כנס AI
״פשוט להתחיל, אפילו לא צריך להתפטר״: יובל טל על ההזדמנויות החדשות בעידן ה-AI
מייסד ונשיא Payoneer שהקים לאחרונה את הסטארט-אפ Linguana, אמר בכנס ה-AI של כלכליסט בשיתוף Vultr: "מעולם בהיסטוריה לא היה זמן יותר טוב להתחיל להיות יזם". לדבריו, בעוד 5 שנים מהיום יהיו "הרבה מאוד חברות מצליחות ואנשים שמאוד יתעשרו, הם פשוט לא יודעים את זה עדיין"
"ה-AI יצר הזדמנויות משוגעות ליזמים, לא היה דבר כזה בהיסטוריה" - כך אמר יובל טל, מייסד ונשיא Payoneer ומנכ"ל ומייסד הסטארט-אפ Linguana בכנס ה־AI של כלכליסט בשיתוף Vultr. טל אמר את הדברים בשיחה עם כתב כלכליסט מאיר אורבך.
אחרי שהקמת 2 חברות ענק שהונפקו בנאסד"ק, החלטת להיות מנכ"ל סטארט-אפ. למה בעצם לצאת לדרך שוב?
"היכולת ליזום וליצור נותנת ערך הרבה יותר מגלישה או מיוגה או מכל דבר אחר".
ספר על הסטארט-אפ החדש שלך Linguana.
"אנחנו לוקחים סרטונים או ערוצים של אנשים רציניים, עושים להם לוקליזציה לכל העולם ומפיצים. יש לנו מאות מיליוני צפיות. זה לכאורה פשוט, אבל למעשה זה ממש מורכב, ואנחנו עושים את זה, כולל ההעברה של הרגשות והניואנסים, עם הרבה מאוד כלי AI. זה מאוד טכנולוגי, נישה מאד ספציפית. כל מי שיוצר תוכן רוצה שהתוכן יופץ לכל העולם. אנחנו עשינו את זה אפשרי".
לדברי טל, "ה-AI מאפשר לנו להכניס פרסומות בשפות שנות לסרטים. אנחנו לוקחים פלטפורמה של וידאו והופכים אותה לפלטורמה של פרסומות. יש לנו המון המון דאטה, ואנחנו מוכרים אותו ל'חיות' שאוכלות דאטה".
למה באמת לא כולם יזמים?
"מעולם בהיסטוריה לא היה זמן יותר טוב להתחיל. יש הרבה יותר נישות שנפתחו כמעט בכל התחומים, ההזדמנות מחכה לכל מי שימצא את ה-5% שהוא יכול לשפר מעל ה-AI, ולתת שם ערך. אחת הדוגמאות הכי טובות היא לפרסומת שנעשתה למשקה Liquid Death והתפוצצה ברשת. מי שיצר את הפרסומת לא פנה אליהם, הוא לא ביקש רשות. פשוט עשה. גם קרוקודילו בומבורדילו - זה תפס במיליארדי צפיות, והרבה אנשים הרוויחו מזה".
איך מתחילים להיות יזם?
"לא צריך להתפטר. הסיכון להקים חברה הרבה יותר קטן, עכשיו זה זמן מעולה פשוט להיכנס ולעשות את התחביב שלך. כלי ה-AI והשילוב שלהם, וההתמחות בנושא מסוים, נותן יתרון. יש נישות יפהפיות, בריאות, רפואה, קח את המקצוע שלך ותראה איך אתה יכול להוסיף ערך. כל אחד יודע ליצור תוכן, לכל אחד יש חשבון אינסטגרם. פשוט להתחיל".
מיצירת תוכן כזה יכולות לצאת חברות ענק?
"מי שיודע לכתוב מצחיק, יש לו את כל הכלים לעשות את זה עכשיו הרבה יותר טוב. הפרסומת שהזכרתי זו דוגמה נהדרת, זו נישה קלאסית, אם אתה מתחייב למשהו והוא מתחיל בקטן ואז זה כבר לוקח כיוון, ואז תמיד יש הזדמנויות שקופצות. קח 5 שנים מהיום - יש חברות מאד מצליחות ואנשים שמאוד יתעשרו, הם פשוט לא יודעים את זה עדיין".
























