סגור

אלביט משנה את מועד תשלום המשכורות - והעובדים כועסים

כמחצית מ-13 אלף עובדי החברה יתחילו בינואר לקבל משכורת ב-9 לחודש במקום ב-1, והשאר יצטרפו אליהם בהמשך השנה; אלביט: "השינוי בגלל תוכנת ERP חדשה, נתנו לעובדים זמן להיערך"

אלביט דוחה את מועד תשלום המשכורות לאלפים מעובדיה, מה-1 בחודש ל-9 בו, החל מינואר 2022. המהלך מעורר כעס בקרב רבים מהעובדים שהתרגלו לקבל את משכורתם מיד עם תחילת החודש, ולהתנהל בהתאם מבחינה פיננסית.

בינואר יעברו לתשלום השכר ב-9 לחודש כ-7,000 מבין 13 אלף העובדים החברה; העובדים המאוגדים, כמו באלישרא, ועובדי תעש לשעבר שנקלטו עם המסגרות הארגוניות שלהם בחטיבת היבשה באלביט, צפוים לעבור לתשלום המאוחר בהמשך השנה.
באלביט מנמקים את המהלך בתחילת הפעלת תוכנת ניהול פיננסית חדשה לארגון (ERP), כך שלראשונה יפעלו כל החטיבות והחברות הבנות שלה על בסיס אחיד, מה שלדבריה יסייע לה גם לחסוך בעלויות.
בהתאם למדיניות החדשה, בינואר יקבלו העובדים שני תשלומים לחשבון הבנק: ב-1 לחודש - תשלום כרגיל על העבודה בין ה-23.11 ל-23.12; וב-9 - שכר על העבודה בין ה-24.12 ל-31.12. מפברואר יקבלו העובדים שכר קלנדרי רגיל.
לדברי אלביט, העובדים קיבלו הודעה מוקדמת על המהלך, כדי שיוכלו להזיז את מועדי התשלומים השונים בהתאם למועד החדש של קבלת המשכורת. בחברה גם הציעו לעובדים לקבל עד סוף הרבעון הראשון של 2022 מקדמת שכר ב-1 לחודש על חשבון השכר המלא שישולם להם 8 ימים אחר כך.
אלביט, שהחלה את דרכה בייצור מערכות אלקטרוניות לשוק הביטחוני, צמחה לאורך בשנים ברכישת יצרנית מוצרי האלקטרו-אופטיקה אל-אופ, יצרנית מוצרי הלוחמה האלקטרונית אלישרא, יצרנית המל"טים חץ הכסף, תעש מערכות וחברות בחו"ל, וכל אחת התנהלה בנפרד בנושאים פיננסיים וברכש.

1 צפייה בגלריה
מל"ט הרמס 900
מל"ט הרמס 900
מל"ט הרמס 900 של אלביט
(צילום: אלביט מערכות)