$
אינטרנט

"קניתי", "קראתי" ו"ראיתי": הלייק של פייסבוק כבר לא לבד

הרשת החברתית הציגה את הגישה החדשה שלה לשיתוף ברשת: כפתורים שבהם המשתמשים ידווחו על פעולותיהם. המטרה? יצירת פרסומות ממוקדות יותר, בעזרת 60 שותפי תוכן חדשים

יוסי גורביץ 10:5019.01.12

פייסבוק השיקה אמש (ד') רשמית קונספט חדש בשם "פעולות" (Actions), שאמור להחליף במידה מסוימת את כפתור ה"לייק" המפורסם, המושתל באתרים רבים. על המהלך הכריזה פייסבוק לראשונה בוועידת המפתחים שלה בספטמבר.

 

במסגרת הגישה החדשה, שותפי התוכן של הרשת החברתית הגדולה בעולם

יוכלו לעצב כפתורים שמתבססים על פעולות שביצע המשתמש. כך, למשל, גולש שקנה מוצר יוכל להקליק על כפתור "רכשתי" שיימצא לצידו, ופייסבוק תשלח הודעה על כך לטיקר של חבריו (אך לא לזרם החדשות המרכזי). לחילופין, יוכל המשתמש לספר שהוא קרא ספר, ראה סרט או מעוניין במוצר אחר - כל זאת באמצעות כפתורים ייעודיים.

 

העדכונים הללו יופיעו לא רק בטיקר של המשתמש,  אלא גם בסיכום החודשי של פעולותיו שיופיע בטיימליין שלו. המידע ישמש גם את פייסבוק ואת שותפי התוכן שלה, שיוכלו מעתה לדעת יותר על תחומי העניין של הגולש ולפתות אותו בפרסומות ממוקדות יותר. במסגרת המהלך הכריזה הרשת החברתית על 60 שותפי תוכן חדשים, רובם אתרי קניות בארה"ב וחברות מסחריות.

 

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, כבר אמר בעבר שהוא חושב שכפתור הלייק, שהפך לסמל של החברה, מוגבל מכדי לייצג את רצונותיהם של המשתמשים, ושבכוונתה של החברה להשתתף ב"הגדרה מחדש של השפה שבה אנשים מתחברים". לפחות לפי שעה שותפי התוכן של פייסבוק הם אתרי אוכל, טיולים, מכירות פומביות, דילים יומיים ועוד, כך שנראה שה"שפה החדשה" של פייסבוק תתמקד בפעולות הצריכה של משתמשיה, ובאופן שבו הן יכולות להועיל לה כלכלית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x