סגור
כנס לונדון רוני זהבי
(כלכליסט)

ועידת לונדון
"לעולם כבר לא נחזור לעבוד 5 ימים במשרד"

רוני זהבי, מייסד ומנכ"ל HiBob בוועידת Mind the Tech של כלכליסט, "על פי סקרים שערכנו אצל לקוחות שלנו העבודה תהיה בין יומיים או שלושה במשרד וכל השאר מהבית"

"אם הייתי צריך לבחור מילה אחת שמדגימה איך תיראה העבודה בעתיד הייתי אומר - הכל קשור לגמישות. למה? כיוון שלעולם כבר לא נחזור לעבוד במסגרת של 5 ימי עבודה במשרד". כך אמר רוני זהבי, מייסד ומנכ"ל HiBob בוועידת Mind the Tech של כלכליסט הנערכת בלונדון. "על פי סקרים שערכנו אצל לקוחות שלנו המספר הוא 2 או 3 ימים במשרד וכל השאר מהבית. אם פעם היו שני מונחים לזמן פרטי של העובד - חופשה או יום מחלה - עכשיו החברות נדרשו אפילו להמציא מונחים חדשים ומגוונים לזמן הפרטי של העובדים", אמר זהבי.
הייבוב הוקמה כחברה בריטית עם משרד פיתוח ישראלי. היא פיתחה מערכת מבוססת ענן למנהלי משאבי אנוש בחברות קטנות ובינוניות, שמאפשרת להם לנהל מאגר נתונים נרחב על העובדים, לנהל את החוזים והמסמכים שלהם וכן את תוכניות האופציות, העמלות והבונוסים לאנשי מכירות, ניהול משכורות, חופשות והטבות. מה שמבדל אותה מחברות דומות הוא מערכת נוספת לניהול הביטוחים של העובדים המסופקים מטעם מקום העבודה, כמו ביטוח פנסיוני או ביטוח בריאות.
1 צפייה בגלריה
רוני זהבי מייסד משותף ומנכ"ל היי-בוב ועידת לונדון 23.3.22
רוני זהבי מייסד משותף ומנכ"ל היי-בוב ועידת לונדון 23.3.22
רוני זהבי מייסד משותף ומנכ"ל היי-בוב ועידת לונדון 23.3.22
(צילום: אוראל כהן)
לדברי זהבי, "כשיזם ישראלי טיפוסי מקים חברה הדבר הראשון שהוא עושה כדי להתרחב זה לחשוב על צפון אמריקה וארצות הברית. אבל מבחינת הייבוב החלטנו להקים את השוק הראשון שלנו בלונדון וזה מצב לחלוטין ייחודי בנוף ההייטק של ישראל.
"הייבוב הוקמה ב-2015 ויש לנו לנו 500 עובדים במשרדים בכל רחבי העולם. מאוסטרליה, ניו יורק, קנדה, הולנד ותל אביב. אנחנו משרתים אלפיים לקוחות שאנחנו קוראים להם טריפל M - מיד סייז שצומחים מהר, מודרניים, מולטי נשיונל. חצי מהלקוחות נמצאים באנגליה. 100 עובדים באירופה אבל בעיקר בלונדון.
"החברה חוותה חמש שנים רצופות של צמיחה תלת ספרתית. אם מסתכלים על הכסף של ההון סיכון שהושקע ב- RH טק רואים זינוק בשנתיים האחרונות ובשנה שעברה הושקעו מעל שני מיליארד שולר בתחום. זה מעיד הרבה גם על השוק וגם על הבעיות שיזמים מנסים לפתור ואם אתם שואלים את עצמכם למה זה קורה - התשובה היא שכל מה שקשור בהרגלי העבודה שלנו משתנה בעודנו מדברים", אמר.
זהבי ציין כי במשך עשרות שנים נהגנו לחשוב על הרגלים קבועים כמו עבודה בין 9 ל-5, עבודה מהמשרד, עבודה במשרה מלאה, או עבודה בערים הגדולות. "כל אלה משתנים ולפני כשש שנים כשהקמנו את הייבוב חשבנו שחילופי הדורות וסוג חדש של עובדים הם אלה שיחוללו סט חדש של ערכים ועסקים. אבל בדיוק לפני שנתיים כשמגיפת הקורונה פרצה כל התהליכים הואצו והשינויים הם על סטרואידים.
"נוצרו מונחים חדשים כמו שילוב של עבודה מהבית עם עבודה מהמשרד, עבודה מכל מקום, עבודה היברידית ומרוחקת, גמישות ואיזון בין החיים הפרטיים לעבודה וכמובן 'ההתפטרות הגדולה'. אלו הדברים שמניעים את השיח בארגונים סביב העסקת עובדים. אחד המונחים הכי חשובים שמניעים את הארגונים היום הוא הצמיחה ואין ארגון שיכול לצמוח בלי להעסיק את האנשים הנכונים והמתאימים לתפקיד. כאשר אתה מוציא 80 אחוז מהתקציב השנתי שלך על העסקת אנשים אתה חייב לשים את האדם במרכז ולחשוב על איך אתה מסייע להם לגדול ולצמוח.
"המלחמה על טאלנטים מטורפת והחברות ממש נאבקות להעסיק את האנשים המתאימים בלי לחשוב אפילו על הכמות הנדרשת להם ואיך לגרום לאלה שעובדים לא לברוח. במסגרת תופעת ״ההתפטרות הגדולה״ ראינו בארה"ב למשל 4.3 מיליון אנשים שהחליפו מקום עבודה רק בחודש ינואר השנה. באנגליה התופעה בשנת 2019 היתה 11.5 אחוז לעומת 14.5 אחוז בשנת 2021. קפיצה אדירה. הסיבה הראשונה שאנשים עוזבים את העבודה היא השכר השנייה גמישות בעבודה והשלישית חיפוש אחר תרבות מתאימה במקום העבודה.
"לכן חשבנו שזאת הזדמנות נהדרת לעבור למערכת של מעקב אחרי המידע על העובדים בכל המקומות שמהם הם עובדים. ככה אנחנו מצליחים להציע ביצועים טובים יותר עבור הלקוחות שלנו מאשר החברות המסורתיות שמציעות שירותי מידע דומים. ואנחנו כאן כדי להשפיע על איך המועסקים בעולם החדש עובדים. ככה אנחנו מקווים שאנחנו עוזרים ללקוחות שלנו לבנות את חוויית העובד המושלמת", אמר זהבי.