סגור
סטארטאפ פלוס נבחרת היזמים שעלתה לשלב חצי הגמר של תחרות Start Up + ביום הכשרה מיוחד בביה"ס Zell ליזמות באוניברסיטת רייכמן
נבחרת היזמים שעלתה לשלב חצי הגמר של תחרות Start Up+ ביום הכשרה מיוחד בביה"ס Zell ליזמות באוניברסיטת רייכמן (צילום: אוראל כהן)

+StartUp
לקראת קו הסיום: דגים מתורבתים או אריזה מפטריות?

תאי דגים שגדלים בביו־ריאקטורים, קפסולות פלסטיק על בסיס פטריות וקפסולות שמכילות מזון בריא – אלה רק חלק מ־20 הפיתוחים של המיזמים שעלו לשלב חצי הגמר בתחרות +StartUp של כלכליסט בשיתוף פועלים הייטק. חמישה מהם יתחרו בשלב הגמר

20 סטארט־אפים עלו לשלב חצי הגמר בתחרות +StartUp של "כלכליסט" ופועלים הייטק בשיתוף תוכנית Zell ליזמות באוניברסיטת רייכמן. היזמים הנבחרים זכו להציג את המיזמים שלהם במהלך פיץ' בן חמש דקות מול חבר השופטים בתחרות, ולאחר מכן ענו על שאלותיהם. מתוכם חמש חברות יעלו לגמר שייערך ב־23 במאי. שני המקומות הראשונים יזכו במענק כספי, לליווי מקצועי מטעם פועלים הייטק ולחבילת פרסום באתר "כלכליסט".
בין השופטים בתחרות: רננה אשכנזי, שותפה ב־Grove Ventures; טל סלובודקין, שותף מנהל ב־StageOne; טל ברנוח, שותף ב־Disruptive AI; רותם אלדר, שותף מנהל ב־10D; מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פועלים הייטק; אייל ניב, שותף מנהל בקרן פיטנגו; תמי ברונר, שותפה ב־Vertex; אביחי ניסנבוים, שותף בלול ונצ'רס; נופר עמיקם, שותפה בגלילות קפיטל; יעל אלרואי, שותפה בקרן ויולה; אדם פישר, שותף בקרן בסמר; לי מוזר, מייסדת שותפה בקרן AnD; ואליחי וידל, עורך CTech.
"תוכנית סטארט־אפ פלוס מעניקה לאורך השנים ערך ורוח גבית ליזמים, ושמה לה למטרה לסייע להם בתחילת דרכם. אנחנו בפועלים הייטק מאמינים כי תפקידנו להיות עוגן לתעשייה ולהעמיק את הפלטפורמה לחיבורים בין סטארט־אפים למשקיעים, בייחוד בימים אלה. המפגש הבלתי אמצעי במסגרת התחרות עם מנכ"לים ומשקיעים מובילים בתעשייה מייצר ליזמים בשלבים מוקדמים קפיצת מדרגה משמעותית, ואנחנו מחכים לפגוש אותם בעוד שנה־שנתיים מהיום", כך אמרה עדי הורוויץ לביא, סמנכ"לית השקעות וצמיחה בפועלים הייטק.
2 צפייה בגלריה
סטארטאפ פלוס חבר השופטים מבכירי הקרנות בישראל מנכ"לית פועלים הייטק ועורך אתר CTech
סטארטאפ פלוס חבר השופטים מבכירי הקרנות בישראל מנכ"לית פועלים הייטק ועורך אתר CTech
חבר השופטים מבכירי הקרנות בישראל, מנכ"לית פועלים הייטק ועורך אתר CTech
(צילום: אוראל כהן)
ואלה הן החברות שעלו לחצי הגמר:
ANINA Culinary Art
חוויה קולינרית בקפסולה
החברה מפתחת קפסולות ארוחה מוכנות לבישול המשלבות טכנולוגיה חדשנית, תזונה בריאה, קיימות וחוויה קולינרית. הקפסולות מכילות מזון בריא, טעים ואיכותי ומיועדות לשימוש קל המדמה בישול ביתי. הקפסולות של החברה מציעות חוויה קולינרית ייחודית במרקמים וטעמים ביתיים; עשויות ממוצרים טבעיים מזינים ועשירים בירקות; בעלות חיי מדף ארוכים ומאפשרות הפחתת בזבוז מזון.
