סגור
ועידת ישראל-יוון קרן ברק- Israel-Greece Conference Keren Barak
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
"למרות היחסים הקרובים - פוטנציאל הקשר הכלכלי בין ישראל ליוון לא מוצה"

בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון, זיהתה ח"כ קרן ברק, שמכהנת גם כראשת קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל–יוון, תחומים אסטטרגיים להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות - בהם אנרגיות מתחדשות, תיירות ותשתיות פיזיות

למרות שהקשרים בין ישראל ליוון חזקים מאוד ומחזקים את מעמדה של ישראל בפני הקהילה אירופית כולה ושהנתונים הכלכליים מתארים שיפור מתמשך בסחר בין שתי המדינות - היחסים בין שתי המדינות לא הגיעו למיצוי הפטנציאל - כך אמרה היום (ד') ח"כ קרן ברק (ליכוד), המכהנת כראשת קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל–יוון, בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון.
לדברי ברק, ישנם מספר תחומים בהם הפוטנציאל גדול במיוחד. הראשון הוא משק האנרגיה: "שתי המדינות שלנו נמצאות על חופי הים התיכון ובטח שלא חסרה להן שמש! אז כמובן שלא הופתעתי לגלות שיוון הייתה מובילה בריתום אנרגיות מתחדשות וניצול יעיל של אנרגיית השמש. כ-20% מהחשמל המיוצר ביוון הוא ממקורות אנרגיה מתחדשים. עם נתונים כל כך מרשימים, נראה לי מובן מאליו שיוון תהיה מעוניינת לחלוק את הידע של ישראל לגבי שימור אנרגיה ואגירת אנרגיה, כמו גם בהשקעות ישראליות בחוות סולאריות," טענה ברק. היא הדגישה את תמיכתה ומחויבותה של ישראל בשיתוף פעולה אזורי בתחום האנרגיה בכלל, ועם קפריסין ויוון בפרט ואמרה כי "שיתוף פעולה זה הוא המפתח ליציבות אזורית".

1 צפייה בגלריה
ועידת כלכליסט ביוון קרן ברק חברת הכנסת וראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-יוון
ועידת כלכליסט ביוון קרן ברק חברת הכנסת וראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-יוון
קרן ברק בוועידה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

התחום השני מטבע הדברים הוא התיירות. לדברי ברק, הקרבה הגיאוגרפית הגדולה בין יוון לישראל והעובוה שהישראלים נהנים לטייל ביוון, לא רק שמאפשרת, אלא שמחייבת חיזוק קשרי התיירות בין המדינות, "במיוחד לאור המחירים הנוחים ביוון בהשוואה לישראל", עקצה חברת האופוזיציה. "למטייל הישראלי, יוון מציעה חווית תיירות נהדרת".
ככלל, ברק ציינה כי המגזר העסקי הישראלי "משתוקק" להתרחב ולגוון את אפשרויות ההשקעה שלו ביוון כאשר התפרצות מגפת הקורונה סיפקה פתח לשיתוף פעולה בתחומים רבים כמו תשתית אינטרנט, אבטחת אינטרנט ותשתיות פיזיות.