סגור
אולפן ועידת ישראל-יוון ברק באום - Studio Israel-Greece Conference Barak Baum
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
"ביורוקרטיה, שנגררת בישראל 8 שנים, מסתיימת ביוון בתוך שנה"

ברק באום, יזם נדל"ן ישראלי שפועל ביוון: "בשנתיים וחצי האחרונות אפשר לראות יותר ויותר פתרונות מימון מבנקים מקומיים כיוון שגם הבנקים וגם המדינה מעודדים את ההשקעות

"האפשרויות למימון לפרויקטי נדל"ן ביוון מתחילות להשתפר. אם לפני 8 שנים היה קשה לממן פרויקטים, והיינו צריכים 'להביא כסף מהבית', בשנתיים וחצי האחרונות אפשר לראות יותר ויותר פתרונות מימון מבנקים מקומיים כיוון שגם הבנקים וגם המדינה מעודדים את ההשקעות". כך אומר ברק באום מייסד משותף של Ficus Investments בראיון באולפן ועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון שהתקיים ביוון.
לדברי באום בתקופה האחרונה רואים עלייה משמעותית לביקוש בתחום הנדל"ן מצד משקיעים זרים מכל העולם ולא רק ישראלים. "כשיש יותר אפשרויות מימון, במיוחד למי שיש לו 'טרק רקורד' חיובי, המספרים משתפרים והמחירים עולים", אומר באום. "כשהתחלנו לפעול ביוון לפני 8-9 שנים התמקדנו ברכישת נכסים ישנים כמו בניינים, משרדים, מחסנים ובהסבה שלהם למלונות או לפרויקטי דירות. החברה פועלת רק ביוון וכאן הייתרון שלנו - בנוכחות המקומית ובלהכיר כל אבן וכמובן בקשרים המקומיים שלנו".
Ficus Investments מפעילה זרוע לניהול פרויקטים של חברות נכסים אחרות ולא רק נכסים שבבעלות החברה. לדברי באום, מעבר למחירים הנמוכים והאטרקטיביים, יש ביוון הזדמנות "גם מצד הביורוקרטיה, כי מה שיכול להיגרר בישראל על פני 8 שנים, כאן ביוון, יכול להסתיים תוך שנה. והיונים עוד מתלוננים על ביורוקרטיה".