סגור

יום שני לעדות הדס קליין בתיק 1000: "שרה דרשה תכשיטים ב-2,000 דולר - ונתניהו אישר"

העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר העריכה כי שווי הסיגרים שנרכשו עבור נתניהו היה כ-42 אלף שקל בשנה, וסיפרה גם על השמפניות, המתנות והחשאיות: "שרה ביקשה שלא אדבר בטלפון". פעם אחת, כשנתניהו התקשר אחרי שרעייתו צעקה עליה, קליין אמרה שענתה: "לא עובדת אצל אשתך". וגם: הוויזה של מילצ'ן, והשמפניות שביקשה שרה אחרי החקירה

כשהיא מלווה בשוטר, העדה המרכזית בפרשת המתנות (תיק 1000), הדס קליין, מעידה הבוקר (יום רביעי) פעם נוספת במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. קליין, ששימשה במשך שנים כעוזרת לארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, מסרה את עדותה אתמול בפעם הראשונה, וצפויה להעיד פעם נוספת לפני שתתחיל החקירה הנגדית של צוות ההגנה. את קליין חוקר גם היום עו"ד אלון גילדין, ראש צוות תיק 1000 בפרקליטות מיסוי וכלכלה.
עדותה של קליין אתמול נמסרה במשך כשש שעות. העדות, שהייתה ארוכה, מפורטת ומגובה בחשבוניות, עסקה באספקת מתנות מצד מילצ'ן ופאקר לנתניהו ולמשפחתו, בתקופה שבה היה בשלטון. קליין הציגה קלסר חשבוניות שמצביע על רכישת מתנות לאורך שנים, בהן סיגרים ובקבוקי שמפניה, וטענה כי סופקו לעיתים על פי דרישה של בני הזוג. הפרקליטות טוענת כי המתנות שסופקו לנתניהו ומשפחתו מגיעות לשווי של מאות אלפי שקלים.
14:50: תמה העדות.
14:45: זר הפרחים שלפיד סירב לקבל
אחרי סיפור הוויזה, עברה קליין להטבה שלטונית נוספת שנתניהו פעל לכאורה שמילצ'ן יקבל. מילצ'ן, שנהנה במס הכנסה ממעמד של תושב חוזר שפטר אותו מתשלום מס הכנסה עד 2019, ביקש בשנת 2013 להאריך את הפטור. הוא פנה בעניין הן לנתניהו והן ליאיר לפיד, שהיה אז שר האוצר. לדברי קליין, לפיד ומילצ'ן נפגשו אחרי שמילצ'ן פנה לנתניהו וביקש ממנו לבחון את העניין.
לפי כתב האישום, לפיד העלה הסתייגויות ביחס לבקשה של מילצ'ן, הפנה את מילצ'ן לבדיקת גורמי המקצוע במשרד האוצר והבהיר בהמשך שלא יקדמן באופן שיסייע לו. נתניהו, לפי כתב האישום, העלה בעקבות פניית מילצ'ן את נושא הארכת משך הפטור שניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד בשתי פגישות מקצועיות. בפגישות אלה, נטען, נתניהו אמר ללפיד שמילצ'ן שוחח עמו, והביע בפניו את תמיכתו בהארכת הפטור. לפיד מנגד סירב, והוא צפוי להעיד על כך בעצמו במשפט.
קליין סיפרה על יחסיו של מילצ'ן עם לפיד: "כשיאיר נכנס לפוליטיקה, הוא אמר למילצ'ן שהוא רוצה להיות צח ונקי, והוא מעכשיו לא שותה ולא מעשן. כשהוא נבחר לשר האוצר מילצ'ן אמר לשלוח לו פרחים וברכה. יוסי הנהג התקשר אליי ואמר שיאיר לא מוכן לקבל את הזר. אמרתי לו 'יפה, תחזיר את הזר ותשאיר את הברכה'". קליין הוסיפה שבפעם אחרת, כשמילצ'ן שכח אוזניות יקרות בבית קפה שבו ישב עם לפיד, לפיד סירב לקחת אותן - והשאיר אותן בבית הקפה.
