סגור
ועידת פריז 2024 - דינה בן טל גננסיה
(צילום: טל סער)

פריז 2024
מנכ"לית אל על: "טיסות לאירועי ספורט ומוזיקה תופסות פלח חשוב בפעילות שלנו"

"אחרי הקורונה היה מה שנקרא 'תיירות נקמה', כעת נולד מושג ההתאווררות", כך אמרה דינה בן טל גננסיה במהלך משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים. לדבריה, "חלק מהריפוי לנפש הוא בפעילות בחוץ, זו לא חופשת ריזורטים אבל זו פעילות שמשנה את המחשבה בראש וזה פלח שוק שתפס תאוצה"

"בכל הקשור בענף התעופה, אנו נמצאים בתקופה ארוכה שניתן לתאר כרכבת הרים", כך לדברי דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על במהלך משלחת כלכליסט ובנק הפועלים בפריז. "אם נלך שנתיים אחורה, בסוף הקורונה כבר היינו אחרי שנתיים קשות לענף התעופה. המטוסים עמדו והנה החלה התאוששות, המראה בלשוננו, תוכנית אסטרטגית נהגתה ואחרון המטוסים הושמש. ואז קרתה המלחמה. מצאנו עצמנו במשך תקופה ממושכת מבצעים מבצעי חילוץ, הבאה של ישראלים מכל מקום בעולם, כמובן חיילים. ואז שוב היה הלם, לקוחות רצו לבטל, להישאר בבית ולראות מה קורה ואז שוב החלה התאוששות, אנשים רצו להתאוורר, החלה פעילות דיפלומטית והחלו מגעים דיפלומטיים להשבת חטופים. אנשים שנלחמים בעזה או בצפון, בניהם, בנותיהם, הם לא ידעו האם לצאת מהארץ או להישאר. יש עבודה, יש עסקים לקדם, יש כלכלה להניע. ואז נוצר מושג חדש, אחרי הקורונה היה מה שנקרא "תיירות נקמה", כעת נולד מושג ההתאווררות", אמרה בן טל גננסיה.
1 צפייה בגלריה
ועידת פריז דינה בן טל גננסיה
ועידת פריז דינה בן טל גננסיה
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה
(צילום: טל סער)
לדברי בן טל גננסיה: "אם נחבר את זה לספורט, חלק מהריפוי לנפש הוא בפעילות בחוץ, זו לא חופשת ריזורטים אבל זו פעילות מגבשת שמשנה את המחשבה בראש וזה פלח שוק שתפס תאוצה בעת האחרונה. כיום אל על מרכזית בשוק הישראלי ואנו עושים מה שניתן כדי להוסיף עוד טיסות. מספר המטוסים מוגבל בתקופה זו בזמן הקצר, וכך גם מספר הטייסים ובל נשכח שחלקם משרתים בחיל האוויר. אחד הדברים שמאפיינים אירועי ספורט הוא שלא תמיד הם צפויים. אנו יודעים כמובן למשל מתי תהיה אולימפיאדה ואנו מעניקים את חסותנו לאתלטים הפראלימפיים וכמובן שאנו מטיסים אוהדים – ואם ניקח למשל את הדוגמה של עדן גולן מהאירוויזיון, יש לנו כאן מצב בו תחרות האירוויזיון קיבלה משמעות הרבה יותר גדולה, משמעות של ישראל נגד העולם. והנה אנו כולנו מתגייסים - וכך גם בספורט. כולם עולים על מטוסים וטסים. זה אירוע שיש להיערך לו, הוא לא צפוי, למשל אם נסתכל על מצב של משחק של מכבי תל אביב, כולם רוצים לטוס לכיוון אחד ואז המטוס חוזר ריק – ולכן עלינו להיערך בצורה מיוחדת. יש לנו רזרבות, יש לנו את חברת הבת סאן דור שהטיסה לא מעט נבחרות גם בקורונה וגם אחריה. אנו רואים היטב בביקושים לטיסות כשאירוע מתקרב שיש התעניינות. זה קורה אגב גם בהופעות מוזיקה. הענף הזה הולך ותופס עוד תאוצה".
לדבריה: "גם ברמת הבריאות, חלק מהטיפול בנפגעי המלחמה עובר דרכנו, למשל לאחרונה הטסנו ילדים מהעוטף במבצע מיוחד לראות את נבחרת ישראל בבודפשט ברכבת של כמה מטוסים כדי שהילדים יהנו. אני שומעת את זה יותר ויותר בתחומי הספורט הטיפולי. כיום ספורט הוא ממש פלח שוק חשוב בתיירות. מעבר לכך ישראל היא מדינה של כדורגל. אנו רואים בעת הזאת שיותר ויותר רוצים לצאת ולעודד, במיוחד לנוכח העובדה שקבוצות ישראליות משחקות לעתים במגרשים ללא קהל. לצערי יש גם היבטי אבטחה ואנטישמיות שאינם קלים, אך באולימפיאדה הקרובה נראה מגמה מאוד חזקה של עידוד קבוצות ישראליות. בל נשכח שהיורו מתקרב ואנו השקנו מוצר של טיסה פלוס רכבת – ואני גם אציין שאני מייחלת להגעה של עוד חברות תעופה שיענו על הביקושים כי קשה לעמוד בביקושים שמעידים על כמה מדינת ישראל חזקה".