סגור
רן ארז יו"ר ארגון המורים
רן ארז יו"ר ארגון המורים, וכיתה ריקה (צילומים: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)

המורים מחריפים העיצומים אחרי ההוראה להפחית את שכרם: בלי טקסים ומסיבות

הממונה על השכר, אפי מלכין, הורה בצעד חסר תקדים להפחית את שכרם של המורים העל יסודיים בשל סירובם לתת ציונים ולצאת לטיולים. ארגון המורים הודיע בתגובה כי אחרי פסח יחריף את העיצומים

ארגון המורים העל יסודיים הודיע על החרפת העיצומים - בתגובה להוראת הממונה על השכר באוצר אפי מלכין לנכות למורים שכר על העיצומים שהם נוקטים. החל מתום חופשת הפסח לא יבוצעו כל פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר גם בשעות הלימודים, לא יתקיימו טקסים ומסיבות סיום. זאת, בנוסף לעיצומים הנוכחיים: הימנעות ממתן ציונים, הפסקת העבודה בתום יום הלימודים בשעה 15:30 שמשמעותה הימנעות מטיולים.
יו״ר ארגון המורים רן ארז אמר ש"ההתנהלות הבריונית של האוצר נגד ציבור המורות והמורים שנושאים הן בנטל המלחמה והן בהכנת בלמידה בתנאי חירום היא קו אדום. אם מישהו באוצר חושב שבאמצעות כיפופי ידיים הם ישברו אותנו הוא טועה טעות מרה".
המו"מ בין האוצר לארגון המורים תקוע בשל מחלוקת בשאלה מה סוכם בעל פה ב-31.8, יום לפני תחילת שנת הלימודים. נושא המחלוקת העיקרי הוא טענת האוצר כי ארז הסכים לכמות מוגבלת של חוזים אישיים, בעוד ארז מכחיש.
המורים נוקטים עיצומים שכוללים הימנעות ממתן ציונים ומפעילות מחוץ לבית הספר. נראה שארז שואף לנהל משא ומתן מחודש בחופש הגדול בתקווה שתהיה מערכת בחירות והוא יוכל להשיג הסכם טוב יותר.
כאמור, מלכין הורה אתמול בצעד חסר תקדים לרשויות המקומיות שהן המעסיק של מורים התיכונים לנכות מהמורים שכר בשל העיצומים. מלכין שלח לרשויות המקומיות לראשונה תעריף לניכוי שכר עבור העיצומים השונים: על אי מתן ציון מגן ינוכה 5% מהשכר לכל כיתה, על הימנעות מאפסת הורים או יציאה לטיול - 2.5% לכל כיתה. הניכוי הראשון יבוצע ממשכורת מאי שתשולם ביוני. מדובר במהלך שבוצע בעבר במגזרים אחרים של המשק אבל מעולם לא לגבי מורים. כן הורה לנכות משכר המורים את המקדמות שקיבלו בסך 2,400 שקל.
תוצאה מסכסוך העבודה היא שהתלמידים שנפגעו בקורונה ובמלחמה סובלים פגיעה נוספת. לפני שבועיים השביתה מועצת התלמידים הארצית את הלימודים במחאה על שסכסוך העבודה נמשך ללא פתרון.