השופטים תהו מדוע הסיפור חשוב, עורך הדין עמית חדד השיב בציניות "כי יש בחירות" והתובע הבהיר: "אני רוצה להראות שלמילצ'ן יש חברים פוליטיקאים אחרים, והוא לא מתנהג באופן זהה לכולם. הוא ביקש להעניק פרחים אבל בכל שאר האירועים לא נקנו מתנות. מה לעשות שהחבר לפיד הוא מוכר".
14:30 "מילצ'ן התקשר לכולם, הוא היה אובד עצות"
התובע ביקש מקליין לספר כיצד ניסה מילצ'ן להאריך את הוויזה שלו לארה"ב. בתיק 1000, נזכיר, נטען שבנוסף לאספקת המתנות, נתניהו גם לא נמנע מלעסוק בענייניו של מילצ'ן - ואחת הפעולות השלטוניות שעשה למענו, בעוד מצוי בניגוד עניינים לכאורה, הייתה לפעול עבור חידוש הוויזה של מילצ'ן לארה"ב. לדברי קליין, אחרי שמילצ'ן אמר דברים "שכנראה עוררו אי-נוחות בצד האמריקני" על עשייתו למען ישראל", הוא ביקש ממנה לפעול לחידוש הוויזה למרות שתוקפה היה לעוד שנה. השניים מילאו את הטפסים וקבעו ריאיון לקבלת הוויזה, ריאיון שממנו יצא מילצ'ן - לדברי קליין - "המום".
"שאלתי את מילצ'ן מה קרה, והוא אמר שהפקיד השיב לו שהוא לא יכול לתת לו ויזה כרגע, ושזה עובר הלאה", סיפרה קליין. "הוא הבין לאן זה הולך, והיה נסער. הוא ביקש ממני להשיג את דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, אך הוא לא ענה. אחר כך הוא ביקש שאשיג את ראש הממשלה (נתניהו). אמרו למילצ'ן שיש לו מזל, ששפירו מגיע באותו יום לנתניהו, והנושא יעלה. הוא התקשר לכל מי שחשב שיכול לעזור, הוא היה אובד עצות".
לדברי קליין, מילצ'ן התקשר גם לנתניהו וגם לארי הרו, ואת חלק מהשיחות היא שמעה מכיוון שהיא מקשרת ביניהם. "הוא אמר להם 'אתם חייבים לעזור לי', ונתניהו ענה לו 'נעזור, נבדוק, ננסה'". התובע שאל את קליין אם מילצ'ן התקשר לראשי המוסד לשעבר תמיר פרדו ויוסי כהן, והיא השיבה בשלילה. "הוא דיבר הרבה ולא היה נעים לי מכמות השיחות", אמרה. "אשתו אמרה שמעולם לא ראתה אותו נסער ודואג כמו אז. אייל חיימובסקי (מנהל לשכת רה"מ דאז) אמר שברגע שאתה מגיש בקשה לוויזה, למרות שיש לך עוד שנה, הוויזה כבר לא רלוונטית - ומילצ'ן היה אמור לטוס בהקדם לארה"ב".
קליין סיפרה שבשלב מסוים נתניהו גם התקשר אליה באמצע הלילה, שאל אותה מדוע מילצ'ן כה דואג והבטיח שהדבר יטופל. בהמשך שגרירות ארה"ב הודיעה לקליין שהוויזה אושרה, אך כשראתה שהתוקף הוא רק לשנה "מילצ'ן היה נורא מיואש והתחיל בכל סדרת הטלפונים מחדש". היא נשאלה מה משמעות הוויזה עבור מילצ'ן והשיבה כי "יש לו סטודיו סרטים, וזה דבר נורא שלא יוכל להיכנס לארה"ב ולצאת ממנה. ילדיו לומדים שם. זה היה בלתי נסבל עבורו. הוא הרגיש שחייבים לעזור לו והוא נדנד, גם לנתניהו וגם לצוות שלו - ארי הרו, אייל חיימובסקי וגיל שפר. הם יצאו מגדרם כדי לעזור, וזה היה ישירות גם מול ראש הממשלה עצמו".
