סגור

מכת הקורונה: חברות התעופה בארצות הברית זיכו לקוחות ב-13 מיליארד דולר

מדובר ב-11 חברות שנאלצו להעביר זיכויים כספיים ללקוחותיהן בשנה שעברה בעקבות המגפה ששיתקה את תעשיית התעופה; בעקבות ביקורת בסנאט, איגוד החברות מסר כי לעתים הן נאלצו להעניק שוברים לנוסעים שטיסותיהם בוטלו במקום מזומן כדי להימנע מפשיטת רגל

11 חברות תעופה אמריקאיות העניקו ללקוחות ב-2020 זיכויים כספיים בסכום כולל של 12.84 מיליארד דולר, זאת על רקע התפרצות מגפת הקורונה ששיתקה את תעשיית התעופה, כך לפי מכתב שהעביר לסנאט ניקולאס קאיו, מנכ"ל איגוד איירליינס פור אמריקה (A4A). על כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס".


1 צפייה בגלריה
חברת תעופה יונייטד אמריקן איירליינס  קורונה הונג קונג
חברת תעופה יונייטד אמריקן איירליינס  קורונה הונג קונג
מטוסים של אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס
(צילום: AP)
חברות התעופה ספגו ביקורת קשה מצד הנוסעים וחלק מהמחוקקים על האופן בו ניהלו את מתן הפיצויים על טיסות שבוטלו בשל המגפה. מוקדם יותר החודש הסנאטורים אדוארד מארקי וריצ'רד בלומנטל קראו לחברות לזכות כספית נוסעים - בין אם הביטול היה מצד החברות ובין אם מצד הנוסעים.
קאיו הכיר בכך שבחברות רבות עודדו את הנוסעים להסכים לקבל שובר זיכוי לטיסה עתידית במקום מזומן, אך לדבריו הדבר לא בוצע מתוך "זדון", אלא כדי למנוע הכרזות פוטנציאליות על פשיטת רגל.
"העובדות מראות בבירור שחברות התעופה האמריקאיות שמרו על המחויבות כלפי ציבור הנוסעים לאורך המגפה והעניקו באופן קבוע זיכויים בהתאם לכל החוקים והרגולציות הפדרליים", כתב קאיו במכתב התשובה לשני הסנטורים.
עוד הוסיף כי הזיכויים הכספיים, שייצגו כ-20% מהכנסות החברות בשנה שעברה, בוצעו בנוסף לזיכויים במיליארדי דולרים לשימוש חוזר בכרטיסים, והם מנוצלים כעת "בקצב מהיר" להזמנת טיסות חדשות. מימוש השוברים נעשה כעת בהיקף של 10%-15% ממכירות הכרטיסים החודשיות של החברות, וקצב המימושים צפוי לעלות בחודשים הקרובים על רקע הירידה בתחלואה והפתיחה מחדש של שווקים ומתחמים, כך לדברי קאיו.
התחזית היא לזינוק בטיסות בקיץ לאחר שעוד אמריקאים יספיקו להתחסן, והתקווה היא שזה יספיק להחזיר את החברות לתזרים מזומנים חיובי לאחר ההפסדים שספגו בשנה שעברה.