$
מכשירים ומדריכים

יש לכם 60 אלף דולר? מצלמת ה-VR החדשה של נוקיה יכולה להיות שלכם

נוקיה נכנסת לתחום הציוד המקצועי להפקות מציאות מדומה עם מצלמה קטנה ואלגנטית בשם אוזו, שמאפשרת גם הקלטת סאונד איכותי

נמרוד צוק 17:0102.12.15
נוקיה נכנסת לתחום הציוד המקצועי להפקות VR עם מצלמה חדשה בשם אוזו (Ozo), שמציעה פתרון כולל וקומפקטי לצילום סרטים ב-360 מעלות באיכות גבוהה, במחיר שמתחיל ב-60 אלף דולר ליחידה.

המצלמה מעוצבת ככדור בקוטר 17 ס"מ ובמשקל 4.2 ק"ג, והיא מכילה שמונה עדשות בתצורה כדורית שמאפשרת לה לצלם את המרחב שסביבה באופן היקפי - 360 מעלות אופקית ו-180 מעלות אנכית, עם זווית של 192 מעלות לכל עדשה. היא מאפשרת לשמור על הדיסק הקשיח המובנה כ-45 דקות של וידאו בפורמט הסטריאוסקופי המיוחד של סרטי VR בקצב של 30 פריימים לשנייה, ומותאמת גם לשידור חי במציאות מדומה. בהתאם, ההשקה שלה כללה מופע רוק ששודר ב-360 מעלות מהגג של בניין חברת התקליטים קפיטל רקורדס בלוס אנג'לס.

 

Ozo של נוקיה, רק 60 אלף דולר Ozo של נוקיה, רק 60 אלף דולר

 

האוזו אמנם אינה המצלמה הראשונה בקטגוריה הזו, לא מעט חברות בנו בשנים האחרונות מתקנים מאולתרים לצילום סרטי מציאות מדומה על ידי הסבה של ציוד צילום סטנדרטי, כאשר מספר יצרניות כמו גוגל, Jaunt וגו-פרו, למשל, מציעות גם מוצרי מדף שתוכננו מראש למטרה זו, רובם במחירים שנעים בין עשרות למאות אלפי דולרים. המצלמות הללו מפיקות סרטים שניתן לראות תוך שינוי זווית המבט בכל רגע נתון באמצעות קסדות ומשקפי מציאות מדומה כמו אוקולוס ריפט או Gear VR של סמסונג.

 

על אף שאין עדיין סרטים מסחריים בפלטפורמה הזו, אוקולוס עצמה וכמה אולפנים הוליוודיים החלו להשקיע בכך משאבים רבים, ויש לא מעט יוצרים עצמאיים שמפיקים סרטים קצרים עבור הפורמט. שמאפשר לצופה (בשימוש נכון בציוד ובאמצעים הקולנועיים) לחוש שהוא נמצא ממש בתוך הסרט. הערכה של חברת המחקר PiperJaffray חוזה כי עד שנת 2025 שוק התכנים לפלטפורמות VR יפעל בהיקף של 5.4 מיליארד דולר .

 

מה שמבדיל את Ozo מהמצלמות הקיימות, לטענת החברה, הוא ציוד הקלטת הסאונד ההיקפי האיכותי שהיא מצוידת בו והמימדים הקומפקטיים שלה, שאמורים לאפשר שימושים גמישים יותר כגון התקנה על מנופים או רחפנים לצילום אירועים או סצנות ממעוף הציפור. היא כוללת גם יכולת שידור אלחוטית באיכות גבוהה שהופכת את השימוש בה לתיעוד חי מאירועים (כמו הופעות פופ או משחקי ספורט) לאפקטיבי יותר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x