בהמשך, שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר אמר למילצ'ן שהוויזה שלו תחודש מדי שנה לשנה, ומילצ'ן נפגע מכך. "הוא ביקש מנתניהו להכיר בינו לג'ון קרי (מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג"מ)", סיפרה קליין. "לאחר זמן מה, דרמר אירח את קרי בליל הסדר והזמין את מילצ'ן, אך זה לא הסכים להגיע. בשלב מסוים קרי התקשר וביקש שמילצ'ן ישוחח עמו, והם דיברו והתיידדו מאוד. ב-2014 מילצ'ן קיבל את הוויזה המיוחלת לעשר שנים".
13:30: סנגורו של נתניהו מנסה למנוע את הדיון בהשלמת החקירה
עורך הדין עמית חדד דורש שקליין לא תדבר על הצמיד היוקרתי שסיפרה בהשלמת החקירה בספטמבר שג'יימס פאקר קנה לשרה נתניהו בעשרות אלפי שקלים. לטענת חדד, "השלמת החקירה התבצעה באופן לא ממצה, והפרקליטות בחרה לבוא לבית המשפט ולשנות עובדה אחת באישום (רק נוספו עדים, ג"מ). קליין לא מסרה את התכשיט לשרה, ולא שאלו את שרה שאלות, וגם לא את פאקר שלכאורה קנה אותו. אין בדל של ראיה שקושרת בין האירוע הזה למודעות של מר נתניהו, אפס".
גילדין, מנגד, טען כי ניתן לדבר גם על הרכישה הזו - והסביר כי הדבר "שופך אור על על נסיבות הנתינה ומערכת היחסים" בין הצדדים. השופט שחם, תהה מדוע לא הוכנסה רכישת התכשיט היוקרתי לכתב האישום, והתובע השיב כי חקירה נוספת של הנאשמים ותיקון כתב האישום כתוצאה מכך הייתה מעכבת את המשפט זמן רב, ולכן בחרו רק להציגה כראייה. לדבריו, מטרת הראייה היא להצביע על כך שרכישת הטבעת והשרשרת עבור שרה נתניהו לא הייתה אירוע בודד.
לאחר כשעה של דיון בעניין, בשעה 14:00 יצאו השופטים להתייעצות.

3 צפייה בגלריה
איש העסקים ארנון מילצ'ן
איש העסקים ארנון מילצ'ן
איש העסקים ארנון מילצ'ן
(צילום: EPA)

12:45: "שרה דרשה טבעת ושרשרת ב-2,000 דולר - ונתניהו אישר"
עם החזרה מהפסקה, סיפרה קליין כיצד התארחו בני משפחת נתניהו בביתו של פאקר בקיסריה, וכיצד דרשו לקבל ארוחות משפים שהביא לארץ. בהמשך סיפרה על קניית התכשיט לשרה נתניהו ביום הולדתה, וציינה כי למיטב זכרונה המקרה התרחש ב-2015. "הבקשה הייתה קונקרטית, טבעת מסוימת", אמרה קליין. "היא שרטטה לי על פתקית את גודל האצבע כי אני לא יכולה לבוא איתה לחנות. מילצ'ן אמר לי 'חכי, אני לא יודע'. בשלב מסוים היא פנתה אליי בצורה בוטה ואמרה שראש הממשלה אומר שאני מביכה אותה ומביישת אותה, ובגלל זה היא לא תבקש ממני שום דבר אלא ממילצ'ן. אמרתי לה שיש לי אור אדום ממנו, ואם הוא יאשר אני אלך ואקנה את הטבעת. בשיחת ועידה עם מילצ'ן ואיתה, הוא ביקש שנתניהו יאשר לקנות.
