סגור
איציק אלבז באולפן כלכליסט
(צילום ושידור: Streame)
שבוע הסטארטאפים

מייסד ומנכ"ל Artlist: "אנחנו מייצרים גשר בין יוצרי וידאו לבין הטכנולוגיה"

איציק אלבז שוחח עם ענת הורביץ, דירקטורית בגוגל ישראל, במסגרת שבוע הסטארטאפים של גוגל וכלכליסט. "כשאנחנו משיקים מוצר AI, חשוב לנו שהמודלים יוציאו איכות מספיקה לפרסומת של הסופרבול", אמר אלבז

"כשאנחנו משיקים מוצר AI, חשוב לנו שהמודלים יוציאו איכות מספיקה לפרסומת של הסופרבול", כך אמר איציק אלבז, מייסד ומנכ"ל משותף ב-Artlist, בשיחה עם ענת הורביץ, דירקטורית ב-Google ישראל, במסגרת שבוע הסטארטאפים של גוגל וכלכליסט.
איציק, אשמח אם תספר למי שלא מכיר קצת על עצמך, קצת על ארטליסט וקצת על המסע שעשיתם בשנתיים האחרונים בראי ה-AI.
"ארטליסט נמצאת המון בעולמות יוצרי הווידאו. אנחנו נותנים להם גם כלים וגם תכנים כדי ליצור תכנים הרבה יותר טובים שיעזרו להם גם בקמפיינים של מרקטינג, גם להיות יוצרי תוכן טובים יותר. בשנתיים האחרונות אנחנו ממשיכים לייצר עוד ועוד פיצ'רים ומוצרים וקטלוגים של תוכן, ובשנתיים האחרונות נכנסו חזק גם קטלוגים מיוחדים של ווייס אובר, של אימג' ושל וידאו".
איך אתם מחליטים איזה מוצרי AI להשיק? איך משלבים את המוצרים עם ספריית התוכן העצומה שיש לכם?
"אנחנו מאוד סביב הלקוח. הלקוח במרכז לאורך כל מה שאנחנו עושים, אז החברה היא סביב יוצר וידאו ואנחנו כל הזמן חושבים מה יכול להיות לו טוב – אלו כלים. גם כשנכנסו AI ומודלים מאוד ראשוניים, כל המחלקות שלנו, בין אם זה בתוכן, בין אם זה בטכנולוגיה, כל הזמן בוחנים אותם, גם מהמוטיב האומנותי וגם הטכנולוגי. יש לנו שני קריטריונים מאוד חשובים לנו: האחד זה האיכות והשני זה כל הנושא של הרישיון – שהרישיון של ה-AI יהיה תקף לשימוש מסחרי".
אני רוצה שניקח אותנו קצת הצידה לצומת הזה בין המגע האנושי לבין כלי AI. אני חושבת שזה לא סוד שכל כלי ה-AI האלה מהווים נקודה אולי של חוסר נוחות, בעיקר עבור יוצרי וידאו, ואתם כחברה שממוקדת בקהל הזה ומייצרים כלי AI, נמצאים באמת במקום הזה שאתם רואים את מערכת היחסים הזאת נבנית בין היוצרים לבין כלי AI. הייתי שמחה אם תוכל לספר לנו קצת על האינטראקציה.
"הנושא הזה מאוד קרוב ללבנו. בעצם החברה, ארטליסט, זו המהות שלה – אנחנו מחברים בין קריאייטיב לטכנולוגיה. וגם כאן, הנושא הזה של מודלים טכנולוגיים לבין יוצרי וידאו שיש להם בראש איזשהו ויז'ן, צריך לייצר גשר. הגשר הזה הוא גשר אנושי. אנחנו מנסים כל הזמן לבחון ולבדוק מה חוויית משתמש הטובה ביותר, איך אפשר לייצר מוצרים שמוציאים את מה שיש ללקוח בראש בצורה הכי טובה, ואיך מגבירים את כל הנושא של השראה ביצירת וידאו".
אתם מרגישים מצד יוצרי הווידאו אימוץ הולך וגובר של הכלים האלה?
"אנחנו רואים שיש ביקוש בעולם הזה. אני חושב שמאז שיצא מידג'רני, יוצרי וידאו תמיד מחפשים גם את החדש, תמיד מחפשים את המעניין, הם כל הזמן רוצים להיות בעצמם מעודכנים, עוד לפני ארטליסט. אני חושב שהתפקיד שלנו זה להביא את הדברים הכי מעודכנים, הכי איכותיים וטובים. מה שאנחנו עושים בעצם זה קיוריישן (אוצרות - מ"מ) - כל הזמן לבחור את הטוב ביותר בשבילם. ובעצם לזה לחבר את העולמות של הלייסנס, כלומר שהם גם יוכלו להשתמש בזה בצורה מסחרית, וזה בעצם מה שמייחד אותנו. כן יש איזשהו פחד, אבל הוא מגיע עם הזדמנות שמאוד נוכחת ברצון שלהם לאמץ את הכלים".
אתם חברה שמשיקה המון המון מוצרים, פעם בכמה חודשים, כמה פעמים בשנה. השקתם מוצרים כמו ספריות תוכן שהן פחות מבוססות AI, והיום אתם משיקים הרבה יותר מוצרים שהם מבוססי AI, כמו הוווייס אובר שהשקתם לאחרונה. יכול לספר לי קצת על מה ההבדל בין השקת מוצר שהוא מוצר מבוסס AI לבין ההשקות שקדמו לו?
"אני חושב שמוצר מבוסס AI, או באופן כללי, אסטרטגיית שיתוף עם הלקוח לגבי מה הולך להיות, איך הולך להיות, מה אנחנו כחברה הולכים להוציא קדימה – זה מאוד נפוץ בעולם ה-AI. הלקוחות רוצים לדעת מה הולך לקרות, איך נראה הרוד-מאפ שלנו ומה אנחנו אמורים לעשות. דבר שני, הנושא של 'הרגעת' הלקוחות. אנחנו הרבה פעמים יוצאים בקמפיין של הנה הדבר החדש, ועדיין הרבה אנשים מפחדים וחוששים שזה יפגע בתעשייה כזו או אחרת, וכאן תפקידנו להסביר את זה כמה שיותר".
בוא נדבר קצת על העתיד של ארטליסט וה-AI. איפה אתה רואה את ארטליסט בעוד 5-3 שנים? ואיפה אתה רואה את כל העולם הזה של יצירת תוכן ווידאו?
"אני רואה את ההזדמנויות ואת התחרות ואת האפשרות שלנו להשתנות כל הזמן כאיזשהו ערך מנחה. אני חושב שאנחנו נמשיך לסגל את ההזדמנויות ואת הכלים ואת הדברים המיוחדים שיכולים להיות טובים ללקוח. כמו שאני אומר, אנחנו חברת לקוח יותר מאשר חברת למען החברה או למען המוצרים המסורתיים, אנחנו כל הזמן נחפש מה יכול להיות טוב בשבילם. אז אני חושב שבשנתיים-שלוש הקרובות אני רואה את ארטליסט ממשיכה להשתנות, את היחסים בין המוצרים שנתנו לפני, בעשר השנים האחרונות, לבין המוצרים שניתן בעשר שנים הבאות. בטוח נראה עולם חדש ומעניין, ונותר לנו רק להסתכל ולחפש ולשאול ולנסות לייצר את הכלים הטובים ביותר ליוצרי וידאו - שם אנחנו נהיה".