סגור
פאנל יוטה איגוצי, שינובו קאטו, שינגי טקדה
(צילום: שמוליק דודפור)

ועידת טוקיו
מנהלת Via Japan: "זה קריטי למצוא את השותף הנכון"

שינובו קאטו סיפרה בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו על החיבור עם חברת המוביליטי הישראלית. שינג'י טקדה, מנכ"ל Mori Building: "פגשנו את ויה לפני כמה שנים. רצינו מוביליות קלה, וחקרנו אפשרויות שונות כשגילינו את החברה"

"הצלחה בשוק היפני תלויה בשותף הנכון, זה קריטי למצוא את השותף הנכון" - כך אמרה שינובו קאטו, מנהלת Via Japan, בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו.
"כשנכנסו ליפן הבנו שלא מספיק להשקיע כסף, אלא שצריך שותף רציני וקרוב", הוסיפה קאטו, שדיברה בשיחה בהנחיית יוטה איגוצ'י, סמנכ"ל התפעול של Million Steps. "השותף הזה היה ענקית הנדל"ן היפנית Mori Building. חלקנו חזון, צעדנו לעבר אותה מטרה משותפת. זה היה רכיב מפתח בתיאום בין הצוותים שלנו", אמרה קאטו.
שינג'י טקדה, מנכ"ל Mori Building, הוסיף: "אנחנו אחראים לבנייה ולהפעלה של מספר נכסי נדל"ן מסחריים ועסקיים באזור טוקיו. פגשנו את ויה לפני כמה שנים. רצינו מוביליות קלה, וחקרנו אפשרויות שונות כשגילינו את החברה. חברת יפניות נחשבות לחברת שנרתעות מסיכונים. אנחנו חברה שנוצרה כדי לקחת סיכון ושיהיו לה יותר אפשרויות. זה חלק מהדנ"א שלנו. רצינו יותר שותפים. ויה לא היתה חברה ענקית, אבל הבנו שהיא תהיה שותף חיוני".
קאטו אמרה: "ויה נוסדה על ידי ישראלים והיא היום חברה גלובלית. עם מורי היתה לנו הזדמנות להיכנס לשוק היפני. אנחנו מפתחים טכנולוגיית שיתוף נסיעה למפעילי תחבורה ציבורית ולחברות שרוצות להפעיל מערכי הסעות לעובדים שלהן. אובר וליפט הן חברות צרכניות, אבל המודל העסקי והטכנולוגיה שלנו הם B2B. אנחנו פעולים ב-40 מדינות. מורי פגשה את ויה כשעוד היתה צעירה, ב-2017. ויה היתה רק בת כמה שנים ופעילה ב-7 ערים. ב-2018 השקנו מוצר ביפן ומורי השקיעו בנו. הם הבינו שיש לנו פוטנציאל וקיבלו החלטה נועזת".