"היינו בטוחים שהיא לא תבקש מנתניהו והעניין ירד מהפרק, גם מילצ'ן היה בטוח. עברו חודשים, ובאחד הימים היא הגיעה למילצ'ן כשלא הייתי. למחרת היא התקשרה ושאלה אם אני יכולה לבוא אליה לקיסריה, והיא ביקשה שאסע לבית ינאי, למילצ'ן, כי נתניהו אישר באופן אישי לקנות את התכשיטים ולכן יש אור ירוק לכך. היא אמרה לי 'אל תדברי איתו בטלפון, תיסעי אליו'. חזרתי הביתה, סיפרתי למילצ'ן, והוא אמר שנתניהו אישר ושאין ברירה. ברגע שהוא אמר, הלכתי ורכשתי טבעת ושרשרת. זה היה כבר שנה אחרי שביקשה לראשונה. הבאתי לה את זה בביתה בחצר בבריכה. בקנייה עצמה אמרתי שזה לאמא שלי". לדברי קליין, הקנייה הסתכמה בכ-2,000 דולר.
12:00: "שרה נתניהו ביקשה שמפניות גם אחרי שנחקרה"
קליין סיפרה על מקרה שהתרחש עם תחילת החקירות במשטרה, כשהייתה בחופשה באוקטובר 2016. "היה יום הולדת לנתניהו, מילצ'ן התקשר אליי שנשלח כמתנה סיגרים ושמפניות", אמרה. "מילצ'ן לא ידע אז שנחקרתי. הרמתי טלפון לעורך דין שלי אז, בעז בן צור (כיום העו"ד של נתניהו, ג"מ), ושאלתי 'מה עושים'. הוא אמר שאין ברירה. באמת פחדנו, אבל למיטב זכרוני אני חושבת ששלחנו".
בתחילת נובמבר, ביום ההולדת של שרה נתניהו, קליין סיפרה שהייתה "במצב נפשי של חקירות, ואני והנהג של מילצ'ן שמרנו על דומיה. איש לא ידע על כך למה עורך הדין. אני הייתי נעלמת למילצ'ן לשעות ונאלצת להגיד שאני אצל רופא שיניים, וזה לא רגיל. לא הייתי מסוגלת לדבר עם שרה כי פחדתי. לא שלחתי לה מתנה ליום ההולדת, ומילצ'ן אמר לי ש'אני לא יודע מה עשית לה, אבל היא מקללת אותך מאוד'".
קליין סיפרה שבפעם אחרת, אחרי החקירה של שרה, מילצ'ן התקשר כשבני הזוג נתניהו בקו השני. "מר נתניהו אמר לו שהוא גאה באשתו שעמדה איתנה בחקירה. הוא נתן למילצ'ן את שרה, והיא ביקשה את השמפניות. הוא סגר את הטלפון ושאל אותי מה עושים עם הדבר הזה, ואמרתי שאני מפחדת".
11:30: שיחת הצעקות משרה נתניהו
קליין סיפרה על החשש שהעברת הסיגרים, השמפניות והמתנות למשפחת נתניהו יסתיים בחקירה, ואמרה כי כשלקחו את איש העסקים רון לאודר לחקירה בלהב 433, התבדחה עם שני - אם הבית של פאקר - ועם יונתן חסון, נהגו של מילצ'ן. "כתבתי ליונתן בצחוק שהוא הבא בתור, ולמחרת קיבלתי טלפון מלהב 433 וחשבתי שהוא שלח מישהו לעבוד עליי - אבל הוא לא".
"תמיד עבר לי בראש שיש משהו לא תקין, הייתי שמחה אם זה היה מספיק, אבל זו העבודה שלי", הוסיפה קליין. לדבריה, פעם אחת צעקה עליה שרה, ולאחר מכן נתניהו בעצמו התקשר כדי להבין מה היה, וביקש לתת לה כל שהיא מבקשת. קליין סיפרה: "שיחת הצעקות של שרה הייתה מכיוון שסירבתי למשהו, והיא מאוד כעסה. שעתיים אחר כך נתניהו התקשר לשמוע מה היה, ואמרתי לו שאני עדיין נרגעת מהצרחות, ושאני לא זוכרת שאני עובדת אצל אשתך. באותו יום כתבתי מייל למילצ'ן שאני מותשת, אחרי לילה שלא ישנתי וחטפתי באמת צעקות. כתבתי למילצ'ן שאנחנו 30 שנה יחד, ושאם לא ידרוש התנצלות, יש אפשרות שלא אעבוד פה יותר. הוא התקשר ואמר שהוא איתי בכל דבר, שאל אם אני רוצה ללכת למשטרה. נתניהו אמר שהצעקות באות על רקע זה ששוחטים אותה בתקשורת, ושהוא בדק ושלא נהיה קשים כי מותר להעביר דברים מתכלים. הוא אמר שאנחנו מונעים ממנה דברים שאנחנו לא אמורים למנוע".
