$
אינטרנט

מאחורי הלייק: כפתור 1+ של גוגל מגיע גם לאתרים חיצוניים

גוגל אישרה כי ניתן יהיה לצרף את הכפתור לאתרים שונים ברשת, להזמין גולשים להצביע באמצעותם - וכך לסייע לקידום האתרים במנוע החיפוש

יוסי גורביץ 13:0701.06.11
גוגל תציג היום (ד') כפתור "1+" שמיועד להטמעה באתרים, ושיאפשר לבעלי אתרים לעודד גולשים לשפר את הדירוג של אתריהם - כך דיווח הבלוג SearchEngineLand של דני סאליבן, וגוגל אישרה את הידיעה. החברה גם תשיק היום את פלטפורמת הדילים שלה, Google Offers, שנחשפה בשבוע שעבר ביחד עם
הארנק האלקטרוני.

 

בחודשים האחרונים מנהלת גוגל ניסוי שמאפשר למשתתפים בו להוסיף דירוג של 1+ לאתרים שהם מחבבים. הדירוג מתבצע רק לאחר מציאת האתר באמצעות חיפוש בגוגל, והמשתמש צריך להיות מחובר לחשבון הגוגל שלו בעת הביצוע. מדובר בכלי חברתי מוגבל מאוד - המשתמש צריך להציג אותו ישירות לחבריו.

 

הכפתור החדש אמור להרחיב מאד את הפונקציונליות של פונקציית 1+: הוא יוצג לכולם, ויאפשר לבעלי האתרים להראות כמה אנשים הקישו על הכפתור שלהם. עם זאת, על פי הדיווחים עד כה, זו עדיין מקבילה מוגבלת למדי של ה"לייק" הפופולרי מאוד של פייסבוק, משום שהעובדה שמשתמש מקליק על הכפתור לא נרשמת בשום רשת חברתית, אלא מופיעה באתר עצמו.

 

הכפתור משנה דבר מהותי בחיפוש של גוגל: אם עד כה החיפוש התבסס בעיקר על האלגוריתם המפורסם של החברה, הרי שעתה אתרים יציגו גם את מספר הצבעות ה-1+ שזכו לו, מה שישנה את ההתייחסות אליהם (אם כי, ככל הנראה, לא את המיקום שבו הם מופיעים בדירוג). בעבר הודיעה גוגל כי תשקול לשלב שיקולים חברתיים בדירוגם של אתרים, אך לא התקדמה בתחום זה. כפתור ה-1+ עשוי להצביע על שינוי.

 

הצלחתה של גוגל בתחום החברתי מוגבלת למדי, ויו"ר החברה אריק שמידט, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל, קיבל על עצמו אמש (ג') את האחריות לכך, והודה שמדובר ברשלנות מצידו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x