סגור

בניגוד למערב: ישראל נתנה ערבות של 2 מיליארד דולר להמשך הטיסות לרוסיה

מדינות המערב סוגרות את השמיים לתעופה מרוסיה ואליה, וחברות הביטוח הבינלאומיות מסרבות לבטח טיסות אלה. לתוך הריק הזה נכנסה ממשלת ישראל שהסכימה להעמיד ערבות להמשך הטיסות. לטענת המדינה, הקהילה היהודית ברוסיה ביקשה את המשך קיום הטיסות עד 9 במרץ

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר התכנסה אתמול ב-1 בלילה לדיון דחוף על התעופה הישראלית בקו ישראל-רוסיה.

הסיבה לדיון היא שבעקבות הסנקציות הבינלאומיות על טיסות לרוסיה וממנה אז חברות הביטוח הבינלאומיות לא יכולות לבטח טיסות העוברות במרחב האווירי הרוסי. החברה הישראלית היחידה שמפעילה טיסות סדירות לרוסיה היא אל על, המפעילה 2 טיסות יומיות.
בדיון, שהתקיים לבקשת משרד התחבורה ומשרד האוצר אושרה מסגרת ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות עבור הפעלת קווי התעופה בקו ישראל-רוסיה, בסך 2 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
מטוס אל על 787 ממריא מ נתב"ג
מטוס אל על 787 ממריא מ נתב"ג
מטוס אל על ממריא מנתב"ג
(צילום: יאיר שגיא)

כאמור, אישור הערבות מגיע על רקע הסנקציות שהטילו מדינות המערב על רוסיה, כאשר חברות התעופה הישראליות הודיעו כי לא יוכלו להמשיך לטוס בקו ישראל – רוסיה, על רקע כך שפוליסות הביטוח שלהן קובעות כי לא יוענק כיסוי ביטוחי למטוסים ולטיסות הנעשות בניגוד לסנקציות.
המדינה היא זו שמעוניינת להמשיך את קיום הקו, למשך שבוע, עד ל-9 למרץ. הסיבה לכך היא בקשה שהגיעה מהקהילה היהודית הגדולה ברוסיה, ולצידה הערכה להימצאותם של עשרות אלפי בעלי אזרחות ישראלית באזור. לא ברור מה חברת אל על והמדינה יעשו לאחר ה-9 במרץ, והאם המדינה תוכל להמשיך לבטח את הטיסות. במקרה והכיסוי הביטוחי של המדינה לא ימשיך, ייתכן ואל על תצטרף בעל כורחה לסנקציות הבינלאומיות.