סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי rewire, מימין: עדי בן דיין, סער יהלום, גיא קשטן
מייסדי rewire, מימין: עדי בן דיין, סער יהלום, גיא קשטן (צילום: תום חוליגנוב)

הגירה מרצון: Rewire הישראלית נרכשת על ידי Remitly ב-80 מיליון דולר

סטארט-אפ הפינטק שפיתח פלטפורמה לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה יתמזג בעקבות הרכישה עם המתחרה הגדולה שלו, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 2 מיליארד דולר. "רכישה על ידי רמיטלי תמיד היתה בעדיפות שלנו"

חברת .Remitly Global, Inc, המספקת שירותים פיננסיים דיגיטליים למהגרים ונסחרת בנאסד"ק, רוכשת את Rewire - סטארט-אפ פינטק ישראלי שפיתח פלטפורמה בינלאומית לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה. על פי תנאי ההסכם, Remitly תרכוש את Rewire בסכום של 80 מיליון דולר. זו היא הרכישה הגדולה ביותר בתולדות Remitly הנסחרת לפי שווי שוק של כ-2 מיליארד דולר. העסקה היא במזומן ובמניות.
החברה הישראלית הוקמה בשנת 2015 על ידי היזמים גיא קשטן (מנכ"ל החברה), עדי בן דיין, סער יהלום (CTO) ואור בן-עוז. עד היום גייסה החברה 62 מיליון דולר בסבבי A ו-B לרבות קו אשראי בגובה 15 מיליון דולר. כיום, מאות אלפי מהגרי עבודה באירופה ובישראל משתמשים באפליקציה שהיא פיתחה לביצוע מגוון פעולות פיננסיות.
הפעילות של החברה הישראלית מבוססת על רישיונות. בשנת 2020 היא קיבלה מהבנק המרכזי של הולנד רישיון אירופי - Electronic Money Institution - המאפשר בין השאר העברת כספים בינלאומית וניהול חשבונות דיגיטליים בכל האיחוד האירופי. בישראל, Rewire מחזיקה ברישיון למתן שירות בנכס פיננסי מורחב מרשות ההון במשרד האוצר.
Rewire מעסיקה 132 עובדים, מהם 119 בישראל ו-13 במשרדיה בהולנד. 34% מהעובדים בישראל הם מהגרי עבודה בעצמם, המספקים תמיכה למהגרים מסין, מתאילנד, מהפיליפינים, מניגריה, מהודו ועוד.
"מדובר ברכישה שהיא יותר ממה שגייסנו", אומר קשטן לכלכליסט. "היינו מעדיפים רכישה בסכום יותר גבוה אבל בתקופה הזו הרכישה הזו טובה מאוד לבעלי המניות שלנו. תכננו להגיע לסדרי גודל כאלה בעוד שנים וזו הזדמנות גדולה עבורנו. רמיטלי היא מובילת השוק הממוקד במהגרי עבודה והיא מתחרה בנו בעיקר באירופה. עבורנו, החברה הזו היתה השראה בכל השנים. חלק מהרכישה היא התרחבות של הפעילות. לא יהיו פיטורים של אחרי רכישה. להפך: אנחנו רוצים לגייס עוד עשרות עובדים לאחר הרכישה.
"המטרה שלנו היא אינטגרציה מלאה בין הצוותים, ניידות של עובדים בין שתי החברות ואפשרויות של מעבר. המוצר של הרוכשת דומה לשלנו ואנחנו בעצם משלימים אותו. בעתיד נאחד יכולות בין המוצרים ונעשה השלמות של היכולות. כל מייסדי החברה ישארו בתפקידיהם ומעבר לתפקידנו כאן תהיה לנו השפעה גלובלית על החברה. בכל אופן, רכישה על ידי רמיטלי תמיד היתה בעדיפות שלנו. כשהסתכלנו על בחירה בין הליכה עם רימטלי לגיוס הון חדש העדפנו את החיבור אליהם".
החברה הרוכשת, רמיטלי, מעסיקה 2,200 עובדים ומשרתת יותר מ-5 מיליון איש ב-170 מדינות, שמשתמשים בפתרונותיה להעברות כספים בינלאומיים. בשנת 2021 לקוחותיה העבירו באמצעות האפליקציה יותר מ-20 מיליארד דולר. החברה צומחת בקצב שנתי של קרוב ל-35% ומחזורה השנתי לשנת 2022 צפוי להגיע לכ-630 מיליון דולר.
"מראשית דרכה רמיטלי התמקדה בפיתוח שירותים פיננסיים דיגיטליים אמינים שישרתו קהילות של מהגרים ברחבי העולם ואנו חולקים עם Rewire מחויבות עמוקה ללקוחות ולמשימה שלקחנו על עצמנו", מסר מאט אופנהיימר, מייסד משותף ומנכ"ל Remitly. "השקט הנפשי של מהגרים מתחיל באמצעים אמינים להעביר כספים למשפחות בבית שישמשו להוצאות חיוניות. Rewire תאיץ את ההתקדמות שלנו וביחד נמשיך להביא לשוק שירותים פיננסיים אמינים שהם נגישים לכל וסוללים את הדרך להכלה פיננסית של מהגרים".
על פי הערכה, רוב המשקיעים של Rewire לא ירשמו רווח כתוצאה מההשקעה. חלק מהם יקבלו את הכסף שהושקע.