התובע שאל מה נתניהו ידע על השמפניות שביקשה רעייתו, וקליין השיבה כי באחת הפעמים, באחוזה של מילצ'ן בבית ינאי, נתניהו עצמ ודיבר עם נהג כדי שיעמיסו את השמפניות והסיגרים לרכב. "אני לא אומרת שהוא הכניס את העיניים לתא המטען של הרכב, אבל זה היה חשוף ופתוח", אמרה. "יונתן הנהג היה מוזג לשרה כוס עם שמפניה בדרך. בקיסריה היו ארגזים של שמפניות. ביום הולדת של שרה בבית ינאי הוצאנו ארגזים שלמים בסיום הארוחה. אני יודע על הטרוניות שלה בהקשר הזה. הדברים נכנסו ויצאו, והוא אמר לי לתת לשרה מה שהיא מבקשת, מכיוון שמותר".
11:15: "רק לקשור את השקיות, שרה מתה מפחד"
התובע הציג התכתבות של קליין עם שני, העוזרת של פאקר:
שני: התקשרו עכשיו להגיד לי שהוא (נתניהו, ג"מ) מגיע עוד 10 דקות לבריכה. סידרתי לו מגבות ומים וכו'
קליין: נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה
שני: אוי הברוך. חבל שלא הבאנו גם קצת גפילטע
קליין: חחחח. שימי בשקית שחורה את ארבעת הבקבוקים ותסגרי את השקית ליד הדלת של המטבח בחוץ. היא תבוא לקחת, שמתי שם שקית, רק להכניס ולקשור היטב שלא יראו כלום.
שני: סגור
בהמשך שלחה שני תמונה וכתבה: שמתי לה בשתי שקיות. לא רואים כלום
קליין: רק לקשור פליז. היא מתה מפחד
לדברי קליין, שרה נתניהו גם ביקשה לשנות את השער בבית בקיסריה - כך שיפתחו את הגדר בין שני הבתים. "הבנתי משיקולי ביטחון שלא יקרה, וגם לא רצינו", אמרה. "זה נראה לי כמו בקש להתעלם ממנה ולעבור הלאה".
11:00: שרה נתניהו ביקש שקיות אטומות
התובע שאל כיצד נארזו קופסאות הסיגרים לנתניהו, וקליין השיבה כי "שרה נתניהו ביקש שאם הבית תמצא שקיות אטומות. שמפניות זה קרטון, אז צריך משהו גדול ומאסיבי, אז נשמרה הדיסקרטיות. היינו קשורים בשקיות ומעבירים, הרחוב קטן ושקט". כשנשאלה אם שמעה את נתניהו עצמו מבקש שקית לסיגרים, והאם הם הוכנסו לשקיות לצורך אריזה או לצורך הסתרה, השיבה קליין כי "נתניהו ביקש ממני מעטפה או שקית כשהיה אצלי בבית ינאי. תמיד כשהיינו בבית ינאי הוא היה אומר לי 'תביאי שקית שניקח את הסיגרים', כי הולכים אצלנו לאורך כל הדרך ויש שכן שתמיד מביט ומסתכל. אם לא הייתה שקית, היינו שמים במעטפה לבנה".

3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו אשתו של בנימין נתניהו
שרה נתניהו אשתו של בנימין נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

10:45: "שרה הייתה צריכה לטפס על כסא"
קליין סיפרה כי ברגע שהבית של ג'יימס פאקר בקיסריה, צמוד למשפחת נתניהו, היה מוכן - משלוח השמפניות היה הרבה יותר קל ונגיש. "גם סיגרים עברו מבית לבית", אמרה. "האריזות נלקחו על-ידי נתניהו, שהיה מבקר לעיתים תכופות בבית. אם הבית תמיד דיווחה שלקחו ושנזמין עוד מהר. רציתי שיהיה פיקוח כי זה אלפי שקלים. באחד הימים קיבלתי טלפון משרה נתניהו, שאמרה שהמדף של הסיגרים היה גבוה, והיא הייתה צריכה לטפס על כיסא. אמרתי לה 'תיזהרי, אני בבית'. לא רשמנו פר תאריך 'הוא לקח', אבל אנחנו יודעים, זה היה מנגנון מסודר ומאורגן".
