סגור
מימין משה בן זקן  מנכ"ל הקרן לעידוד הענף בישראל ושרת התחבורה מירי רגב
מימין: משה בן זקן ושרת התחבורה מירי רגב (צילום: ארבל ועקנין, עמית שאבי)

מהליכודיאדה לניהול עשרות מיליארדים: אושר המינוי של משה בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה

נציבות שירות המדינה אישרה את המינוי חצי שנה בלבד אחרי שבן זקן נפסל מלכהן בתפקיד בטענה כי אינו עומד בתנאי הסף. הוא יחליף בתפקיד את ממלא מקום מנכ"ל המשרד בחצי השנה האחרונה, סמנכ"ל הרישוי אבנר פלור

נציבות שירות המדינה אישרה את מינויו של משה בן זקן, ראש המטה לשעבר של מירי רגב ומארגן הליכודיאדה, לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן יחליף בתפקיד את ממלא מקום מנכ"ל המשרד בחצי השנה האחרונה, סמנכ"ל הרישוי אבנר פלור.
המינוי אושר הבוקר פה אחד בנציבות לאחר שבן זקן נפסל מלכהן בתפקיד על ידי הנציבות לפני כחצי שנה בלבד בטענה כי הוא אינו עומד בתנאי הסף. בהסברים לכך נכתב כי "המועמד אינו כשיר בשלב זה לתפקיד. מינויו לתפקיד בעל השפעה כה דרמטית על חיי היום-יום של כלל האזרחים, אשר הנושאים העומדים לפתחו הם בעלי השלכות מאקרו־כלכליות כבדות משקל, עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות".
המינוי אושר לאחר שהשרה רגב ביצעה "טריק" שעשתה גם בקדנציה הקודמת שלה עם שילה אדלר, שהפך ממשנה למנכ"ל שאחראי על מינהל התשתיות במשרד. השיטה של רגב היא למנות את האדם שהיא חפצה ביקרו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ"ל המשרד לתקופה של חצי שנה, תפקיד שאין לו תנאי סף ברורים. לאחר חצי שנה המועמד של רגב צבר לכאורה ניסיון רלוונטי והיא יכולה להגיש אותו בשנית ולזכות באישור הנציבות.
בן זקן (37) שימש בעבר כראש המטה של רגב בקדנציה הקודמת שלה במשרד התחבורה, כמנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה וכסמנכ"ל באיגוד הקבלנים. בחצי השנה האחרונה נטען כי בן זקן משמש כמנכ"ל בפועל של משרד התחבורה גם ללא מינוי רשמי, ואף קיבל שולחן במשרד המנכ"ל. משרד התחבורה הוא מהמשרדים הכלכליים הגדולים במשק, ומנהל תקציבים של פרויקטים בעשרות מיליארדי שקלים. בחצי השנה האחרונה המשרד סובל מגל עזיבות והעזבות של בכירים בעקבות מדיניות השרה מירי רגב.