סגור

טסים לאילת עם מטוסים גדולים יותר: ישראייר תרכוש עוד איירבוס

שבוע לאחר ההנפקה, דיווחה החברה שבכוונתה למכור את מטוסי ה-ATR הישנים ולהרחיב את צי האיירבוס כדי "לתרום ליעילות הצי". מניית ישראייר זינקה בעקבות ההודעה

חברת התעופה ישראייר, שהונפקה בשבוע שעבר, הודיעה כי היא מעוניינת לקנות מטוס איירבוס שביעי ולמכור את שני מטוסי ה-ATR הישנים שלה שפועלים בציר נתב"ג-אילת. מניית ישראייר זינקה ב-14% בעקבות ההודעה.
בדיווח שפרסמה החברה הבוקר נכתב כי דירקטוריון החברה אישר את חכירת מטוס האיירבוס שבוצעה במרץ השנה, וצפוי להיקלט בספטמבר הקרוב בחברה. כמו כן, דווח כי דירקטוריון החברה מעוניין בקליטה של מטוס איירבוס נוסף, שביעי במספר.
במקביל, פועלת החברה למכור את מטוסי ה-ATR שבבעלותה ששימשו בקו לאילת, וזאת בין השאר בגלל שינויי תעריפי אגרות בטיסות לאילת שנעשו על ידי רשות שדות התעופה, ומתמרצים את החברות להפעיל פחות טיסות אך עם יותר מושבים לכל טיסה.
כמו כן, דירקטוריון החברה סבור כי ההחלטה עשויה לתרום ליעילות תפעול צי המטוסים של ישראייר מכיוון שצי מטוסים המורכב כולו מסוג מטוס אחד, יתרום למערך תחזוקה אחיד ולכך שכלל חלקי החילוף יהיו לטובת סוג מטוס אחד. בחברה מעריכים כי שווים של שני מטוסי ה-ATR נאמד בכ-12 מיליון דולר.
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר אמר ל"כלכליסט" כי "לכל אורך תקופת המשבר אנחנו חיפשנו הזדמנויות לקליטת מטוסים שהוחזרו לבעליהם על ידי מי שהפעיל אותם בתקופת הקורונה, מדובר במחירים תחרותיים וזולים משמעותית יותר ממה שאנחנו חוכרים היום מטוסים בפרמטרים דומים. לא רצינו לפספס את ההזדמנות העסקית הזו".
סירקיס הוסיף כי "עוד מטוס זה הגדלת סיכון ולכן המתנו עם החתימה עד השלמת הגיוס (ההנפקה). בכל הקשור למכירת מטוסי ה-ATR, אמר סירקיס כי בעקבות שינויי תעריפי האגרות "הכדאיות של ההפעלה של המטוסים הקטנים הללו מאוד מאוד נשחקה" וכי המודל שרשות שדות התעופה דוחפת אליו זה פחות טיסות עם יותר מושבים. "השוק אוהב את זה כי השוק רואה בצי מטוסים אחד יתרונות תפעוליים: פחות טייסים, פחות מנהלים, פחות מלאי – יש כאן הרבה כסף שנחסך".