לדבריה, בביתו של פאקר היו סיגרים גם לאורחים, אבל "לא ניתנו קופסאות לאיש מלבד נתניהו". לדבריה, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן השתמש "פעמים ספורות" בסיגרים בתפזורת שהיו אצל פאקר לאורחים, אבל "לא היה מגיע כעניין שבשגרה". נתניהו, עם זאת, "היא שוחה בבריכה אפילו כל יום. הוא היה יושב עם פאקר לאכול. אין מה להשוות ליוסי כהן, שלא קיבל שום סיגרים לקחת".
10:30 כשהחלו החקירות, החגיגה הסתיימה
בחקירתה, סיפרה קליין כי העברת הסיגרים והשמפניות למשפחת נתניהו הפסקה כשנתניהו נחקר בינואר 2017. התובע שאל אותה אם ייתכן שהיו פריטים שכבר נקנו אך לא הועברו למשפחת נתניהו בגלל החקירה, והיא השיבה: "נשאר מלאי גם בבית ינאי (האחוזה של מילצ'ן, ג"מ) וגם בקיסריה".
כשהשופט שאל אם יש רישום של המלאי, כמה נרכש וכמה נמסר, השיבה קליין: "לא ניהלנו מחסן. את מי היינו מחתימים בבלפור? היינו אומרים לשרה לחתום על השמפניות ולנתניהו על הסיגרים?". לדבריה, "אחרי החקירה נשארו ארבעה קרטונים של שמפניות, וקופסא או שתיים של סיגרים. מה שהיה הוא שנותר, אף אחד לא נגע".
10:00: הסנגור טען: "כל מה שיש כאן זה הערכות"
קליין העידה כי כל רכישה של סיגרים הייתה בין 2,600 ל-5,000 שקלים, "סביב סדרי גודל של כ-6,000 עד 8,000 שקלים מדי חודש". קליין העריכה, כפי שאמרה גם בחקירה, שסך ההוצאות עמד על כ-42 אלף שקלים בשנה. עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, התנגד: "כמה שורות לפני זה בחקירה אמרת שזה בערך כ-30 אלף בשנה. כל מה שיש כאן זה הערכות".
קליין: "קשה לזכור דברים כאלה. לא רוצה לעולל עוול לאף אחד, אבל אני חייבת להגיד למה אמרתי בחקירה הראשונה שנוח לי שיש לי חשבוניות. כשהגשנו אותם, כמו שאמרתי לשופטים, תפסתי את הראש. אמרתי לעצמי שמכיוון שאנחנו חיים את זה יומיומית, לא שמתי לב לגודל הרכישות, אפילו בכמה חודשים ספורים".
קליין הסבירה שאינה זוכרת כל רכישה, ואמרה כי "חיפשתי במייל חשבוניות, ומצאתי. חלק מהדברים עשיתי על הדרך. למשל, הייתה פעם ששילמתי מכספי הפרטי 13 אלף שקלים לסיגרים, וכתבתי להנהלת החשבונות במייל שתעשה לי העברה חזרה כי זה סכום גדול. לא זכרתי את זה".
השופטת: "ההערכות נובעת מהזיכרון?"
קליין: "גם מהזיכרון וגם מהחשבוניות שמצאתי"
התובע: "הציגו לה הערכות גבוהות יותר, והיא רצתה לרסן את הסכומים"
קליין: "נכון, עדיף לרסן מאשר להגדיל את הסכומים. סדרי הגודל שהערכתי בחקירה סבירים - כ-42 אלף שקל בשנה".
