סגור
ועידת הגיימינג של ישראל 2024 - דפנה אלטמן
(צילום: יריב כץ, צילום וידאו: סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"פרסום חכם הוא הרבה יותר משיווק - אפשר באמצעותו לגלות את צרכי המשתמשים"

דפנה אלטמן VP Creative, Mavens אמרה את הדברים בוועידת הגיימינג של כלכליסט. לדבריה גם במאה הקודמת הבינו שפרסום הוא הרבה יותר משיווק: "ג'ילט מכרה סכיני גילוח בעבר רק לגברים. ואז הוציאו מודעה שבה יש אישה ללא שיער בבית השחי וכך ייצרו לעצמם באמצעות סדרת מודעות שוק נשי חדש"

דפנה אלטמן VP Creative, Mavens, חושבת שפרסום בעולם הגיימינג לא רק נועד לשיווק המוצר אלא הרבה יותר מזה ואולי בעיקר דברים אחרים. בועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה אומרת דפנה ש"ניתן בעזרת פרסום חכם ליצור תנועה חדשה למשחקים, לגלות את החשיבה והצרכים העתידיים של המשתמש. פרסום זה הרבה יותר מדרך למכור את המוצר רק אם מוכנים להקשיב למה שהצרכנים חושבים ורוצים".
בפתיחת דבריה אמרה: "אני דפנה. מגיעה מעולם הפרסום ולא מעט שנים בהייטק, הקמתי את הקריאטיב בחברות הייטק וזכיתי לעבוד עם הרבה חברות גדולות כמו סוני וזינגה שגם רכשו אותנו. אני מנהלת חטיבת מוצרים. פרסום זה הרבה יותר מדרך לשווק מוצר, כבר בתחילת המאה הקודמת הבינו את זה. חברות תפוזים מקליפורניה שלא רק מכרה תפוזים אלא מצאה דרך חדשה לצרוך תפוזים - והיא לשתות אותם. ג'ילט מכרה סכיני גילוח בעבר רק לגברים, ונשים לא היו מגלחות שיער בבית השחי והרגליים. ואז הוציאו מודעה שבה יש אישה ללא שיער בבית השחי וכך ייצרו לעצמם באמצעות סדרת מודעות שוק נשי חדש".
דוגמא נוספת שהביאה דפנה מהמאה הקודמת לדרך שבה פרסום משנה הרבה יותר משיווק של מוצר היא מעולם היהלומים. "עד היום מציעים נישואים בטבעת יהלום בזכות מסע פרסום שחיבר בין יהלומים לאהבה נצחית", אמרה דפנה בהרצאה. "חברת דה בירס חיפשה דרך לחבר את היהלומים לאהבה ויצרה קמפיין פרסומי של יהלומים ואהבה נצחית".
היא הביאה דוגמא ראשונה של שימוש בדאטה ופרסום לא רק למכירות: ״סטודיו שחיפש דרך להבין איזה משחק לפתח השתמש בפידבק של שחקנים דרך מידע שהתקבל על מידת המעורבות שלהם עם הפרסומת ולמד מזה, וזה הצליח. חברת פלייריקס יצרה פרסומות עם מכניקות של משחק מדומה שלא קיימות במשחק האמיתי, ולאחר מכן הכניסה אותן למשחק שלה, ובמקביל נוצר ביקוש למשחקים הספציפיים האלה, שחברות אחרות יצרו והרוויחו. מפתחים שזיהו טרנדים במודעות ופיתחו משחקים שהתבססו עליהם הצליחו לייצר ז׳אנרים מצליחים חדשים. אם נתייחס לדאטה שאנחנו מקבלים מהמודעות שלנו, אם נתייחס למודעות של מתחרים כדאטה, נוכל ללמוד המון על הרצונות של המשתמשים שלנו״.