סגור
עמיקם בן צבי אל על
עמיקם בן צבי. נחקר בלהב 433 (צילום: אייל פישר)

יו"ר אל על עמיקם בן צבי נחקר בפרשת השחיתות בנתיבות

בן צבי, שהוא גם הבעלים של חברת הנדל"ן מ.ב.צ, יזמות ובנייה נחקר בלהב 433 כחלק מפרשה בה חשוד ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר בקבלת שוחד וטובות הנאה מקבלנים ויזמים. בן צבי חשוד במתן שוחד. פרקליטו של בן צבי: "הוא משתף פעולה באופן מלא. בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק רבב בהתנהלותו"

יו"ר אל על עמיקם בן צבי, בכובעו כבעלי חברת הנדל"ן מ.ב.צ, יזמות ובנייה, נחקר השבוע במשך יומיים בלהב 433 בחשד למתן שוחד. זאת כחלק מחקירת פרשת השחיתות בנתיבות, שבה מעורבים יזמים וקבלנים מחברות בנייה הפועלות בדרום.
במסגרת הפרשה, חשוד ראש העירייה יחיאל זוהר בקבלת שוחד וטובות הנאה מקבלנים ויזמים בתמורה לקידום האינטרסים העסקיים שלהם בעיר, בנוסף לעבירות מרמה והפרת אמונים. בן צבי נחקר בימים שני ושלישי, כחלק מהחקירה המתנהלת נגד חברות הבנייה והקבלנים המעורבים בפרשה, וללא קשר לתפקידו באל על.
זוהר, ראש העירייה הוותיק בישראל כיום (35 שנה ונבחר לקדנציה שמינית כעת), עוכב לחקירה ביאח"ה (היחידה לחקירות הונאה) בלהב 433 לפני שבוע וחצי ביחד עם מעורבים נוספים בפרשה. הוא חשוד שקיבל טובות הנאה מקבלנים ויזמים, כאשר בין השאר נבדק החשד כי לעתים טובות ההנאה ניתנו בדרך עקיפה דרך מקורבים ובני משפחה.
עם פרוץ החקירה הודיעה המשטרה כי היא מתכוונת להרחיבה ולזמן מעורבים נוספים. בן צבי הוא אחד מהם, ונחקר כאחד הקבלנים החשודים בפרשת השחיתות.
הוא משמש כמנהל והבעלים של חברת הבנייה מ.ב.צ יזמות ובנייה, שהוקמה ב-1996, ועוסקת בייזום, תכנון, ביצוע, פיתוח והקמה של פרויקטים בכל רחבי הארץ. בין השאר בונה ומשווקת כיום החברה פרויקט בנתיבות.
בן צבי מונה ליו"ר אל על בידי בעל השליטה בחברת התעופה קני רוזנברג בשנת 2021 במקום היו"ר לשעבר דוד ברודט. הוא מקורב לרוזנברג והיה מעורב בתיווך לרכישת חברת התעופה על ידו. בעברו היה בן צבי יו"ר מכון התקנים, מנכ"ל עמידר, מנכ"ל חברת המעליות שינדלר נחושתן ומנכ"ל נחושתן נדל"ן, והיה בעל מניות ומנהל שותף בחברת דן תחבורה ציבורית ודן נדל"ן.
עו"ד נתי שמחוני, המייצג את בן צבי, מסר בתגובה: "בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק רבב בהתנהלותו. חשוד להדגיש, המדובר בבירור שאינו קשור, כלל ועיקר, לתפקידו כיו"ר דירקטוריון אל על".
אחרי הפרסום בכלכליסט אל על דיווחה הערב לבורסה על החקירה, ציינה שהדבר נודע לה היום וכי "החקירה איננה נוגעת כלל בענייני החברה וכי אין בחקירה בכדי למנוע את המשך כהונתו של מר בן צבי כיו"ר דירקטוריון החברה".
בשבוע שעבר עו"ד ציון אמיר המייצג את יחיאל זוהר, מסר בתגובה שמדובר ב"ראש עיר מהוותיקים בישראל, ומעולם לאורך השנים לא דבק רבב בהתנהלותו. מרשי סומך על עבודת המשטרה ומשוכנע שתגיע למסקנה שלא נפל כל דופי בהתנהלותו".