סגור
ועידת ניו יורק Mind the Tech השקת קרן בברוקלין ניר אדלר עומר קלדרון ו מרב רותם נעמן סטייט אוף מיינד ונצ'רס
השקת קרן בברוקלין. ניר אדלר, עומר קלדרון ומרב רותם נעמן מקרן סטייט אוף מיינד ונצ'רס (צילום: אוראל כהן)

Mind The Tech
"צמיחה אישית של היזם תתרום לביצועי החברה"

קרן ההון הסיכון State of Mind Ventures הציגה בפני קהילת ההייטק את היוזמה החדשה ששמה דגש על הקשר בין צמיחה אישית של יזמים לבין ביצועיהם העסקיים לאורך זמן. "אנחנו רוצים לייצר סטנדנט חדש. על ידי שיח עמוק יותר על ה-Well being של היזמים, ועל הדרכים שבהם הם ואנחנו יכולים לשפר אותו", כך לדברי ניר אדלר שותף בקרן

קרן ההון הסיכון State of Mind Ventures, ערכה בברוקלין, ניו יורק אירוע לעשרות יזמים ואנשי קהילת ההייטק. באירוע הוצגה היוזמה החדשה של הקרן - The Well-being initative.
ניר אדלר, שותף בקרן ועומר קלדרון, Head of Value Creation בקרן הציגו את היוזמה: "ה-Well-being initiative הוא מהלך שאנחנו משיקים לאחר הבנה מעמיקה כי עסקים זה דבר מאוד אישי. דווקא בתקופה זו של חוסר יציבות כלכלית, אנחנו רוצים לייצר סטנדנט חדש. נכון להתחיל בשיח עמוק יותר על ה-Well being של היזמים, ועל הדרכים שבהם הם ואנחנו יכולים לשפר אותו. בשנים האחרונות עסקנו כקרן לא מעט בניסיון להבין מה זה אומר. מהם התנאים והנסיבות הנדרשים על מנת שהיזמים יתנו את המשקל הנכון לרווחה האישית שלהם ויבינו את הקשר בינה לבין צמיחתם האישית וביצועיהם העסקיים לאורך זמן. שנות הניסיון שלנו בעבודה עם יזמים הראו כי ככל שהיזמים מודעים ומטפלים במצבם הרגשי, הפיזי והרוחני, כך ייטב מצב החברה, ביצועיה ועוד פרמטרים נוספים.
"הבנה זו גרמה לנו לצאת למחקר מעמיק. בסיוע פלטפורמת המחקר של חברת Get Wizer, בחינת מחקרים השוואתיים, ועשרות ראיונות עם יזמים ויזמות, יצרנו שאלון, שמפרק שבעה מהמרכיבים המהותיים, המגדירים את הרווחה וה-Well being של היזמים: תנועה - האם אני מטפל בגוף שלי? בריאות נפשית - האם אני מתמודד עם הסטרס שנוצר כתוצאה מהיותי יזם? שינה - האם אני ישן מספיק? תזונה - האם אני מספק לגוף את המרכיבים הנכונים? שייכות - האם אני מחובר לאנשים שמסייעים לי להשיג את מטרותיי? ידע והשראה - האם אני לומד כיצד לגדול ולהצליח? כיף - האם אני צוחק ונהנה מספיק"?
מרב רותם נעמן, שותפה בקרן הוסיפה: "אנו נוטים להתרכז בהצלחות של יזמים וחברות, ביכולת שלהם להציע מוצר מתאים ונכון, לצמוח ולהעלות שווי - אבל כל אלו הן תוצאות בדיעבד. על מנת להשיג את התוצאות האלה, היזמות צריכות להביא מגוון יכולות מולטי דיסיפלינריות ובו בזמן להקפיד לטפח את ה- well-being שלהן, בריאותן ויציבותן. חקרנו את הנושא לעומק, פילחנו אותו לשבעה נושאים מרכזיים, ואנחנו מתכוונים להשקיע בכל אלו בדרכים יצירתיות ואפקטיביות במסגרת ה-Well-being initiative".
הקרן תערוך אחת לכמה חודשים סקר מקיף, אשר יופץ למאות יזמים, בכדי לבחון לעומק, ולתת פרספקטיבה רחבה למהלך שהושק. "אנו מקווים, כי התובנות מהסקר ייאפשרו ליזמים לראות היכן הם ממוקמים ביחס לחבריהם וביחס ליעדים אישיים שהציבו לעצמם. בעיקר אנחנו מקווים, שהשאלון עצמו יעזור לכל אחת ואחד מהם לפתח ערנות לנושאים ושאלות אלו, ולא פחות מכך יעודד לאקוסיסטם הרחב לקבל את חשיבות הרווחה של יזמים, והשפעתה על ביצועי החברות השונות.
"במסגרת המהלך הקרן תמשיך ותחקור את הנושא ותטמיע את העיסוק בנושא בכל האינטרקציות שלה עם היזמים החל משלב ההשקעה בחברה, דרך האינטרקציות הקבועות והיוזמות של הקרן עם היזמים והקהילה. הקרן תקצה משאבים הן להעמקת המחקר והן לרכישה ופיתוח כלים פרקטיים אשר ייפורסמו בקוד פתוח (Open Source) עבור היזמים להשקעה ושיפור ה-well-being שלהם. כמו כן, במסגרת המהלך, כל אחד מהמרכיבים יקבל תוכנית פעולה רחבה ומקיפה, שפרט למדידתה לאורך זמן, היא תסייע לקרן לחבר בין השקעה ביזמים עצמם, לבין הצלחה של חברה בתחומים שונים - גיוסי הון נוספים, הצלחה שיווקית ומכירתית, גיוס טאלנט ועוד.
באירוע התקיים גם פאנל בנושא Founders Well-being בהנחיית נועה אורון, VP bizdev בקלטורה, ובהשתתפות איתמר בן חמו, מנכ״ל ומייסד Rivery ומאי פיאמנטה, מנכלית ומייסדת Vee. שני היזמים הציגו דרכים להתמודדות עם הלחץ ושחרור מתחים.

1 צפייה בגלריה
ועידת Mind the Tech ניו יורק פאנל Founders Well-being מימין איתמר בן חמו מנכ״ל ומייסד Rivery מאי פיאמנטה מנכלית ומייסדת Vee ו נועה אורון סמנכ"לית פיתוח עסקי בקלטורה
ועידת Mind the Tech ניו יורק פאנל Founders Well-being מימין איתמר בן חמו מנכ״ל ומייסד Rivery מאי פיאמנטה מנכלית ומייסדת Vee ו נועה אורון סמנכ"לית פיתוח עסקי בקלטורה
מימין איתמר בן חמו מנכ״ל ומייסד Rivery, מאי פיאמנטה מנכ"לית ומייסדת Vee ונועה אורון סמנכ"לית פיתוח עסקי בקלטורה
(צילום: אוראל כהן)