סגור
אנה פלקין מנכלית טיקטוק ישראל
אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של TikTok ישראל (צילום: עוז מועלם)

Mind the Tech NY
"לצרכן TikTok זה בידור, לעסקים – מנוע צמיחה"

כך אומרת אנה פלקין מנהלת הפעילות העסקית של TikTok ישראל בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריה, "עסקים קטנים ובינוניים מצליחים מאוד בטיקטוק. הקול האותנטי והפשוט שלהם, כמו גם הצגת 'מאחורי הקלעים' של העסק, מושכים קהל רב"

"עבור הצרכן TikTok היא פלטפורמת בידור והשראה לגילוי תוכן חדש, אך עבור העסקים TikTok היא מנוע צמיחה, והיא עוזרת להם להציג את עצמם, את המוצרים ואת הערכים שלהם בפלטפורמה ולהגיע לקהלים חדשים - כמו גם לייצר אינגייג'מנט עם קהל הצרכנים הקיים שלהם". כך אומרת אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של TikTok ישראל, בשיחה עם "כלכליסט".
לדברי פלקין, הלקוחות מצפים מהמותגים להקנות להם ערך – בידורי, חינוכי, השראתי. במקום להפריע וליצור הסחת דעת, מותגים יכולים ומצופים להשתלב בשיחות שהקהלים שלהם כבר מקיימים. לדבריה, TikTok מאפשרת למותגים לנהל דיאלוג או מערכת יחסים עם הצרכן שלהם בצורה כזו שנותנת להם ערך. "אנחנו תומכים בעסקים קטנים ובינוניים בישראל, החל מסרטוני אריזת משלוחים, דרך הכנת מוצרים ועד 'סטורי טיים' על העסק - עסקים קטנים ובינוניים מצליחים מאוד ב־TikTok. הקול האותנטי והפשוט שלהם, כמו גם הצגת 'מאחורי הקלעים' של העסק, מושכים קהל רב. אחת הפעילויות הבולטות ביותר בפן העסקי היא Boot Camp לסטארט־אפים של TikTok for Business, שבה אחת לרבעון 20-10 חברות נבחרות זוכות ל'סדרת אימונים' על בסיס שבועי, שבה נציגי TikTok - מומחים בנושא - מלמדים אותם על השימוש והתפעול של האפליקציה, עוזרים להם לייצר תוכן שישמיע את הקול שלהם ויתכתב עם הערכים שלהם, ומספקים כלים למנף יכולות שיווק חדשות על גבי הפלטפורמה".
על פי המסורת, לכנס מתלווה נבחרת סטארט־אפים והשנה בחירת הנציגים נעשתה בליווי צוות של TikTok for Startups IL‏ - תוכנית שנועדה לסייע לחברות מבטיחות ליצור תוכן מותאם ולשווק את המותגים שלהם ביעילות. לדבריה, "הליך הבחירה מסתמך על עסקים שהצוות מזהה בהם, בעזרת הידע והכלים שלנו, כמו גם בזכות שותפות קרובה עם קרנות הון סיכון מובילות, פוטנציאל להשיג הצלחה עסקית בפלטפורמה בטווח הרחוק. התוכנית עשויה להתאים גם לסטארט־אפים שאין להם נוכחות ב־TikTok . רוב החברות האלה מופתעות לגלות שיש כבר שיח רב ב־TikTok על התחומים שבהם הם פועלים ולפעמים אפילו עליהן באופן ישיר, ושבעזרת עבודה נכונה הדרך להגיע באופן מיטבי אל אותן קהילות והפיכתן ללקוחות היא אפשרית ופשוטה ממה שהם חשבו".