09:45: קוקי, חנות הסיגרים והפסל של נתניהו
העוזרת של מילצ'ן ופאקר סיפרה כי באחת הפעמים, כשהגיעה לחנות הסיגרים הקבועה, ראתה "חבורת גברים שמעשנים בחנות, מאוד לא מהמיליה שלי". לדבריה, "חניתי רחוק כי אמרתי שהמוכר לא יאמין שאני קונה כמות כזו של סיגרים עם מכונית צנועה. הבעלים של החנות, "קוקי", שאל אותי כמה פעמים למי אני קונה, כי ראה שאני קונה בכמויות. היה בחנות פסל, ראש של אדם, שראיתי בחזות שלו - אולי אני טועה - של מר נתניהו".
"שילמתי באשראי הפרטי שלי והחזירו לי", סיפרה קליין. "הרבה פעמים "קוקי" היה אומר שאין כרגע והוא יכין לי. שום דבר לא נשאר אצלנו. העברנו את זה הלאה למתנה לנתניהו".לדברי קליין, "קוקי" לא היה נותן הנחות מיוחדות עבור הכמות הגדולה, אך היה "מצ'פר אותנו בסיגרים דומיניקנים שהיינו שמים כאקסטרה. קנינו את המותגים שהם (משפחת נתניהו, ג"מ) אהבו, ושמנו בנוסף את המתנות". לדברי קלין, "הסיגרים היו יקרים, ומילצ'ן ביקש שאדבר עם שלדון אדלסון ואמר שנראה לו שאנחנו משלמים מחירים גבוהים מדי עליהם. אדלסון המליץ על חנות בתל אביב, ואז אמרנו לו כמה אנחנו משלמים, והוא אמר שזה מחיר טוב. ניסינו כל הזמן למצוא סיגר יותר זול, היו סיגרים ב-450 שקלים. הכול הלך לנתניהו ואני אומרת את זה בלב שקט".
בניגוד לשמפניות, נציין, שלגבי חלקן העידה קליין אתמול שנקנו לשימוש אישי של מילצ'ן ומשפחתו, הסיגרים - למעט מקרה בודד - נקנו עבור נתניהו והועברו לו.

3 צפייה בגלריה
נתניהו מעשן סיגר
נתניהו מעשן סיגר
נתניהו מעשן סיגר
(AP)

09:30: ראש המוסד לא לקח סיגרים לביתו, נתניהו כן
הדס קליין התייחסה לקבלת נוספת, של סיגרים ובקבוקי שתייה, וסיפר הכי נקנו אחרי שהסתיימה בניית ביתו של ג'יימס פאקר במרץ 2016 בקיסריה, בצמוד לביתה של משפחת נתניהו. לדבריה, המטרה הייתה לרכוש סיגרים בתפזורת, עבור האורחים בבית, וגם קופסאות סגורות. קליין סיפרה שראש המוסד לשעבר יוסי כהן התארח גם הוא אצל פאקר, אך מעולם לא לקח הביתה קופסאות סיגרים. נתניהו, היא העידה, היה לוקח לביתו קופסאות.
לאחר מכן הוצגה חשבונית מיוני 2014 על סך 8,843 שקלים, על סיגרים בתפזורת, סיגרים מסוג הוואנה קלאב, שמפניות ועוד. "הסיגרים הלכו לנתניהו", הדגישה קליין.
09:15: קליין ממשיכה בהצגת חשבוניות
עדותה של קליין נפתחה הבוקר, בהמשך ישיר לאתמול, בהצגת חשבוניות נוספות של שמפניות. בעוד כתב האישום מדבר על אספקת שמפניות מ-2011 עד 2016, הקלסר שהציגה קליין הבוקר נוגע לשנים 2007 עד 2013. כך למשל, קליין הציגה חשבוניות על סך 4,400 שקלים, כשכל בקבוק עולה 740 שקל, והסבירה: "חלק ארנון שתה, וחלק העברנו למשפחת נתניהו". בהמשך הציגה חשבונית דווקא מ-2010, שבה תשלום של 4,025 שקלים בגין 25 סיגרים מסוג קוהיבה סיגלו.
