שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אינטרנט

גוגל השיקה רשמית את "פלוס" - התשובה שלה לפייסבוק

פלוס כולל סדרה של חמישה פיצ'רים חברתיים הסובבים סביב שיתוף ואינטראקציה עם חברים. כל הפיצ'רים זמינים דרך כפתור אחד בשם You+, המופיע בסרגל כלים חדש בראש עמוד מנוע החיפוש

הראל עילם 21:5828.06.11

גוגל השיקה באופן רשמי את האתר של "פלוס" - התשובה שלה לפייסבוק ולשאר הרשתות החברתיות. פלוס כולל סדרה של חמישה פיצ'רים חברתיים הסובבים סביב שיתוף ואינטראקציה עם חברים. הפיצ'רים כוללים בין השאר אפשרות ליצור קבוצות של חברים ולשתף תמונות, סרטונים, עדכונים והודעות לחברי הצ'אט בלבד.

 

כל הפיצ'רים זמינים דרך כפתור אחד בשם You+, המופיע בסרגל כלים חדש בראש עמוד מנוע החיפוש. עם זאת, הכפתור אינו זמין לכל המשתמשים ויופץ בהדרגה במהלך החודשים הקרובים. הפיצ'רים החדשים ירוכזו בעמוד פרופיל חדש ומעוצב יותר, הכולל בין השאר תמונות, תחומי עניין, רשימת חברים ועוד. ניתן יהיה להזמין חברים חדשים על ידי הכנסת המייל שלהם ולייבא רשימות קיימות מגוגל, טלפוני אנדרואיד ועוד.

 

כפתור ה-1+ החדש של גוגל, שאותו השיקה החברה לפני מספר שבועות, ישתלב באופן עמוק לתוך פלוס. הוא לא רק יקדם תוצאות חיפוש, אלא גם יתפקד בדיוק כמו כפתור "לייק" - כלומר, ברגע שתעשו 1+ לתוכן מסוים, כל החברים שלכם יראו זאת. היסטוריית התכנים שלהם עשיתם 1+ תופיע בתוך פיד העדכונים החדש שמצטרף לכל פרופיל גוגל, בדיוק כמו ה"קיר" בפייסבוק.

 

 

לפני כשנה גוגל חשפה את החזון שלה לרשתות חברתיות המבוססות על קבוצות ולא על רשימת חברים גלובלית, וטענה שהרשתות החברתיות הקיימות אינן מותאמות לאופי החברתי האנושי. כשרוצים לשתף דברים שונים עם חברים שונים, אומרים בגוגל, יש דברים שנרצה להראות לחברים מהאוניברסיטה אבל לא לחברים מהעבודה.

 

ענקית האינטרנט ניסתה לכבוש את השוק החברתי עם גוגל באזז, אך בעיות פרטיות קשות בימיו הראשונים של השירות וחוסר היענות מצד הגולשים הוביל לכישלון מהדהד. פלוס, לפי גוגל, אינה רשת חברתית נפרדת כמו באזז - במקום זאת, מדובר ב"שכבה חברתית", כפי שהגדיר זאת בעבר יו"ר החברה, אריק שמידט. השמועות על פיתוח "פלוס" צצו לראשונה לפני למעלה משנה, אז נקרא הפרויקט "גוגל מי".

 

השירות החדש מתמקד ביצירת ושיתוף בקבוצות: פייסבוק השיקה בסוף השנה שעברה שדרוג משמעותי לפיצ'ר הקבוצות שלה. הדבר צפוי להגביר את התחרות בין שתי ענקיות האינטרנט, למרות דבריו של דיוויד פישר, המכהן כסגן נשיא בפייסבוק ועבד לפני כן בגוגל, שלפיהם החברות "כמעט ואינן מתחרות, אלא משלימות זו את זו".

 

מה השירות החדש מציע?

 

הפיצ'ר המרכזי ביותר בפלוס הוא Circles, המאפשר למשתמשים לסדר את חבריהם ואנשי הקשר שלהם לתוך קבוצות בצורה נוחה וגרפית. ניתן לראות את כל הקבוצות, לגרור אנשים מקבוצה לקבוצה ולתת לכל קבוצה שם, צבע ועיצוב משלה. כל קבוצה מופיעה כעיגול, עם תמונות קטנות המייצגות כל אחד מחבריה.

 

Hangouts מאפשר לגולשים ליצור פורטל לכל חברי הקבוצה - דף נפרד הכולל חדר צ'אט ואפשרות לשתף ולהציג קבצים לכל החברים בצ'אט. ניתן גם לנהל בקלות שיחות וידיאו צ'אט ואודיו מרובות משתתפים.

 

Huddle, שמגיעה כאפליקציית סלולר, מאפשרת לנהל שיחה עם כל חברי קבוצה מסוימת: הגולשים יכולים לפתוח חדר צ'אט באופן אוטומטי ולשלוח הודעת טקסט לכל המשתמשים. הפיצ'ר גם עובד דרך שליחת SMS.

 

גוגל פלוס גוגל פלוס

 

Instant Upload מאפשר למשתמשים לסנכרן באופן אוטומטי את המדיה שלהם ממכשיר הסלולר או המחשב האישי לשטח אחסון בענן של גוגל, ואז לבחור האם ומה לשתף עם חברי הקבוצה.

 

Sparks עשוי להתגלות כפיצ'ר מעניין במיוחד: הוא מתפקד כמעין "מנוע חיפוש חברתי" ומאפשר למשתמשים לחפש אתרים מעניינים, מאמרים, עדכונים, תמונות וסרטונים ששותפו בעבר על בסיס תחומי עניין שהגדרתם מראש, כגון "צילום" או "אופנה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x