מקומי.קום
"בינה מלאכותית יוצרת זה כוח העל של העסקים הקטנים"
עדי אשכנזי, מנהל תעשייה, איקום-ריטייל - GOOGLE ישראל אמר את הדברים בשיחה בנושא איך להזניק את העסק קדימה עם AI, בכנס מקומי.קום של כלכליסט ו-Google ישראל. לדבריו: "הדברים תקפים במיוחד במיוחד באיקומרס. זה המגזר בו אנו רואים שינוי משמעותי, בו ניתן להפעיל סוכני AI שיכולים לסייע לעסק בכל התהליך העסקי"
כיום לא ניתן להתעלם מחשיבותה של בינה מלאכותית. אך כלי ה-AI אינו רק חלק מחיי היום יום, מדובר באמצעי שיש לו גם תפקיד משמעותי בכל הקשור במסחר, גם מצד הלקוח וגם מצד המוכר. כיצד AI משפיע על התנהלותם של עסקים, מה הם יכולים להרוויח מהשימוש ב-AI והאם גם לצרכן יש יתרונות? על שאלות אלה ענה עדי אשכנזי, מנהל תעשייה, איקום-ריטייל ב-GOOGLE ישראל, שהתארח בכנס מקומי.קום של כלכליסט ו-Google ישראל.
איך AI מקדם עסקים קטנים?
"AI זה לא דבר חדש, בינה מלאכותית יוצרת היא הכלי החדש. בינה מלאכותית יוצרת זו הזדמנות לעסקים קטנים. למעשה, זה כוח העל של העסקים הקטנים, והדברים תקפים במיוחד במיוחד באיקומרס. את השינוי משמעותי שאנחנו רואים ניתן לחלק ל-3 תחומים, הראשון הוא הכניסה של יותר סוכני AI ועוזרי AI שיכולים לסייע לעסק בכל התהליך העסקי, הדבר השני זה היכולת לייצר לייצר נכסים קריאטיביים בלחיצת כפתור דבר שמהווה הרבה פעמים חסם לעסקים קטנים עם משאבים מוגבלים , והדבר השלישי זה יכולות פרסום מתקדמות ונכונות יותר".
איך בעל עסק קטן יכול להשתמש בכלים האלה?
"GOOGLE ג'מיני הוא מוצר מוכר היטב, אך יש שני כלים מיוחדים בתוכו שמאוד יסייעו לעסקים קטנים. ראשית המחקר המעמיק, זהו כלי עוזר מחקר שיכול לעזור בכל שאלה עסקית, יש יכולת לשאול אותו שאלה ולקבל תשובה עמוקה. לדוגמה עסק שנכנס לקטגוריה חדשה יכול לשאול על הסביבה העסקית של התחום אליו הוא נכנס, מתחרים, סיכונים, הזדמנויות ותקבלו מחקר מעמיק של מספר עמודים. בנוסף יש את GOOGLE Gems, זהו צ'אט לכל מטרה שאתה מגדיר, עוזר אישי בעסק למטרות שלכם.לדוגמה ניתן לייצר יועץ אישי למטרות שיווק, אפשר להוסיף לו מקורות מידע והוא יהפוך לעוזר האישי שלי בלחיצת כפתור".
אילו כלים נוספים יש?
"אחד הדברים הכי משמעותיים שעסקים צריכים להתמודד איתם זה יצירת חומרים קריאטיביים. בתוך GOOGLE ג'מיני יש יכולת לייצר תמונות. אם אנו חושבים על עסק, אפשר להעלות תמונות של מוצר שהעסק מוכר, מה שכמובן מסייע לו להגיע ללקוח, אפשר לשנות רקע מאחורי התמונה של המוצר ולהפוך את אופן ההצגה שלו ליותר אטרקטיבי , אפשר אפילו להוסיף דוגמן שמציג את המוצר ולייצר קולקציה אין סופית של המוצרים שלו. בעולם הוידאו, מודל Veo3 החדש של Google יודע לייצר לכם קטעי וידאו של עד 8 שניות עם יכולות סאונד עם שחקני ודוגמנים בסרטון. וזה מסייע לקידום העסק בעידן המודרני".
אנו מדברים על המוכרים ובעלי העסקים - איפה AI פוגש את הצרכן?
"אנו רואים שינוי במגמת צרכנים, גילוי וקנייה, יש הרבה חיפושים חזותיים והרבה מהחיפושים האלו הם חיפושי קנייה. בישראל הושק לאחרונה גם כלי סקירות AI בו על שאלות שאתה רושם בשורת החיפוש ב Google אתה יכול לקבל תקציר וכך המשתמש שואל שאלות ארוכות יותר ומקבל תשובות בהתאם".
