Bllink
פתרון דיגיטלי לניהול כספי בנייני מגורים
החברה מציעה פתרון דיגיטלי לניהול פיננסי של בנייני מגורים, המאפשר לצוותי הניהול לאסוף דמי ועד בית ולשלם לספקים באמצעות ארנק דיגיטלי בלי להגיע פיזית למקום. המוצר של החברה מאפשר קבלת תשלומים מדיירים, תשלומים לספקים, מעקב, בקרה וניהול הצד הפיננסי של תחזוקת בנייני מגורים. המבדל העיקרי של החברה הוא התמקדות בכספים, כך שהחברה יכולה לספק פתרונות גמישים המותאמים לצורכי הלקוחות.
Algoplanner
ניווט חכם בשרשרת האספקה
Algoplanner היא חברת Deep Tech ישראלית המתמקדת בשיפור התנועה הרציפה של סחורות דרך שרשראות אספקה גלובליות תוך התמודדות עם אירועים משבשים. המטרה שלה היא להבטיח לעסקים עמידות על ידי אופטימיזציה של עלויות תפעול וניהול מלאי. הטכנולוגיה מספקת תשובות לשאלות קריטיות עבור חברות קמעונאיות וייצור לגבי עלויות תפעול, קיבולת וניהול מלאי.
2 צפייה בגלריה
סטארטאפ פלוס נתלי ברנט־נגר מחברת וירטואוזו בסדנת פתיחה לנבחרת היזמים בנושא בניית מצגת משקיעים אפקטיבית
סטארטאפ פלוס נתלי ברנט־נגר מחברת וירטואוזו בסדנת פתיחה לנבחרת היזמים בנושא בניית מצגת משקיעים אפקטיבית
נתלי ברנט־נגר, מחברת וירטואוזו, בסדנת פתיחה לנבחרת היזמים בנושא בניית מצגת משקיעים אפקטיבית
(צילום: אוראל כהן)
QUBEX
מצמיחים עננים
קיובקס בונה פלטפורמה הניתנת להתקנה על ספקיות הענן הגדולות שמאפשרת לחברות בפעם הראשונה להתאים את גודל הענן שלהן לצריכה האמיתית שלהן. קיובקס מאפשרת הגדלה של כמות השרתים, במקום בדקות ארוכות – בשניות. מה שנותן לחברות פתרון להגיב פי 10 יותר מהר לשינויי צריכה, להיות פי 12 יותר עמידות לזינוקים, בעלות של עד 5% מהפתרונות האחרים שישנם בשוק היום.
Sea2Cell
דגים מתורבתים
החברה מפתחת מוצרים המבוססים על תאי דגים שגדלים בביו־ריאקטורים. הטכנולוגיה הייחודית של החברה מאפשרת לגדל את התאים עם תוספת זעומה של רכיבים ספציפיים ויקרים, ובכך מובילה להפחתת עלויות ייצור משמעותית של קרוב ל־80%. פריצת הדרך הזו תספק פתרון לזינוק במחירי ובהיצע הדגים בעולם.
ExoProTher Medical
טכנולוגיה חדשנית לטיפול בסרטן
החברה מפתחת טיפול אונקולוגי חדשני המבוסס על טכנולוגיה ייחודית של ננו־חלקיקים כנשאים של חלבון p53. חלבון זה ידוע כ"מגן ה־DNA" וגורם למוות של התאים הסרטניים. הטיפול צפוי להיות יעיל ביותר מ־60% ממקרי הסרטן, אינו רעיל ואינו צפוי לגרום לתופעות לוואי.
Evno
ייעול מחלקות R&D באמצעות AI
חברת Evno משתמשת בבינה מלאכותית ובביג דאטה שנאסף ממספר פלטפורמות על מנת ליצור תמונה משקפת על הנעשה במחלקות ה־R&D של ארגונים. המוצר מאפשר להנהלת הארגון להבין בזמן אמת במה המהנדסים משקיעים את זמנם ואת מאמציהם. החברה מציעה גישה ייחודית לשוק שאין בו תחרות ישירה.
