ועידת ניו יורק
"העתיד של הבנקאות הוא השילוב החכם בין טכנולוגיה לאנושיות"
אייל בן חיים, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי, אמר את הדברים בוועידת ניו יורק כלכליסט ולאומי. לדבריו: "אנו רוצים שללקוחות שלנו יהיה קל לתכנן מסלול פיננסי כמו שמתכננים מסלול בווייז"
"העתיד של הבנקאות הוא השילוב החכם בין טכנולוגיה לאנושיות", כך אמר אייל בן חיים, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי.
"אני רוצה להתחיל מאמא שלי", פתח בן חיים את דבריו. "אמא שלי, נחמה, היום כבר בת 80, עברה דבר או שניים בחייה. היא עצמאית, פעילה ומאוד אוהבת ללמוד דברים חדשים. היא שולטת ביד רמה בלא מעט אפליקציות, אחת מהן היא כמובן האפליקציה של הבנק. היא מבצעת פעולות באופן עצמאי ודואגת להתקשר לעדכן אותי בכך".
בן חיים השווה את תפיסתה של אמו לזו של בנו בן ה-20: "באחת החופשות שלו מהצבא הלכנו יחד לחדש את הדרכון שלו. כאבא אחראי וגאה, נכנסתי לאתר משרד הפנים, הזמנתי לנו תור מראש, הגענו למשרד, נכנסנו תוך דקות ויצאנו משם עם תעודה חדשה. אני הייתי שמח ומרוצה והתפעלתי מאוד מהיעילות של משרד הפנים הישראלי. בעוד שהבן שלי הסתכל עליי ואמר – 'אבא למה בכלל היינו צריכים לבוא?' יצאתי בומר".
באמצעות סיפורים אישיים אלה, הסביר בן חיים את האתגר המרכזי של הבנקאות המודרנית: "השאלה שאנחנו שואלים את עצמנו כבנקאים ונותני שירות היא לא אילו פיצ'רים אנחנו יכולים לאפשר ללקוחות שלנו באמצעות AI, אלא אילו כלים אני יכול לספק עבור לקוחה בת 80 שאין לה בהכרח אוריינטציה טכנולוגית כמו אמא שלי אבל גם עבור ילד בן 25 שהוא כבר חמש שנים לפני כולם בתפיסה הטכנולוגית שלו."
בהתייחסו לחזון הבנקאות בלאומי, הדגיש בן חיים: "אנחנו בלאומי מאמינים בתפיסה ששירות בנקאי צריך להיות מתקדם כמו שירותים אחרים שכבר כולנו הורגלנו אליהם – מהיר ויעיל, בין אם הוא פרונטלי או מרחוק. אנחנו שואפים לכך שנוכל לאפשר ללקוחות שלנו לתכנן מסלול פיננסי באותה קלות שאנחנו מתכננים מסלול בווייז או מזמינים אוכל בוולט. ושזמינות הבנקאים שלנו תהיה בכל זמן שנוח ללקוח – בכל שעות הערות שלו."
בנוסף לחוויית המשתמש הגלויה, הזכיר בן חיים את התשתית הטכנולוגית מאחורי הקלעים: "ויש עוד עולם שלם של BACK OFFICE שאינו גלוי ללקוחות – אלו הכלים הטכנולוגים שאנחנו משתמשים בהם כדי לסייע לבנקאים להנגיש מידע מדויק ורלוונטי במערכות בעת קבלת פנייה, אגב רובם כלי AI מתקדמים."
בהתייחסו לשיתופי הפעולה עם חברות טכנולוגיה, ציין בן חיים: "הרבה מהמוצרים והשירותים שאנחנו מספקים ללקוחות שלנו מבוססים טכנולוגיה מתקדמת, לא תמיד אנחנו מפתחים אותם לבד – אנחנו לוקחים את הידע הבנקאי שלנו יחד עם הניסיון שלנו בעבודה מול לקוחות לאורך עשרות שנים, ולעיתים נעזרים בחברות סטארט-אפ כמוכם לסייע לנו לפתח כלים מתקדמים ופשוטים עבור הלקוחות שלנו באתר או באפליקציה."
לסיכום, הפנה בן חיים מסר ליזמים ולמשקיעים בקהל: "כשאתם ניגשים לפתח מוצר או שירות טכנולוגי חדש – תשימו לנגד עינכם קודם כל את הלקוחות – ותזכרו שבאותה מידה שזה יכול להיות הבן שלי זו יכולה להיות גם אמא שלי ושניהם שווים בחשיבותם."

























