סגור

ועד העובדים ניצח: בזק ביטלה את המיזוג בין בזק בינלאומי ל-yes

במסגרת הביטול yes תהפוך לספק אינטרנט ותוכל לשווק חבילות טריפל, המשלבות סיבים וטלוויזיה; פעילות ה-ISP של בזק בינלאומי במגזר הפרטי תעבור לבזק ובסופו של דבר תיסגר

חברת בזק החליטה לבטל את המיזוג בין החברות-הבנות בזק בינלאומי ו-yes. במסגרת הביטול yes תהפוך בחודשים הקרובים גם לספק אינטרנט ותוכל לשווק חבילות טריפל, המשלבות סיבים וטלוויזיה. פעילות ה-ISP של בזק בינלאומי במגזר הפרטי תעבור לבזק ובסופו של דבר תיסגר.


חברת האינטגרציה שהיתה אמורה להתנתק מבזק בינלאומי תישאר בחברה, והיא תהפוך לחברת ICT ממוקדת צמיחה. ביטול האיחוד מגיע הן בעקבות מבוי סתום במשא ומתן עם ועד עובדי החברות והן בעקבות ביטול ההפרדה המבנית בין ספק לתשתית, שיהפוך את שירותי האינטרנט של בזק בינלאומי למגזר הפרטי ללא רלוונטיים.

1 צפייה בגלריה
הפגנה פלאפון ו בזק בינלאומי
הפגנה פלאפון ו בזק בינלאומי
הפגנה של עובדי בזק בינלאומי ופלאפון אשתקד
(צילום: ועד עובדי בזק בינלאומי וועד עובדי פלאפון)

במקביל דירקטוריון בזק החליט על מינויו של רון גלב למשנה למנכ"ל לפתרונות לעסקים בבזק בינלאומי. גלב היה מועמד לנהל את חברת האינטגרציה שהיתה אמורה לקום על בסיס החטיבה העסקית של בזק בינלאומי.
ועד העובדים של בזק בינלאומי ופלאפון, אשר למאבקו היה משקל כבד בהחלטה על ביטול המיזוג, מרוצה מהודעה, אך ניצב בפני משימה נוספת: במסגרת הרצון לשמור על עובדי בזק בינלאומי, הוועד מעוניין לוודא שתישאר תחרות בין בזק בינלאומי לבזק במגזר האינטרנט הפרטי, כדי שפעילות בזק בינלאומי במגזר לא תצטמצם ותוביל לפגיעה בעובדים. שאיפה זו סותרת את האסטרטגיה של הנהלת בזק, שתפעל להעביר את כל הלקוחות הפרטיים של בזק בינלאומי לבזק כדי לצמצם כפילויות. במקביל הוועד מנהל כעת מו"מ להסכמים קיבוציים חדשים בשתי החברות.
ההחלטה למיזוג בין החברות, אשר פורסמה רק לפני שלושה חודשים ואושרה על ידי משרד התקשורת ביולי האחרון, הגיעה על רקע הרצון להשתמש באינטרנט של yes למען שיווק חבילות של סיבים אופטיים. גם היחלשותן של שתי החברות בשנים האחרונות תרמה להחלטה על המיזוג - בזק בינלאומי, המשמשת כספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות, סיימה את 2020 בהפסד תפעולי של 241 מיליון שקל והפסד של 275 מיליון שקל.
מ-2019 מחקה בזק כ-503 מיליון שקל מערך החברה-הבת, בין היתר לאור אי סדרים שהתגלו ביתרות הנכסים של החברה ומחיקה של מנויים כפולים. שווי הפעילות של בזק בינלאומי עמד בסוף 2020 על מינוס 145 מיליון שקל, לעומת 1.061 מיליארד שקל בסוף 2018.
בחציון הראשון של 2021 החברה רשמה ירידת ערך בחלק מנכסיה בהיקף של 28 מיליון שקל בשל הערכת שווי שבוצעה ליחידת שירותי האינטרנט והתקשורת הבינלאומית של החברה. Yes לעומת זאת הצליחה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 להתייצב ולמנוע נטישת לקוחות.