סגור

בלי תו ירוק, עדיין עם מסכה: ההגבלות שהוסרו היום

בלי הצגת תו ירוק בכניסה למסעדה, בלי בדיקת קורונה לילדים לפני הנופש במלון, בלי הגבלות התקהלות. מהיום התו הירוק והתו הסגול מבוטלים, והתזכורת היחידה למגפה שהפכה לנו את החיים היא החובה לעטות מסכות במקומות סגורים. כל השינויים

1 ביוני הוא תאריך שללא ספק ייזכר בתולדות מלחמתה של מדינת ישראל בנגיף הקורונה: לאור התחלואה הנמוכה והיציבה לצד מבצע חיסונים מוצלח, מהיום (שלישי) יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו הגבלות התו הסגול והגבלות ההתקהלות. המשמעות היא שאחרי שנה ושלושה חודשים של הגבלות, סגרים ושלל תחומי חיים שנכנסו להדממה - החיים כפי שהכרנו חוזרים.


במקומות סגורים עדיין קיימת חובת מסכות, אבל רוב המשק אמור לעבור היום לפעילות רגילה, ללא הגבלות תפוסה, ללא צורך בהצגת תו ירוק בכניסה ועם כניסת ילדים ובלתי מחוסנים לכל מקום. עם זאת, לא בכל התחומים ירגישו את השינוי: בנתב"ג עדיין מוטלות הגבלות על הטסים והחוזרים מחו"ל, ויש גם בתי עסק שאימצו את הכניסה ברישום מראש. אז איך זה עומד בעצם להיראות?
מסעדות: מהיום תוכלו לחזור ולנהל את השיחות השגרתיות עם המארחת לגבי השולחן הרצוי לכם. לא עוד הצגת תו ירוק בכניסה, ללא הגבלת התקהלות, ילדים ולא-מחוסנים יכולים לשבת בכל חלל, וההגבלה היחידה היא עטיית מסכה בחללים הפנימיים.
"מבחינתנו 1.6.21 הוא יום חג", אומר מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים יחד, תומר מור. "זה היום שבו מאבקנו נושא פרי, עם ביטול התווים הירוקים והסגולים. אנחנו שמחים לחזור ולארח את הקהל - ילדים, מבוגרים ומשפחות, בכל כמות שהמסעדה יכולה להכיל, בלי התניות".
לילה גרבלי, בעלת מסעדת "חצר גולדמן" בתל אביב, מוסיפה: "אני מאושרת שסוף-סוף אוכל להושיב ילדים ומשפחות ללא הגבלה בפנים המסעדה, ולקבל הרבה יותר קהל. הבעיה היא שמודל החל"ת נשאר ואין כוח אדם שרוצה לעבוד".

3 צפייה בגלריה
מסעדה בר תל אביב תקנות פעימה שלישית הקלה הקלות סגר קורונה מסעדות
מסעדה בר תל אביב תקנות פעימה שלישית הקלה הקלות סגר קורונה מסעדות
מסעדות בתל אביב
(צילום: איי אף פי)

נופש בארץ: מהיום אין צורך בהצגת תו ירוק בכניסה לבית המלון, וכמובן - אין צורך בבדיקות קורונה לילדים וללא-מחוסנים. "אני שמח שהחל מהיום הוסרו כל ההגבלות על הכניסה של אורחים לבתי מלון בישראל", אומר מנכ"ל מלונות דן, רונן ניסנבאום. "זאת בשורה גדולה עבור ענף המלונאות והתיירות בישראל".
גם בענף הצימרים צוהלים: מעתה אין יותר הגבלות על כמות האורחים ואירוח רק של משפחות גרעיניות. אפשר לחזור ולקיים גם אירועי בוטיק במתחמי האירוח. מנכ"לית אתר "צימר לנד", אילנה אלוני: "אני שמחה ונרגשת שהחל מהיום הוסרו כל ההגבלות על צימרים, וילות ומתחמי אירוח כפריים ברחבי הארץ".
אולמות אירועים: מי שחיכו להתחתן או לחגוג בת ובר מצווה בלי הגבלות יכולים לצאת לדרך. מהיום ענף אולמות האירועים נראה כפי שנראה לפני הקורונה, בלי רשימות מוזמנים מצומצמות, בלי חובת הצגת דרכון ירוק או תעודת מחלים ובתפוסה מלאה. בתוך אולמות חלה חובת עטיית מסכה, בגני אירועים פתוחים אין חובה כזו.

