שמות את בזק כחברה שמספקת את מהירות ההעלאה הגבוהה ביותר בשוק ללקוחות פרטיים.

1 צפייה בגלריה
פריסת סיבים של בזק
פריסת סיבים של בזק
פריסת סיבים של בזק
(צילום: רונן טופלברג)

עבור לקוחות הנחושת, מהירויות ההעלאה ישודרגו למהירויות גבוהות יותר בלי תוספת תשלום. חבילות במהירות הורדה של 200 מגה, שכיום יש להן 5 מגה העלאה, ישודרגו ל-20 מגה וחבילות של 100 מגה הורדה שיש להן כיום מהירות של 3 מגה העלאה, ישודרגו ל-10 מגה העלאה. שירות נוסף שהחברה הציגה היום הוא wifi קידס. השירות מגדיר פרופיל אישי לכל ילד הכולל מספר מכשירים ומאפשר הגבלת שעות גלישה, חסימת אתרים וקבלת מידע לגבי הגלישה במכשירים אלו.
במטרה להכין את החברה למכירת מוצר אחוד, בזק חתמה על הסכמים להקמת מערכי CDN (שרתי תוכן בין-לאומיים המפיצים תוכן) עם גוגל, פייסבוק, נטפליקס ועוד. כדי לחבר את לקוחותיה לרשת העולמית, בזק תשכור את שירותי העברת הנתונים הן מבזק בינלאומי והן מהחברות טמרס טלקן וספרקל כדי להשתמש בכבל התת ימי שלהן.
במסגרת תוכנית הפעולה להעברת הלקוחות של בזק בינלאומי, בזק צפויה להציע ללקוחות חדשים או לקוחות שתם מועד החוזה שלהם לעבור לשירות האחוד. על אף שלפי שעה בזק לא צפויה לבצע מהלכי שיווק אקטיבים ולקוחות בזק בינלאומי לא צפויים לקבל ביום ראשון שיחה שמציעה להם לעבור לשירות החדש, החברה צופה שכחמישים אחוז מהלקוחות של בזק בינלאומי יעברו לשירות האחוד תוך שנה.
הבחירה באסטרטגיה זו ככל הנראה נובעת מכמות האינטרקציות הגבוהה שבזק קווי מנהלת עם הלקוחות שלה. בזק מעריכה שאיחוד שירותי הספק ותשתית יקטין את הפניות לשירות הלקוחות ב-30%, ומעוניינת לשפר את יעילות שירות הלקוחות על ידי מערכת המזהה את התקלה באינטרנט באמצעות מיפוי של כלל המכשירים בבית. המיפוי יאפשר גם להקצות כמות אינטרנט שונה לכל מכשיר לפי הרגלי הצריכה.
ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית היא בשורה ל-yes ול-HOT אבל גם לצרכן, שהיה צריך לרכוש את השירות דרך שני גורמים נפרדים ולנהל שיח מול שניהם במקרה של תקלה. בנוסף, העיוות יצר תופעה של "מנויים רדומים" שמשלמים בלי ידיעה עבור כפל שירותים בסכום שמוערך ב-50 מיליון שקל מדי שנה. משרד התקשורת התנה את ביטול ההפרדה בהצגת ההסכמים שחברת התשתית חתמה עם ספקיות אינטרנט. ההחלטה של המשרד מייתרת את הצורך בפעילות של בינלאומי, ולכן לאחר מיזוג האיחוד היא תהפוך לחברת אינטגרציה שתספק מערכי תקשורת לעסקים.