סגור
מירב אורן
(עמית שעל )

נדל"ן ותשתיות 2021
"חברות הייטק בתחום הבנייה מגייסות היום עובדים"

מירב אורן, מנכ"לית ומייסדת ורסטיל, בכנס נדל"ן ותשתיות של כלכליסט: "יש טכנולוגיות מדהימות שיוצאות מישראל. מה שמייחד אותנו זה הנטייה ללכת ולפתור את הבעיות בשטח"


"יש התעוררות עולמית בתחום הטכנולוגיות לבנייה בשנתיים האחרונות, ועולה ההבנה שזה כאן וזה נשאר", אמרה מירב אורן, מנכ"לית ומייסדת ורסטיל, בכנס נדל"ן ותשתיות של "כלכליסט".
1 צפייה בגלריה
מירב אורן מייסדת שותפה ומנכ"לית Verstile כנס נדל"ן
מירב אורן מייסדת שותפה ומנכ"לית Verstile כנס נדל"ן
מירב אורן, מייסדת שותפה ומנכ"לית Verstile כנס נדל"ן
הרבה חברות הייטק ישראליות נכנסות בשנים האחרונות לתחום הבנייה.
"יש טכנולוגיות מדהימות שיוצאות מישראל, ואני מובילה כבר כמה שנים ארגון לטכנולוגיות בנייה בישראל, ורואה פריחה מדהימה. מה שמייחד את הישראלים זה הנטייה ללכת ולפתור את הבעיות בשטח. פחות להתעסק בתכנון ובהיבטים פיננסיים, אלא לפתור בעיות כואבות".
הפריחה בתחום מביאה השקעות הון?
"חד-משמעית. חברות ישראליות מצליחות לגייס סכומים יפים, ומשקיעים ישראלים שאמרו לי לפני שנתיים-שלוש שהתחום לא קיים, מתעניינים היום. חברות הייטק בתחום הבנייה מגייסות היום עובדים, וזה אולי אחד המקומות שהכי כדאי לעובד להסתכל עליהם".
אורן מגיעה ממשפחה שעוסקת בתחום הבנייה, והחליטה להקים חברה אחרי שנחשפה לתאונת בנייה באתר שניהל אחיה. "זה הביא אותי להבנה שאתרי בנייה הם בעצם מפעלים, והתעשייה כולה יצרנית. הרעיון הוא לאפשר שליטה בתהליך הייצור - לתת את ההבנה, הכלים והדאטה שמאפשרים לאנשים לקבל היום החלטות טובות יותר בשטח. עושים זאת בלי להפריע להתנהלות השוטפת של האתר כי המידע נאסף מהמנוף ומתורגם דרך התוכנה לאנשים לפעולה".
כשמכניסים טכנולוגיה לענף הבנייה, מה זה בא לפתור? להוריד מחירים, לשפר בטיחות?
"אנחנו צריכים את זה מכל הסיבות. ברגע שאת רואה שיפור תהליכים כמו שאנחנו עושים, יש השפעה על העלות, שבסופו של דבר מתגלגלת לצרכן. היכולת לבנות יותר מהר ובטוח משפיעה על כל שרשרת הערך. היות שבנייה כאן כדי להישאר, ויבנו עם או בלי הטכנולוגיה, זה לגמרי המקום של השיפור, של כל שרשרת הערך: מהפועלים שחוזרים הביתה למשפחות שלהם ועד הצרכן הסופי.
"הבנייה נעשית עם חומרים יותר אקולוגיים, אבל גם אם הבנייה לא ירוקה, שיפור התמהיל מביא לפחות בזבוז של חומרים, ולכן ההשפעה גם על הסביבה מהותית. כשאתר מסיים מהר יותר וצורך פחות אנרגיה, זה טוב לסביבה".
כמעט בכל שבוע עולה לכותרות בישראל העלייה במחירי הדיור, איך אפשר לחבר את הטכנולוגיה לפתרון הבעיה?
"זה שילוב של טווח ארוך וקצר. בטווח הקצר הסיפור באתרים מחלחל מהקבלנים לשאר החלקים. אם לא נתחיל היום, לא נמצא דרך לשפר את משבר הדיור גם עוד עשור. טכנולוגיות משנות חשיבה ואת הדרך שבה אנו עובדים וכל ההיבטים משתנים. אני רואה את הטכנולוגיות האלה בתוך הפתרון, אבל זה לא פתרון קסם של מחר בבוקר. זו שאלה של יכולת לקבל החלטות שמשפיעות חמש שנים קדימה".