3 צפייה בגלריה
בוסתן אבו גוש עיצוב סידור שולחנות חתונה ארועים 11
בוסתן אבו גוש עיצוב סידור שולחנות חתונה ארועים 11
תחום האירועים חוזר לשגרה
(צילום: רובי אהורון)

אתרי טבע: רשות הטבע והגנים תמשיך במודל של רישום מראש לאתרים. כלומר מבקרים שלא יירשמו יוכלו להיכנס לאתרים רק על בסיס מקום פנוי. "יחד עם זאת, בזכות ביטול התו הסגול והסרת ההגבלות מכסות המבקרים שצומצמו בשל הקורונה יגדלו כפי שהיה נהוג לפני פרוץ הקורונה", אומר מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין. לדבריו, "רוב המטיילים שבעי רצון ממערכת הרישום וירצו שהיא תמשיך לפעול גם לאחר הסרת הגבלות הקורונה".

מוזיאונים ואטרקציות: המוזיאונים יוצאים גם הם לדרך חדשה ונטולת הגבלות, כשהמגבלה היחידה היא עטיית מסכה בחלל סגור. חלק מהמקומות ימשיכו לעבוד במתכונת של הזמנת כרטיסים מראש.
"אנחנו שמחים מאוד על החזרה המלאה לשגרה", אומר יוסי אני, מנכ"ל מדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה. "הדבר הכי מהותי שנשאר מתקופת הקורונה הוא שאנשים התרגלו לרכוש כרטיסים אונליין. זה חוסך להם זמן רב של עמידה בתור לקופות".
מנכ"לית פארק המים שפיים, שרה רם-שליין, מוסיפה: "תקופת הקורונה שינתה מאוד את הרגלי הצריכה. הקהל התרגל להזמין מראש כרטיסים אונליין למקומות. אנחנו מזהים גידול משמעותי מאוד בהזמנות מקוונות ושריוני כרטיסים מראש".
לעומת זאת, פארק המים החדש בכניסה לאילת, "יו ספלאש", יפעל החל מהיום במתכונת רגילה ללא צורך בתיאום מראש ועם אפשרות קניית כרטיסים בקופה במקום.
בתי קולנוע ואולמות תרבות: אחרי הפסקה של 14 חודשים, מהיום תבוטל החלוקה לאולמות ירוקים וסגולים בבתי הקולנוע, והכניסה תהיה חופשית לכולם, ממש כפי שהיה לפני פרוץ מגפת הקורונה. "אין ספק שזה יותר מהכל מסמן חזרה לשגרה מלאה", אומרת בסיפוק סמנכ"לית השיווק של "יס פלאנט", ליעד קרימברג.
מנכ"לית היכל התרבות בתל אביב דלית קורל מוסיפה: "אחרי תקופה ממושכת ומאתגרת אני שמחה על כך שהיכל התרבות יחזור לפעילות מלאה ללא כל מגבלה על הקהל".

3 צפייה בגלריה
סינמה סיטי ראשון לציון עם מספר קטן של מבלים בעקבות ה קורונה
סינמה סיטי ראשון לציון עם מספר קטן של מבלים בעקבות ה קורונה
סינמה סיטי בראשון לציון
(צילום: אבי מועלם)

קניונים וחנויות רחוב: בענף המסחר חוזרים לשגרה מלאה ללא שום התניות, למעט הקפדה על עטיית מסכה בתוך הקניון או החנות. מתחמי המזון יפעלו גם הם ללא הגבלה. "גם יריד האוכל חזר למתכונתו הסדורה ואנו משיבים את שולחנות האוכל לרחבי הקניון", סיפר אתמול מנהל השיווק של דיזנגוף סנטר אלכס קפלן, על שגרת החיים החדשה במתחם הוותיק. מאיקאה מסרו על פתיחת ממלכת הילדים בחנויות הרשת ועל כניסה חופשית למסעדות.
טיפוח ויופי: מהיום יחזרו מכוני היופי והמספרות לעבוד ללא הגבלה - בלי בדיקת תו ירוק ובלי הגבלות תפוסה. "אני כבר מחכה עם בקבוק שמפניה", אומר בהתרגשות אילן מרגלית, בעל מספרה מרמת גן. "כמה חיכיתי לקבל את הלקוחות שלי בהמוניהם כמו פעם, ללא מחסום בכניסה, ללא מדבקות של שמירה על מרחק. לחזור ולהיות חופשי".
"חווינו סגירות במהלך הסגרים, ואנחנו שמחים שהגענו לרגע הזה", אומרת יוליה גל, בעלת רשת מכוני היופי והטיפוח "יוליה". "נחזור לעבוד כפי שנהגנו לפני הקורונה. ללא הגבלות על מספר הנכנסים לחנות, בלי שמירת מרווח בין המטופלות. נפסיק גם לבדוק תו ירוק, כך שהתנועה תזרום ביתר קלות בסניפים".