סגור

ביום ראשון: משלוח ענק של טסלה יעגון בנמל אשדוד

אונייה שנושאת 1,500 מכוניות טסלה מתוצרת סין תהפוך לראשונה את מודל 3 של החברה לחשמלית הנמכרת ביותר בארץ

המשלוח הגדול ביותר של מכוניות חשמליות עד היום יגיע לישראל ביום ראשון. אונייה ובה כ-1,500 דגמי טסלה מודל 3 תעגון בנמל אשדוד, לקראת פריקה שתימשך כמה ימים.


מדובר בכמות גדולה פי שישה מהמשלוח הראשון של יצרנית החשמליות האמריקאית שנמסר במרץ, ומספר השווה לכל החשמליות שמכרו בישראל MG, אאודי, רנו, יגואר, ניסאן, מרצדס, מיני ויצרנים נוספים במהלך 2020 כולה.
את חודש אפריל עוד תסיים MG ZS EV כמכונית החשמלית הנמכרת בישראל, עם כ-450 מסירות מתחילת השנה, אבל לאחר שיתפרסמו נתוני חודש מאי צפויה מודל 3 לחלוף על פניה.
כפי שנחשף בכלכליסט, המשלוח מכיל לראשונה דגמי טסלה מתוצרת מפעל החברה בשנגחאי שבסין, השונים במעט מהדגם האמריקאי שהגיע במשלוח הקודם, בעיקר בסוללת הדגם הבסיסי, ללא קובלט.
1 צפייה בגלריה
מתחם טסלה בנמל אשדוד
מתחם טסלה בנמל אשדוד
מתחם טסלה בנמל אשדוד
(צילום: אודי עציון)

בטסלה ישראל נערכים כעת למבצע מסירות נוסף, שיימשך מספר שבועות. בשבוע הבא צפוי להיפתח מתחם עמדות הטעינה המהירה, הסופרצ'רג'רס, של החברה בקניון עזריאלי בחיפה, אחד משישה שמתוכננים בישראל כרגע, ויצטרף לזה שכבר פועל בקניון עזריאלי בתל אביב.
בעלי חשמליות מדווחים כי כבר כעת מורגשים עומסים בעמדות הטעינה המהירה ברחבי הארץ, לאחר שקצב הפריסה שלהן לא עומד בקצב המסירות.
עוד לפני שהמשלוח של טסלה יעלה לכביש, כבר נמסרו מתחילת השנה כ-1,200 מכוניות חשמליות, שהצטרפו לכ-2,800 חשמליות שנעו בכבישי הארץ בסוף 2020 לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול.
עד סוף יוני צפויה מסירתן של יותר מ-3,000 חשמליות, מה שיעמיד את קצב המסירות על פי ארבעה מאשר בשנה החולפת, ועל נתח שוק שיעלה לראשונה ליותר מ-2%.