EXOSOMM
טיפול באמצעות מזון
חברת EXOSOMM היא חברת פודטק המפתחת רכיב תזונתי פטנטי עם אקסוזומים טבעיים, המיועד למזון רפואי עבור חולים במחלות כרוניות. טכנולוגית החברה מבוססת על מחקרים שבוצעו במרכז הרפואי הדסה בירושלים. החברה הציגה תוצאות מוצלחות בניסויים פרה־קליניים הכוללים פעילות נוגדת דלקת, ומוצריה הראשונים מיועדים לחולים במחלות המעי הדלקתי (קרוהן וקוליטיס) וסוכרת.
Rider Dome
בטיחות מבוססת AI לאופנוענים
ריידר דום פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) שמספקת התראות בזמן אמת לרוכבי אופנועים על מנת ליצור מעטפת הגנה מפני תאונות אפשריות בזמן הרכיבה.
המערכת כוללת פלטפורמה לציי אופנועים המאפשרת ניהול, מעקב ומדידת הבטיחות של צי האופנועים, ומאפשרת למנהלי הצי לנטר את פעילות הרוכבים על מנת לשפר את יכולת ניהול הסיכונים של הרוכבים, ולהפחית תאונות המובילות להורדת עלויות ישירות ועקיפות לצי.
Shela
בריאות נשים בהתאמה אישית
החברה מפתחת מודלים מתקדמים מבוססי AI לזיהוי מוקדם של סיכונים ומצבי בריאות שונים בקרב נשים לאורך חייהן, תוך הסתכלות על תקופת ההיריון כחלון המאפשר הצצה על בריאותה המטבולית של האישה.
הטכנולוגיה של החברה משתמשת במידע קליני יחד עם מגוון רחב של מרקרים ביולוגיים, ובהם המיקרוביום הנשי (אוכלוסיית החיידקים שמתקיימת בגופנו), ובכך מאפשרת גם התאמה אישית של טיפול מניעתי לסיבוכים השונים.
Marktrix
סוכנות שיווק וירטואלית לעסקים קטנים ובינוניים
החברה מפתחת סוכנות שיווק מבוססת AI ולמידת מכונה שמספקת לעסקים קטנים ובינוניים יכולות שיווק מתקדמות. הסוכן הווירטואלי לשיווק שפיתחה החברה מייצר תוכנית פעולה ותוכן שיווקי מבוססי תחזית לכל עסק על מנת לאפשר לו לצמוח ולהצליח.
FertiliFit
הפריה בהתאמה אישית
FertiliFit משתמשת בביג דאטה ואלגוריתמים מבוססי למידת מכונה כדי להתאים אישית טיפולי פוריות לנשים. באמצעות ניתוח מידע על רקע רפואי רחב החברה מכוונת להגדיל את שיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות ולהקטין את מספר הטיפולים הנדרשים, ובכך להפחית את העומס הרגשי, הפיזי והכלכלי על המטופלות.
Alison AI
סודות הסרטונים הוויראליים
החברה מפתחת פתרונות מבוססי AI למפרסמים במדיה החברתית. החברה מאפשרת ללקוחותיה להבין את הגורמים העיקריים להצלחה של סרטונים המפורסמים במדיה החברתית על מנת להמשיך ולייצר תוכן מוצלח פעם אחר פעם. בנוסף, המוצר של החברה משווה את הסרטונים של לקוחות החברה לסרטונים של המתחרים ומספק המלצות ממוקדות לפי פלטפורמות, ערוצים ומערכות הפעלה שונות.
Faireez
שירות ניקיון לבתים מבוסס משימות
Faireez היא פלטפורמה המציעה שירותי ניקיון מבוססי משימות לבתים באמצעות חיבור בין עובדי ניקיון לחברות ניהול נכסים. הפלטפורמה מבוססת על מחקר דאטה ואלגוריתמים מתקדמים ומאפשרת להירשם למנויים חודשיים הכוללים שלושה־ארבעה ביקורים שבועיים המבוססים על משימות ולא על שעות. המטרה של הפלטפורמה למתג מחדש את תעשיית הניקיון והתחזוקה בדומה למה שעשתה אובר עבור נהגי המונית.
