סגור
ועידת ניו יורק דר ליאור פרל
(צילום: אוראל כהן, תומריקו)

Mind the Tech NY
פרופ' ליאור פרל: בילינסון מקים בית חולים וירטואלי

ראש מערך החדשנות בבית החולים בילינסון אמר בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי: "המלחמה שינתה את תפיסת המציאות שבה בית חולים הוא מבנה פיזי – הגענו למטופלים שלנו בכל מקום, משירות רפואי למפונים באילת ועד הקמת בית חולים וירטואלי"

"7 באוקטובר שינה את החיים שלנו ושל המטופלים שלנו. עשרות אלפי משפחות איבדו בתים, גם זמנית, ורבים היו תחת מתקפות טילים. היכולת שלנו לספק טיפול רפואי השתנתה דרמטית. היינו צריכים למתוח את הגבולות שלנו בכל מובן. המטרה שלנו היא לספק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר בכל מקום" – כך אמר פרופ' ליאור פרל, ראש מערך החדשנות בבית החולים בילינסון, בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי.
פרל הוסיף שבית החולים התמודד עם האתגרים האלו במגוון דרכים. למשל, שליחת צוותים רפואיים לפגוש את המטופלים במקום שבו הם נמצאים. "האוכלוסייה של אילת הכפילה את עצמה", הוא סיפר. "שלחנו צוותים רפואיים לספק שירותים למטופלים בבתי המלון שבהם התאחסנו, וזה אפשר לנו לספק המשכיות טיפול בתחומים שונים ולחזק את בית החולים באילת ובבאר שבע. במקביל, בקמפוס הראשי שלנו בפתח תקווה, קלטנו מאות פצועים בחדר המיון שלנו. היינו צריכים להקים בית חולים חירום תת קרקעי ממוגן מפגיעות טילים ואגף שיקוף חדש".
אבל אחד המהלכים החשובים ביותר היה הקמת בית חולים וירטואלי. פרל: "זה נתן לנו את היכולת להביא מומחים וטיפול מותאם ישירות לבתי המטופלים. בזמנים של חוסר ודאות צריכים לפעול בצורה טובה יותר. בית חולים וירטואלי מאפשר לספק טיפול מלא באמצעות פגישות וירטואליות. החלק המאתגר יותר הוא לספק שירותים וטיפול רפואי בבית המטופל. זה מצריך שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך ומתקדמות. בית חולים וירטואלי מספק גם חוויית שירות טובה יותר. הוא גמיש, המטופל יכול להיות בכל מקום. המטופלים אמרו שלא צריך לבזבז זמן על תחבורה וחנייה, שאפשר להיפגש עם הרופא מהבית, מהמשרד אפילו מחו"ל. גם אנשי הצוות אהבו את זה ואמרו שהעבודה שלהם יעילה יותר.
"שיקום, למשל, זה מקום שבו האפשרויות הווירטואליות מספקות ערך אמיתי. אפשר לעשות מפגש אחד-על-אחד או מפגשים קבוצתיים עם מטופלים שמתאוששים מפציעות פיזיות או שבץ. בטיפול דיבור, אפשר לעשות מפגשים מקוונים להגדרה ושימוש של מכשירים רפואיים. מבחינת טכנולוגיות, אנחנו משתמשים בסמאטרפונים ומכשירים לבישים כדי לאסוף מידע על מטופלים. אבל צריך פלטפורמה תוכנה לצורך כך. Datos הישראלית מסוגלת לאסוף מידע ממטופלים ומכשירים אלו ולהביא אותו לבית החולים. מכשירים אחרים מאפשרים לאסוף מידע על מדדים כמו לחץ דם וטמפרטורה. אם חשבנו שהמלחמה תסתיים בבידוד של מטפולים לבד בבית ללא טיפול רפואי, המצב הפוך: המטופלים בבית, אבל מוקפים בצוות רפואי 24/7. וזו רק ההתחלה. נראה עוד הרבה מוצרים כאלו ועוד מטופלים רבים בבית החולים הווירטואלי".