קליין, נזכיר, הסבירה אתמול שאחרי שזומנה לעדות במשטרה, היא החלה לספק חשבוניות לחוקרים. היא פנתה להנהלת החשבונות מבלי להגיד דבר לארנון מילצ'ן, וביקשה - בתירוץ של ספירת מלאי - לקבל את החשבוניות של כל רכישות הבקבוקים והשמפניות לאורך השנים. את הקלסרים העבירה קליין לחוקרים, אחרי שסנגורה עבר עליהם.
עו"ד עמית חדד העיר שמדובר בתקופה שלפני כתב האישום וטען שקליין כלל לא זוכר את המקרה. גילדין השיב כי "יש חשיבות להבין, במסגרת מערכת היחסים, את תהליך מתן המתנות בין אנשי העסקים לנתניהו". לאחר מכן קליין סיפרה כי הסיגרים הוזמנו סמוך לפסח, כשמילצ'ן אירח שחקן בארץ, שאינו מעשן, והפגיש אותו עם נתניהו. "כשמשפחת נתניהו באו אלינו, או שנסענו אליהם, היינו נותנים שתי קופסאות", אמרה. "מלבד איזה מקרה של אורח ספציפי, כל הסיגרים שמופיעים בקבלות שאציג ניתנו לנתניהו".
כתב האישום: מתנות בשווי 690 אלף שקל
בפרקליטות טוענים כי בין נתניהו למילצ'ן שררה מערכת יחסים אישית, ומסוף 2011 ועד סוף 2016, קיבלו בני הזוג נתניהו טובות הנאה שונות.
בשנת 2013, נטען בכתב האישום, הכיר מילצ'ן את איש העסקים ג'יימס פאקר לנתניהו. בין 2016-2014 נשלחו למשפחת נתניהו קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות באופן רציף, במענה לבקשות ואף לדרישות, במה שהפך למעין "קו אספקה". בפרקליטות טוענים כי היקף טובות ההנאה הצטבר ל-690 אלף שקל, ושהמתנות ניתנו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו של נתניהו כראש הממשלה. באישום הוסבר כי לאור שלל הזיקות בין נתניהו למילצ'ן, ראש הממשלה לשעבר היה צריך להימנע כליל מעיסוקים בענייניו של מילצ'ן.
למרות זאת, אמרו בפרקליטות, פעל נתניהו במסגרת מילוי תפקידיו הציבוריים לטובת מילצ'ן בכמה מקרים שונים. אחת הדוגמאות שהובאה היא פועלו של נתניהו מול גורמי ממשל אמריקנים על מנת שתינתן למילצ'ן אשרת כניסה לארצות הברית בשני אירועים שונים: בשנת 2013 פנה נתניהו לשר האוצר אז באותה העת, יאיר לפיד, בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ'ן, ובשנת 2015 נתניהו פעל בעצמו והנחה את שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, לסייע למילצ'ן בעניינים הנוגעים לרגולציה. לפי כתב האישום, נתניהו ורעייתו פנו למילצ'ן או לעוזרת קליין בעניין טובות ההנאה, ובמסגרת זו התייחסו לעיתים גם לסוג ולאיכות טובות ההנאה.
בספטמבר האחרון התבצעה השלמת חקירה בתיק, שבה קליין סיפקה מידע חדש על רכישת תכשיטים יקרים לכאורה עבור משפחת נתניהו, ובעקבות כך הפרקליטות ביקשה וקיבלה תוספת של שלושה עדי תביעה בתיק.
בחקירה הנגדית צפוי לחקור את קליין סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד. עורך הדין בעז בן צור, שייצג לפני תחילת המשפט את מילצ'ן וקליין ואז עבר לייצג את נתניהו, לא יחקור בתיק 1000. הסנגורים עומדים על כך שהמתנות אינן טובת הנאה, ושנתניהו ומילצ'ן הם חברים קרובים. אחת הטענות היא שנתניהו אף התייעץ עם עורך דינו המנוח יעקב וינרוט שהבהיר לו שאין מניעה לקבל מתנה הניתנת בין חברים. בנוסף, הסנגורים טוענים כי "כתב האישום לא מבחין בין מעשים שמיוחסים לנתניהו לבין אלו שמיוחסים לרעייתו, ולא ניתן להתעלם שהם ישות משפטית נפרדת".