סגור

נדחתה בקשה דחופה לעצירת הבחירות לנשיאות התאחדות המלונות

שלושה חברים בהתאחדות הגישו לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני נגד קיום הבחירות לנשיאות, בטענה שהמועמד אבי ניסנקורן אינו יכול להתמודד מפני שאינו מלונאי ואין לו ניסיון בתחום. בית המשפט דחה את בקשתם - והבחירות ייערכו מחר כסדרן

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ג') בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, נגד התאחדות המלונות בישראל, בבקשה לעצור את הבחירות המיועדות למחר לתפקיד נשיא ההתאחדות. הבקשה הוגשה על ידי ישי ברנע, שמתמודד בעצמו על תפקיד נשיא ההתאחדות, ועל ידי שני חברים נוספים בהתאחדות. ביהמ"ש קבע עוד כי המשיבים יגיבו לבקשה עד מחר בשעה 10:00 בבוקר.
הבקשה התייחסה לשתי סוגיות מרכזיות הנוגעות בזכות לבחור ולהיבחר (כך על פי לשון הבקשה): הסוגיה הראשונה היא היעדר הכשירות של אבי ניסנקורן (שמתמודד על התפקיד ונתמך על ידי רשתות המלונות הגדולות) להתמודד לתפקיד נשיא המלונאים. לפי המבקשים, ניסנקורן אינו יכול להתמודד מפני שהוא אינו מלונאי ואין לו ניסיון בתחום; הסוגיה השנייה היא דרישת המבקשים שלכל מלון תהיה זכות בחירה במוסדות ההתאחדות – בניגוד למצב הנוכחי, בו רק למלונות של מאה חדרים ומעלה יש זכות בחירה. המצב הנוכחי מוביל לכך שקיים יתרון מובנה לרשתות המלונות.
1 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן שר המשפטים טקס חתימה תקנות סדר דין אזרחי
אבי ניסנקורן שר המשפטים טקס חתימה תקנות סדר דין אזרחי
אבי ניסנקורן
(צילום: משרד המשפטים)
כאמור, הבקשה למניעת הבחירות, האמורות להתקיים מחר, הוגשה על ידי שלושה חברים בהתאחדות המלונות: ישי ברנע, שמנהל בית מלון בירושלים ושימש עד לאחרונה כיו"ר התאחדות המלונות בירושלים; אבי זנדברג, מלונאי מטבריה, חבר הוועדה הארגונית בהתאחדות המלונות ועד לאחרונה יו"ר התאחדות המלונות בטבריה; ומעוז ינון – מלונאי ופעיל חברתי ממייסדי קבוצת אברהם (אברהם הוסטל) וחבר מועצת התאחדות המלונות בישראל. המבקשים טוענים כי הם מייצגים למעלה ממאה בתי מלון עצמאיים שרואים את עצמם נפגעים מהתנהלות התאחדות המלונות בשנים האחרונות. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד יפעת סולל.