DOTS
ניטור ניטרטים לשיפור החקלאות
חברת DOTS פיתחה טכנולוגיה חדשנית למעקב רציף אחר רמות הניטרט בקרקע בזמן אמת, על מנת לאפשר לחקלאים לקבל החלטות על דישון הקרקע, תוך שימוש רציף בתנאי הפתיחה בקרקע, במטרה לאפשר אופטימיזציה של השימוש בדשנים ובהתאם, להפחית את זיהום המים ופליטת גזי חממה הנובעים מעודפי הדשנים. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על חיישנים וניתוח נתונים מתקדם, ומציעה תובנות לחקלאים שיאפשרו קבלת החלטות דינמית שתוביל לצמצום ניכר בדישון וחקלאות יעילה וירוקה הרבה יותר.
NOF - Natural Offset Farming
קירור להארכת חיי צמחים
נוף היא חברת טכנולוגיה המשמשת כזרוע המחברת בין צורך הקירור של החקלאי למזהם המחויב להיפטר מהפחמן הדו־חמצני שהוא פולט. החברה משתמשת בפחמן דו־חמצני כדי לספק פתרונות קירור מתקדמים, תוך כדי העשרה של הצמחים בפחמן דו־חמצני כדי להגדיל יבולים. מוצר הקירור המוגן בפטנטים מספק קירור יעיל אנרגטית של אוויר, מים או משטחים. החברה מתמקדת ביישומים שונים בחקלאות המדייקת ובפתרונות של אחרי קטיף או אסיף של יבולים שונים.
Profisea Labs
אופטימיזציה של עלויות הענן בארגון
החברה מפתחת פלטפורמת ניהול ענן המשלבת בינה מלאכותית לניהול ואופטימיזציה של עלויות הענן בארגון, כולל הנגשה של כל משאבי הענן דרך ממשק אינטראקטיבי ומוחשי, דו"חות מנהלים ותובנות בטיחות. החברה מבטיחה חיסכון של עד 75% בעלויות הענן.
MadeRight
אריזה ירוקה מפטריות
MadeRight הופכת פטריות למפעלי ייצור חומרים של המאה 21. המוצר הראשון של החברה הוא קפסולות פלסטיק בנות קיימא המשתלבות בשרשרת האספקה ובמכונות האריזה הקיימות ובעלות דומה. החברה עושה זאת באמצעות תסיסה של פטריות שגדלו על פסולת אורגנית תעשייתית כדי ליצור חומרים ביולוגיים חדשים המעורבבים עם פלסטיקים מאובנים וביו־פלסטיק כדי להציע את ההגנה על המוצר. הקפסולה מספקת פתרון בר קיימא, בטוח לבני אדם ומשתלבת בצורה חלקה בשרשרת האספקה הקיימת.
Super Spectra
אבחון רפואי בזמן אמת
החברה מפתחת מכשיר לאבחון מוקדם וניטור מחלות בזמן אמת. המכשיר מסתמך על זיהוי מרקרים בנוזלי הגוף, ללא צורך בהליך פולשני ולכן האבחון ללא סיכוני קרינה, זיהום וכאב והוא מאפשר בדיקות תכופות.
NoledgeLoss
יצירת פרופילים ללקוחות
היא פלטפורמת SaaS שמשתמשת בבינה מלאכותית כדי לעזור לעסקים לאסוף, לארגן ולהשתמש בידע שנוצר על ידי העובדים מול לקוחות. הפיצ'רים מבוססי ה־AI של החברה מסייעים לעסקים לעדכן את מאגר הלקוחות בפרטים כמו הערות על אינטראקציות, לקשר אותם לפרופיל הלקוח ולנתח דפוסים ומגמות.
הפתרון של החברה נותן מענה לאתגרים שעומדים בפני חברות בשימור מידע מול לקוחות ומזעור ההשפעה השלילית של תחלופת עובדים.