סגור
כנס לונדון - גיא פודחרני ואנדרי בראזובנו
(כלכליסט)

ועידת לונדון
גיא פודחרני, מייסד סניק: "משקיעים אמרו לי שאי אפשר להקים חברת סייבר בלי סניף בישראל"

בהתייחסו להצלחה המטאורית של חברת הסייבר שגייסה אשתקד לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, אמר פודחני: "הגיוסים והרכישות הם רק נקודות בזמן. "התכנית שלנו היא לבנות חברה שתהיה כאן עוד דורות לעתיד"

"סניק התחילה כמפלצת דו-ראשית עם פעילות כפולה בלונדון ובתל אביב. זה קרה כי כשהקמתי את החברה. משקיעים אמרו לי שאי אפשר להקים חברת סייבר בלי סניף בישראל" – כך אמר גיא פודחרני, מייסד ונשיא סטארט-אפ הסייבר סניק (Snyk), שגייס בספטמבר לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, בוועידת Mind The Tech London של "כלכליסט".
פודחרני דיבר בשיחה משותפת עם אנדריי ברסוביאנו, שותף בקרן ההון סיכון Accel שהשקיעה בחברה, בהנחיית כתבת "כלכליסט" סופי שולמן. לדברי פודחרני, היה לו חשוב להקים את החברה עם פעילות כפולה בלונדון ובתל אביב כדי להתחבר לשתי רשתות המפתחים השונות שבשתי הערים. "בתל אביב יש קהילה טכנולוגית מעולה בתחום הסייבר. בלודנון יש הרבה ידע מעולמות חוויית המשתמש ומהנדסים שבונים כלים למפתחים. רצינו להתחבר לשתי הרשתות האלו. היה לי חשוב לוודא שאנחנו צוות אחד ולכן החלטנו שאף צוות פיתוח לא יפעל ממיקום אחד וגם כשהיינו קטנים הצוותים פוצלו בין שני הסניפים. לא היה צוות רק של לונדון וצוות רק של תל אביב. זה אפשר לנו להתרחב ולחבר בין הכישורים השונים. זה רכיב משמעותי בהצלחה של סניק, היכולת לחבר בין מערכת מגוונת של כישורים".
2 צפייה בגלריה
ועידת Mind The Tech גיא פודחרני
ועידת Mind The Tech גיא פודחרני
ועידת Mind The Tech - גיא פודחרני
(צילום: אוראל כהן)
על הרכישות המרובות שביצעה סניק אמר פודחרני: "אנחנו חסרי סבלנות. אף פעם אין לך מספיק זמן. יש אנשים מדהימים שבונים חברות מדהימות ולפעמים זה הגיוני שהם יתחברו אלינו. בנינו את החברה סביב צוותים מועצמים, אז קל לנו לספוג חברות אחרות. אנחנו מדברים תמיד עם הרבה חברות. לפעמים השיחות לא מובילות לשום מקום, לפעמים הן מובילות לשותפיות ולפעמים למיזוגים. התוצאה של זה היא האצה: אנחנו חברה בביצועים גבוהים וכל הזמן מפתחים מוצרים חדשים".
ברסוביאנו אמר בהקשר זה: "אלה היו רכישות אסטרטגיות. הם בנו קטגוריה של אבטחת סייבר למפתחים ורוצים להפוך למותג עולמי. הרכישות מקדמות אותם לשם. אנחנו גורם ייעוץ צמוד בתהליך הזה ומנחים את הצוות באימות הרכישות השונות".
פודחרני דיבר גם על התכניות העתידיות של סניק. "התכנית שלנו היא לבנות חברה שתהיה כאן עוד דורות לעתיד", אמר. "לשם אנחנו בונים. הגיוסים והרכישות הם רק נקודות בזמן. דיברתי לאחרונה עם מישהו שהיה העובד ה-800 בפייסבוק והוא ראה את עצמו כעובד מוקדם. עובד 800 זה נשמע הרבה, אבל בחברה כמו פייסבוק זה עובד מוקדם. מבחינתו, מה שחשוב זה אורך המסע. יש לנו שולי רווח גבוהים. אין לנו צורך לגייס כסף. אנחנו עושים את זה אם התנאים נכונים. אנחנו עדיין מצפים להפוך לחברה ציבורית, אבל לא ממהרים לשם".
2 צפייה בגלריה
ועידת Mind The Tech סופי שולמן גיא פודחרני ו אנדרי בראזובנו
ועידת Mind The Tech סופי שולמן גיא פודחרני ו אנדרי בראזובנו
ועידת Mind The Tech - סופי שולמן עם גיא פודחרני ואנדרי בראזובנו
(צילום: אוראל כהן)
פודחרני גם סיפק עצה למייסדים צעירים: "אף פעם אין זמן טוב לגיוס ראשוני. אם יש לך חזון, חשוב מה המצב שבו אתה נמצא, לא מה המצב של השוק. הדברים ישתנו, המצב ישתפר, ואם אתה מוכן לזנק ולהיכנס לפעולה אתה צריך לעשות את זה. אני לא חושב שהמצב של השוק הציבורי צריך להיות במערך השיקולים שלך".
ברסוביאנו סיכם: "ישראל מדהימה מבחינת הכישרון שמגיע ממנה ואנחנו נרגשים לתמוך בכל מה שקורה שם. יש לנו קרן ייעודית לישראל וזו עדות למיקוד שלנו במדינה. השקענו בהרבה חברות שם ולצוותים הישראלים יש כישרון משמעותי. מאוד חשובה לנו השותפות עם הצוותים והיכולת לעבוד יחד. המסע מאוד ארוך ואנחנו רוצים לעבוד עם אנשים מעניינים וכישרוניים. זה הדבר שהכי חשוב לנו".