סגור
כנס מקומי קום יעל קנדר
(צילום: סיני דוד)

"בשנים האחרונות ראינו כל טרנד אפשרי, אבל בסוף איקומרס בא לפתור לנו בעיות אנושיות"

את הדברים אמרה יעל קנדר, מהלת חטיבת BDO Digital, בכנס מקומי.קום של כלכליסט, והביאה 10 דוגמאות מהשנה האחרונה כדי להמחיש את דבריה, למשל: "דומינוס PINPOINT DELIVERY שמאפשר לשים מיקום ולהזמין פיצה לכל מקום, לים או לפארק והיא תגיע", עונה לחלוטין על צורך אנושי

יעל קנדר, מהלת חטיבת BDO Digital, דיברה בכנס מקומי.קום של כלכליסט על הצד האנושי של האיקומרס. "הרבה אנשים דיברו על הקידמה ומה צופן העתיד, ואני באתי לחזור אחורה. כשחושבים על איקומרס, בשנים האחרונות היה כל טרנד אפשרי וכנראה עוד יהיו הרבה, אבל בסוף כל איקומרס שהומצא עד היום מבוסס על צרכים ורגשות אנושיים – אמפטיה, אותנטיות, ערכים, משותפים ותמיכה. בסופו של דבר כל איקומרס בא לפתור לנו בעיה כלשהי".
קנדר הביאה 10 דוגמאות מהשנה האחרונה כדי להראות איך כל אחת מהן באה לפתור בעיה אנושית כלשהי:
1. "חזרתי הביתה עייפה ואני צריכה להכין ארוחת ערב ואין לי רעיון. אני צריכה שמישהו יחשוב בשבילי. לשם כך Instacart השיקו חיפוש מתקדם למציאת מתכונים ורעיונות".
2. "הספה במעטפה של איקאה ששוקלת 10 קילו בלבד. איקאה באה להגיד שה-new effort זה ה-zero effort. זה יותר פשוט ויש פה גם אלמנט של מיחזור".
3. "סושיאל קומרס. טיקטוק השיקה את Trendy beat ומאפשרת ללקוחות שכבר חיים בתוך הפלטפורמה, גם לקנות ממנה. בסופו של דבר כולנו צריכים קהילה".
4. "נטפליקס נכנסת לענף המסעדנות. השיקה את נטפליקס BITES ,מסעדת פופ אפ עם שפים וטעימות מסרטים וסדרות. לקחת את הדיגיטל ולהעביר לצלחת. זה מעצים את החברה".
5. "דומינוס פיצה אלופה בלהקל על הלקוחות שלה. דומינוס PINPOINT DELIVERY מאפשר לשים מיקום ולהזמין פיצה לכל מקום, לים או לפארק והיא תגיע".
6. "Walmart השיקו עמוד בית בו הם חשבו איך מנגישים ללקוחות את הכמות העצומה של המוצרים שיש לאתר שלהם להציע, ועבדו על הנגשה שמותאמת להמון לקוחות בכל מה שצריכים בכל זמן נתון".
7. "אחד הטרדנים החזקים – Recommerce. בעתיד הלא רחוק יהיו הרבה. לולולמון הוא מותג פרימיום שהשיק את לולולמון like new (כמו חדש) שנותן אפשרות למכור בגדים יד שניה. הם עוזרים להקטין את כמות הבגדים שתגיע למזבלה. יש פה גם ערכים וגם הנגשה".
8. "NIKE השיקה את האתר דוט סווש ויצרו קהילה דיגיטלית חדשה, המחברת אנשים בשביל ליצור יחד את העתיד של נייקי. אפשר ליצור נעליים דיגיטליות, לשתף פעולה עם חברים ולהגיע לאירועים".
9. "Hungryroot הבינו שמה שהכי חסר לאנשים זה זמן, ובכל זאת חלקנו רוצים לשמור על אורח חיים בריא, אז השיקו שאלון AI עם שאלות חשובות ומנחות באמצעותו הם שולחים מארז שבועי של כל מה שאני צריכה כדי לנהל אורח חיים בריא.
10. "Chewy החברה הכי מפורסמת לבעלי חיים שאוהבים לשים את הלקוחות מעל הכל. החליטו שגם לכלבים מגיע להביע משאלות והשיקו שירות שמאפשר לכלבים לכתוב מכתבים לאתר".
"לסיכום, אין איקומרס שלא בא לפתור בעיה אנושית כלשהי. השנה הזו מאוד מאתגרת אבל עם זאת התפקיד שלנו לא השתנה והוא להבין את המחר הגדול ולא את העכשיו הקטן. חברות שמתייחסות לאיקומרס כמו איזה סעיף או תחביב שצריך לגדל שיצמח על הדרך טועות בגדול. איקומרס הוא העסק, הוא לא סייד קיק, הוא הגיבור. אנחנו נדרשים לחשוב next commerce ולא small commerce".