סגור
טק על החוף - נועם זילברשטיין
(צילום: סיני דוד)

Tech On The Beach
מנכ"ל HP Indigo: "מגוון דעות הוא המפתח להצלחה של חברת הייטק"

נועם זילברשטיין אמר את הדברים באירוע הסטראט-אפים המבטיחים של כלכליסט ולאומיטק. לדבריו: "עדות, דתות, מרכז, פריפריה, תרבויות שונות. קחו הכל ביחד ושימו בחדר. אם נוכל לתרגם את המגוון להזדמנויות נוספות, נצא נשכרים"

"איזה כיף לכם, להיות סטארט-אפ, התחושה שהכל יכול לקרות ועוד עומד לקרות", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP Indigo, באירוע הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט ולאומיטק. זילברשטיין הודה: "אנחנו כבר לא סטארט-אפ אבל אנחנו מנסים לשמר את התחושה הזו בכל רגע, ואני אשתף אתכם איפה אנחנו נמצאים".
"היה לנו חזון ברור כשהתחלנו: כל מה שיכול להיות דיגיטלי, יהפוך דיגיטלי. כולל תחום הדפוס. זה הדבר שניסינו לקיים בכל רגע נתון. אינדיגו נוסדה ב-1977, וב-2001 היא נרכשה על ידי HP ונהפכה ליוניקורן, עוד לפני שידענו מה זה יוניקורן".
"מאז, אנחנו רצים והופכים לחברה גלובלית עם דנ"א ישראלי ודנ"א של סטארט-אפ שאנחנו רוצים לשמר. תחום הדפוס הוא תחום ענק; תחום של 800 מיליארד דולר ברחבי העולם. כל מה שסביבכם הודפס. אולם רק 10% מזה הוא דפוס דיגיטלי. זה מעניק לנו אוקיינוס של הזדמנויות. כל תזוזה שלנו בשוק, כל פעולה, כל נישה שאליה אנחנו ניכנס היא בשווי של חברה אחת ממוצעת בישראל. זה האתגר לפיו אנחנו פועלים".
"הדפוס הוא תעשייה מאוד ותיקה", ציין זילברשטיין. "פרצנו את גבולותיה ויצרנו תחום חדש. הגדרנו אותו מחדש בכמה מקומות. אתם יכולים להסתכל על האסטרטגיה שלנו בתחומים העיקריים שאיתם אנחנו רצים - תחום התוויות, כמו הבירה או היין שאנחנו שותים. כל הלייבלים הכי מתקדמים מודפסים דיגיטלית. זאת כדי לשמור אותנו מעודכנים, כדי שיהיה אפשר להדפיס רק את מה שרוצים. לא צריך כמויות גדולות. צריך רק להיות רלוונטיים ועדכניים.
"כל אריזה שרוצה לספר את הסיפור של המוצר מודפסת בצורה דיגיטלית, כי היא עדכנית ורלוונטית. כשאנחנו מדברים על תחום המסחר, כל אחד מחזיק יד באיזשהו ספר או עלון שהוא מאוד עדכני, ייחודי ומיוצר בכמות קטנה מאוד. המצאנו את התחום הזה מחדש ועכשיו אנחנו מתרחבים. אנחנו שומרים על יכולת לייצר תחומים חדשים".
"אני באתי לחלום", העיד זילברשטיין. "אני מניח שכל אחד ואחת מכם מגיע כל יום עם חלום ורוצה להגשים את החלום - לפעמים חלומות מתגשמים. אני רוצה שתדמיינו שעשיתם את האקזיט, הצלחתם, יצרתם את הנישה שלכם, הפכתם ליוניקורן והגשמתם את החלום. שאתם הופכים לחלק מתאגיד, שלדעתכם נותן יציבות ואופק". זילברשטיין ציין כי תאגידים מכילים בירוקרטיה רבה והרבה מחויבות. "אני רוצה ללמד איך משמרים צמיחה וחדשנות בתוך היומיום הזה".
"המתכון שלי לשימור הדנ"א הזה שילוב של חדשנות וגיוון. זה הייחוד שלנו כישראלים ומה שאנחנו יודעים לעשות יותר טוב מכל אחד אחר. כשמדובר בחדשנות, הכוונה לחדשנות משמעותית, טכנולוגיות משמעותיות שיכולות לשנות משהו בעולם. אנחנו מסתכלים על זה דרך שלושה תחומים. ראשית, אנחנו מאתגרים את הסטטוס קוו. יש שאומרים שהתרומה הכי גדולה של העם היהודי הוא שאנחנו לא מרוצים משום דבר ומתלוננים אבל אנחנו הופכים את חוסר שביעות הרצון להצלחה אקטיבית".
"שנית, הכי חשוב להתמקד בתחומים עיקריים כפי שהגדרתם אותם. החלק השלישי הוא ייצור מנטליות של סטארט-אפ באזורים שמאפשרים לנו גדילה. אני מסתכל על המנטליות הזו בעזרת שלוש קודקודים: אנחנו לרוב מסתכלים על היכולת הטכנולוגית, והיכולת הזו מסנוורת אותנו. אנחנו צריכים להתמקד גם בצורך של הלקוח. הלקוח צריך להיות במרכז; צריך להתמקד במה שהוא צריך או לא יודע שהוא צריך. שלישית, צריך לתרגם את זה להזדמנות עסקית. כשהמשולש הזה שלם, ההזדמנות היא אמיתית".
"צריך גם להתמקד בגיוון. יחד עם חדשנות, יש לנו נכס אדיר. מגוון הדעות הוא המפתח שלנו להצלחה. עדות, דתות, מרכז, פריפריה, תרבויות שונות. קחו הכל ביחד ושימו בחדר. כשמנהל מבקש לעשות משהו, פה מתחיל הוויכוח והמשא ומתן. אם נוכל לתרגם את מגוון הדעות להזדמנויות נוספות, נצא נשכרים. כשנכנסתי להנהלה, שמתי דגש על הנהלה מגוונת ודעתנית. לפעמים אני מצטער על מגוון הדעות, אבל לדעתי זה גם הנכס הכי גדול שלנו. זה לא פשוט להיות חברה גלובלית בישראל. אני נוסע על הקו מקריית אתא לנס ציונה וקריית גת, שם אנחנו מעסיקים 2,000 מהנדסים ויש לנו מרכז ייצור מתקדם. יש לנו אחריות כלכלית ואנחנו אחראים על מעל 15 אלף משפחות בישראל ופי ארבעה מזה ברחבי העולם. יש לנו אחריות גדולה ואין לנו ארץ אחרת. כל אחד מכם מוביל מהפכה בתחומו. גם אנחנו ממשיכים את המסע שלנו. אנחנו רק התחלנו".