סגור

בנט לנתניהו: "אל תשאיר אחריך אדומה חרוכה"

יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד של גוש השינוי טען כי "יש מבצע ממומן לשבור אותנו", ופנה ליו"ר הכנסת: "קבע את ההשבעה ליום רביעי". הוא הדגיש כי לא כל ביקורת היא הסתה: "לא לחסום מאמרי ביקורת בפייסבוק"

יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד של גוש השינוי, נפתלי בנט, מסר הערב (יום ראשון) הצהרה לתקשורת ומתייחס למאמצי הרכבת הממשלה. ההצהרה נמסרה על רקע האיומים והלחצים על חברי ימינה, שמלבד הפגנות מול ביתם מתמודדים בימים האחרונים גם עם הודעות נאצה וקריאות קשות נגדם: "מופעלת נגדנו מכונה אלימה. יש מבצע ממומן ומנוהל לשבור את חברי ימינה ותקווה חדשה. במבצע הזה כל האמצעים כשרים".


הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לאף אחד אין מונופול על השלטון. כששלטון מסתאב הוא מוחלף. המשטר בישראל אינו מלוכני. תרפה. זה לא קטסטרופה, זה לא אסון. חילופי ממשלה".
בשעות אחר הצהריים התכנסו ראשי שמונה המפלגות שצפויות להרכיב את "ממשלת השינוי" לישיבה במלון דן בתל אביב. בנט התייחס לפגישה: "נעמוד בסופו של דבר למבחן העם. ישבנו מוקדם יותר כל ראשי המפלגות יחד, ואני יכול לומר לכם שיש רוח טובה בין כולם, ובעיקר רצון לגשת לעבודה כמה שיותר מהר. נפעל כדי לא לאכזב אתכם, כדי שתרגישו שלמישהו שם בירושלים אכפת מכם, שהשרים עובדים בשבילכם".
בנט התייחס לביקורת, שלפעמים גובלת באיומים כלפי חברי גוש השינוי ואמר: "יש מי שמתנגד לממשלת האחדות ופועל למנוע את הקמתה וזה בסדר גמור. אפשר לדבר נגד, לכתוב נגד ואף להפגין נגד. לא כל התנגדות לממשלה היא הסתה, ואסור לחסום בפייסבוק מאמרי ביקורת, חריפים ככל שיהיו. אבל ביקורת מחד - והתנהגות מדאיגה מאידך".
"שמעתי את נתניהו היום אומר לתומכיו, ממש בשפה הזאת: 'אל תפחדו להיכנס בהם'. אני קורא מכאן למר נתניהו: תרפה. תשחרר את המדינה להמשיך הלאה". הוא התייחס לטענה כי הממשלה המתגבשת היא "ממשלת שמאל" ואמר: "היא עשר מעלות יותר ימינה מהנוכחית".

1 צפייה בגלריה
יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהרה ב כנסת
יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהרה ב כנסת
נפתלי בנט
(צילום: קונטקט )

רוב ראשי המפלגות עלו אל הקומה שבה נערכת הפגישה דרך מסדרונות צדדיים ודלתות אחוריות, עקב המחאה והאיומים כלפיהם. אחרי הפגישה נודע כי בנט ייפגש הערב עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגתו, שמתנגד להקמת הממשלה החדשה.
מנהיג המפלגה היחיד ששוחח עם עיתונאים היה יו"ר רע"ם מנסור עבאס. הוא נשאל "יפרקו אתכם?" והשיב: "לא. אנחנו חזקים". בתום הפגישה צייץ הורוביץ בטוויטר: "השינוי בדרך".
בסיום הישיבה פורסמה הודעה מטעם המשתתפים: "ראשי מפלגות ממשלת האחדות העתידית התכנסו היום לפגישת עבודה ראשונה. בפגישה שוחחו על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, על מנת לאפשר למדינה להתקדם. ראשי המפלגות הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות".
מחר צפוי יו"ר הכנסת יריב לוין לכנס את המליאה כדי למסור לח"כים את הודעתו של לפיד על כך שהצליח להרכיב ממשלה. לוין שוקל לערוך את השבעת הממשלה כעבור יומיים - כבר ביום רביעי.
הבוקר התכנסה שוב סיעת ימינה על רקע הלחצים על חבריה להתנגד להקמת הממשלה החדשה. הח"כים נפגשו בסניף המפלגה ברעננה כדי לקבל עדכונים נוספים לקראת ההשבעה המתוכננת של הממשלה החדשה. חברי הסיעה ממתינים בעיקר למוצא פיו של ח"כ ניר אורבך שעדיין לא הודיע אם יתמוך בהקמת הממשלה, או שלחלופין יבחר לסכל את המהלך או להתפטר מהכנסת ולאפשר את הקמתה. קצין הכנסת הורה להצמיד מאבטח לאורבך וכן לח"כ עידית סילמן.