סגור
כלכלת האינטרנט פינטק תשלומים מובייל
כלכלת האינטרנט פינטק תשלומים מובייל (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה: חברת פינטק בינלאומית תחובר למערכות התשלומים בישראל

חברת Rewire העוסקת בהעברת מט"ח לחו"ל קיבלה מבנק ישראל קוד גישה למערכות התשלומים בארץ, מה שיאפשר לה להרחיב את הפעילות. הצעד צפוי להגביר את התחרות בתחום הפיננסים ובעיקר בתחום התשלומים

בנק ישראל הודיע היום (ד') על העניק קוד זיהוי לחברת הפינטק ריווייר (Rewire), שבשליטת חברת רמיטלי (Remitly) העולמית. קוד הזיהוי של החברה (קוד בנק 58) יאפשר לה להתחבר לתשתית התשלומים בישראל.
חיבור זה יאפשר לחברה להרחיב את היצע השירותים שלה בישראל בתחום התשלומים והעברות הכספים, מה שאמור לשפר את הגברת התחרות בתחום הפיננסים בכלל ובתחום התשלומים בפרט.
תחום העברות המט"ח לחו"ל בו פעילה החברה, עדיין נשלט בישראל ע"י הבנקים, שגובים על כך עמלות גבוהות למדי (ישירות ועקיפות), כך שמדובר בתחום שיש בו פוטנציאל להגברה משמעותית של התחרות. זו הפעם הראשונה שחברת פינטק בינלאומית מקבלת קוד גישה לתשתית התשלומים בישראל. אישור הגישה לחברה ניתן ע"י מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל שבראשות עודד סלומי.
ריווייר החלה את דרכה כסטרט-אפ ישראלי העוסק בתחום העברת הכספים לחו"ל, כאשר קהל היעד המרכזי שלה הוא העובדים הזרים. בשנה שעברה נרכשה ע"י חברת הפינטק הבינלאומית רמיטלי, העוסקת בתחום השירותים הפיננסים והעברות כספים. רמיטלי הוקמה בשנת 2011 בארה"ב, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 3.4 מיליארד דולר.