סגור
ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר 18.2.24
ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר (צילום: הרצל יוסף)

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, חשוד בלקיחת שוחד מקבלנים ויזמים

ראש העירייה הוותיק בישראל, שמכהן בתפקיד כבר 35 שנה ונחשב לחבר דומיננטי בליכוד, חשוד בלקיחת שוחד מכמה יזמים וקבלנים הפועלים באזור הדרום תמורת קידום האינטרסים העסקיים שלהם; בנוסף מיוחסות לזוהר עבירות מרמה והפרת אמונים; בא כוחו: "הוא משוכנע שהמשטרה תגיע למסקנה שלא נפל כל דופי בהתנהלותו"

ראש העירייה הוותיק בישראל תחת חקירת משטרה בעבירות שוחד ומרמה: הבוקר הותר לפרסום כי ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, הוא ראש העירייה שעוכב שלשום (ב') לחקירה בחשד שהוגדר כביצוע "עבירות שחיתות ציבורית ועבירות על טוהר המידות".
זוהר חשוד בלקיחת שוחד מכמה יזמים וקבלנים הפועלים באזור הדרום תמורת קידום האינטרסים העסקיים שלהם בתחום הבנייה בעיר. בנוסף מיוחסות לזוהר עבירות מרמה והפרת אמונים.
זוהר עוכב שלשום לחקירה ידי חוקרי יאח"ה (היחידה לחקירות הונאה) בלהב 433, לאחריה שוחרר בתנאים מגבילים, בין השאר מעצר בית ל-5 ימים והרחקה מהעירייה למשך 15 יום. הוא נחקר מאז מדי יום, כולל אתמול - וכך גם ייחקר היום, כאשר החוקרים אט-אט מתחילים להטיח בו את החשדות שנאספו בעניינו. זוהר מצידו משתף פעולה בחקירה ומספק הסברים.
החקירה התנהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי, בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עד להפיכתה לגלויה ביום שני בבוקר עם עיכובו של זוהר וחשודים נוספים, קבלנים ויזמים, החשודים במתן השוחד. בנוסף זימנה המשטרה לחקירה מעורבים נוספים בפרשה. בין השאר, בחקירה עלה חשד כי טובות הנאה שניתנו לכאורה לזוהר, נעשו בדרך עקיפה דרך מקורבים ובני משפחה, והוא נשאל בחקירה על קשרים עסקיים בינם לבין אותם קבלנים.
זוהר, בן 68, חבר ליכוד ותיק ודומיננטי ובעל השפעה רבה במפלגה, נבחר לראשות העיר בבחירות שהתקיימו בפברואר השנה לקדנציה שמינית - יותר מכל ראש עיר אחר בישראל. הוא מכהן כבר 35 שנה, מאז שנת 1989, עוד כאשר נתיבות היתה מועצה מקומית בטרם הוכרזה כעיר.
הוא נחשב לפוקד גדול בליכוד ותומך של נתניהו, אולם בחודש אוקטובר לאחר פרוץ המלחמה, יצא מולו לעימות חזיתי, כאשר שלח לנתניהו מכתב זועם שבו האשים אותו בהפקרת תושבי נתיבות, לאחר שהעיר לא נכללה בתוכנית הפינוי של הממשלה ואירוח על חשבון המדינה בבתי מלון ובתי הארחה. זוהר כתב לנתניהו כי "במבחן התוצאה, אני מודה לכל האח"מים שבאים לנתיבות כדי להצטלם ולתת תחושת שייכות וזהות עם התושבים, אבל בשורה התחתונה רשמתי בפניי שממשלת ישראל בראשותך החליטה להפקיר את תושבי נתיבות לגורלם, באופן שמלבד מילים מנחמות והבטחות חלולות העיר נתיבות לא קיבלה דבר".
עו"ד ציון אמיר, המייצג את זוהר, מסר בתגובה כי מדובר ב"ראש העיר מהוותיקים בישראל, ומעולם לאורך השנים לא דבק רבב בהתנהלותו. מרשי סומך על עבודת המשטרה ומשוכנע שתגיע למסקנה שלא נפל כל דופי בהתנהלותו".