$
אינטרנט

עוד חקירה נגד גוגל: "העלתה למיקרוסופט את תעריפי הפרסום פי 50"

הרשויות בארה"ב חוקרות את ענקית הרשת בחשד שפגעה במתחרתה כשזו ניסתה לפרסם את מנוע החיפוש Windows Live, שקדם לבינג

עומר כביר 17:1021.09.11
רשויות הרגולציה בארה"ב חוקרות את גוגל בחשד שעברה על החוק אחרי שהעלתה פי 50 את תעריפי הפרסום שהיא גובה מיריבתה מיקרוסופט - כך דיווחה היום (ד') סוכנות הידיעות בלומברג מפי מקור המכיר את הנושא.

 

החקירה, שמנוהלת על ידי נציבות הסחר הפדרלי (ה-FTC) נפתחה בעקבות תלונה שהגישה ענקית התוכנה. לפי בלומברג, בדיקת התלונות הינה חלק מחקירה גדולה יותר בחשד שגוגל עברה על חוקי הגבלים עסקיים שהחלה לפני כמה חודשים.

 

בתלונתה טוענת מיקרוסופט שבספטמבר 2008 העלתה גוגל בחדות את תעריפי הפרסום למנוע החיפוש Windows Live, שקדם לבינג, מ-10 סנט להקלקה ל-5 דולר. לטענת החברה, גוגל אמרה אז שהסיבה לעלייה בתעריפים היא שגולשים שהקליקו על המודעות הועברו לאתר באיכות נמוכה (האתר המדובר היה עמוד הבית של Windows Live). המודעות המדובר הוצגו לצד חיפוש השאילתה הוטמייל.
מנכ"ל גוגל, לארי פייג'. פגעו במכוון במיקרוסופט? מנכ"ל גוגל, לארי פייג'. פגעו במכוון במיקרוסופט? צילום: בלומברג

 

בנוסף לתלונות בנושא זה, נבדקות האשמות מצד מיקרוסופט ולפיהן גוגל יצרה מחסומים טכנולוגיים שנועדו למנוע ממפרסמים להשוות בין מספר ההקלקות מגוגל למתחריה, וכן שגוגל לחצה על מפרסמים לחתום על חוזים שמקשים עליהם לפרסם במנוע החיפוש בינג.

 

מגוגל נמסר בתגובה לבלומברג שבחברה לא מודעים להאשמות של מיקרוסופט, ושתעריפי הפרסומות נקבעים לרוב לפי הקרבה של המודעה לשאילתת החיפוש של הגולש. מיקרוסופט אישרה בתגובה שהגישה תלונה בנושא נגד גוגל: "אסור לאפשר לגוגל לפעול באופן שמונע מאחרים לחדש ולהציע חלופות תחרותיות", נמסר. ה-FTC סירבה להגיב.

 

גוגל מגיעה לסנאט

 

הלילה צפוי להתקיים בוועדת ההגבלים העסקיים של הסנאט האמריקאי דיון בשאלה האם גוגל מנצלת לרעה את הדומיננטיות שלה ברשת. לדיון זומן יו"ר גוגל, אריק שמידט.

 

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", טרם הדיון כבר הודיעו שלוש מהחברות שישתתפו בו (אתר ההמלצות Yelp, אתר הזמנת הטיסות Expedia ואתר השוואת המחירים Nextag) שבכוונתם לתקוף את גוגל בטענה שהחברה גורפת רווחים על חשבונם באמצעות אפלייתם לרעה במנוע החיפוש שלה.

 

לדברי נציג שלושת האתרים, גוגל נוהגת להוריד את דירוגם במנוע החיפוש שלה לטובת שירותים מקבילים שהיא מפעילה, ובכך מעלה את שיעור התעבורה לשירותיה ופוגעת בגלישה אליהם. מנכ"ל Nextag, ג'ף כץ, אף טען שגוגל מונעת מחברתו לרכוש מודעות לצד שאילתות חיפוש בולטות דוגמת "נעליים". זאת, לטענתו, מכיוון שענקית החיפוש חשה מאויימת מפעילות החברה שלו.

 

מגוגל נמסר בתגובה בהקשר זה: "אנו מבינים שהצלחה מביאה לביקורת, ומצפים לשמוע ולענות לכל שאלות הסנאטורים בנוגע לפעילות העסקית שלנו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x