סגור
ועידת Mind the Tech ניו יורק - חנן פרידמן

Mind The Tech
מנכ"ל בנק לאומי על הפיטורים בהייטק: "טוב לחברות להיות רזות יותר"

חנן פרידמן התייחס למשבר בהייטק בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק ואמר כי חברות ישראליות עמידות אליו יותר מאשר חברות אמריקאיות. "בעתיד, רק חברות עם מוצר אמיתי יוכלו לשרוד את התקופה הקשה". הוא התייחס למיזם הגארז' בו השקיע לאומי: "לקוחות הבנק כבר נהנים משיפור השירות בזכותו"

"בעתיד, רק חברות עם מוצר אמיתי יוכלו לשרוד את התקופה הקשה" - כך אמר מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, בשיחה עם כתבת "כלכליסט" סופי שולמן בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק.
לדבריו, כדי להבין את המשבר בתעשיית ההייטק, יש להבחין בין חברות ותיקות לחברות צעירות: "החברות המתבגרות ודפוס הצמיחה שלהן ימשיכו להתקדם, כי רוב האוכלוסיה הבוגרת אימצה דיגיטל, וזו הזדמנות אדירה לחברות ישראליות לספק את השירותים הדיגיטליים כולל סייבר, רובוטיקה ועוד. חברות חדשות עומדות בפני אתגר גדול מאוד, ורואים חברות שעושות שינוי ומבינות שכיום קשה יותר לגייס כסף. חברות עם מוצר טוב ואיכותי שפותר בעיות קשות - תהיה להן הזדמנות בעולם המאתגר הזה".
עוד הוסיף פרידמן כי חברות ישראליות עמידות למשבר הרבה יותר מחברות אמריקאיות. "יש לכך הרבה הסברים. בעיקר, חברות ישראליות יודעות להיות גמישות ולהתאים עצמן לשינויים ולצעדים מהירים ומשמעותיים".
ביחס לפיטורים בהייטק אמר פרידמן: "ממה שאנחנו שומעים, רוב הפיטורים הם במשרות לא טכנולוגיות, ועדיין יש מחסור באנשי טכנולוגיה, מהנדסים, אנשי AI ומקצועות אחרים שאולי היו חלק מהכסף הקל, וזה טוב לחברות להיות רזות ומהירות יותר ועם יכולת ביצוע טובה יותר".
"אני לא רואה איום ממשי של אבטלה", הוסיף פרידמן. "רק 8% מאנשי תעשיית ההייטק עובדים בחברות סטארט-אפ, מרבית העובדים מועסקים בחברות גדולות. מאחר שאין בעיית תעסוקה, מרבית המפוטרים ימצאו עבודה במקומות שעבדו בעבר שאינם בהכרח טכנולוגיים".
עוד התייחס פרידמן להתנהלות של הבנק אותו הוא מנהל נוכח המשבר: "מבחינת מימון חברות הטכנולוגיה הצומחות, המצב כמעט רגיל. מבחינת חברות הסטארט-אפ, אנחנו נותנים להן אשראי בזהירות ועובדים עם מומחי לאומיטק".
פרידמן התייחס לגארז' - מיזם להשקעה והקמה של סטארט-אפים בתחומי הפינטק, הדאטה והסייבר, שלאומי הוא משקיע העוגן בו. לאחרונה נכנסו להשקעה בו גם ואלי בנק וקבוצת BRM. לדבריו, "החברה הראשונה שהגראז׳ השקיע בה הוכיחה בעבודה עם לאומי את המודל הייחודי שהגראז' מציע לפינטקים, והלקוחות של הבנק כבר נהנים משיפור השירות בזכות כך. החברה צפויה להתחיל בקרוב לעבוד גם עם בנק אמריקאי".
כשנשאל לגבי הבנק הדיגיטלי החדש ONE ZERO, השיב פרידמן כי הוא מברך על התחרות: "אני מקווה שהם יאתגרו אותנו. מאחר שאנחנו מאמינים בעתיד הדיגיטלי, מעטים באים כיום לסניפים. אנחנו עושים מה שטוב ללקוחות שלנו, שרוצים תגובה מיידית 24 שעות ביממה, ורוצים לתת חוויה דומה לאמזון. אנחנו מוכנים לנצח בתחרות החדשה".