סגור
(צילום על ידי גו לייב)

Jerusalem Tech
"ראוי שירושלים כבירת ישראל תקבל ביטוי חשוב ומרכזי בתעשיית ההייטק"

יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק, בכנס Jerusalem Tech של כלכליסט ופועלים הייטק: "בנק הפועלים התווה דרכים בעולם הפיננסים, זיהה מגמות וגיבש אסטרטגיית צמיחה לכל תחום. על רקע זה, אך טבעית החלטת הנהלת הבנק, להעצים את מאמציו בתחום ההייטק"

"ראוי שירושלים כבירת ישראל תקבל ביטוי חשוב ומרכזי בתעשיית ההייטק ועוד יותר אולי כבירת ישראל ובירת העם היהודי באור המגוון שהיא מפיצה בעולם תשבץ את האור של ההייטק, החדשנות והיזמות שהיא עשייה למען עולם טוב יותר"- כך אמר אתמול (ד') יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק בכנס Jerusalem Tech של כלכליסט ופועלים הייטק.
"בנק הפועלים שמח להצטרף ליוזמת "כלכליסט" בקיום מפגשים בסביבה העסקית והיזמית של ההייטק, יזמים, משקיעים ואנשי כלכלה ומשק. אתרכז בשלושה נושאים: בנק הפועלים ותעשיית ההייטק, ירושלים ותעשיית ההייטק, וכן, גיוון, שיוויון, אחדות".
"במאה שנות קיומו (אגב, השנה בנק הפועלים חוגג יום הולדת מאה) בנק הפועלים התווה דרכים בעולם הפיננסים, זיהה מגמות וגיבש אסטרטגיית צמיחה לכל תחום. על רקע זה, אך טבעית החלטת הנהלת הבנק בהנהגתו של דב קוטלר, להעצים את מאמציו בתחום ההייטק ולהדגיש בקווים נבדלים את נוכחות הבנק בכל מישור רלבנטי: בנק הפועלים במגוון דרכים בין אשראי עסקי לחברות צעירות ומתפתחות בתחום שיתופי פעולה עם סטארט-אפים, בעיקר בתחום הפינטק, כמענה לצרכי הבנק במיצוב מוצרים חדשים, השקעות בקרנות, והשקעות באקוויטי. כל אלה מגוונות מוכוונות להגדיל את נוכחותינו בתחום ותרומתנו לקהילה.
1 צפייה בגלריה
כנס Jerusalem tech דב קוטלר ראובן קרופניק
כנס Jerusalem tech דב קוטלר ראובן קרופניק
מימין דב קוטלר, יעל פאינרו וראובן קרופיק
(צילום: עמית שעל)
"כאן המקום להודות ולשבח את פועלו של אראל מרגלית להעצמת ההייטק בירושלים וההישגים של היום הם רק בסיס לפעילות צומחת ויוצרת לעתיד. אך יש נדבך נוסף בענייננו במפגש זה והוא חופש גיוון, שוויון, אחדות וסובלנות. הכרתי את אראל בשנת 1993 בתחילת הדרך ואמרתי ברכה הגיעה להייטק הישראלי שהיה בחיתוליו ועוד לא ידעתי עד כמה. אני נפעם לראות את האכסניה היפה הזו.
"בנק הפועלים דוגל בגיוון דעות וגיוון חברתי מגדרי ובכלל, והביטוי הנובע מהן בכל התרחשות עסקית או אנושית. לנו אין כל ספק שהתוצאה הנובעת מהחלטות עם ביטוי לגיוון דעות היא תמיד עדיפה. וגם כאן אזדקק לירושלים כמטפורה: ירושלים של אמצע שכתב יהודה עמיחי, למה ירושלים תמיד שתיים, של מעלה ושל מטה. אני רוצה להיות בירושלים של אמצע, בלי לחבוט ראשי למעלה ובלי לפצוע רגלי למטה.
"אנחנו מצווים ליצור לאורכה ורוחבה של הארץ 'ירושלים של אמצע' של שילוב ואחדות בין קהלים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, שמרנים ויזמים בלתי מרוסנים, אדם ואדם ונדמה לי שאין צורך שארחיב בנושא. כך יש לנו סניף הייטק בגבעת שאול בירושלים, אבל גם בנצרת, בערערה וגם סניף במאה שערים, ונהיה בכל מקום שאדם לאדם אדם.
"אסיים עם עוד משהו על ירושלים. בספר הסיפורים הקצרים של עגנון, ספר המעשים, יש סיפור בשם המכתב. נשוא הסיפור הוא יהודי ירושלמי, אך עגנון כדרכו משבץ בסיפור סיפורה של ירושלים. משפט שולי לכאורה אני מבקש לצטט: 'ירושלים שהיתה יושבת דמומה, נתנה פתאום קול' . עגנון מתפעם מההתפתחות בירושלים, בניינים גבוהים, חנויות, בנקים וכו'. אף עכשיו יכולים לראות בירושלים מעין דוגמא של עתיד לבוא בכל מיני גוונים נאים חופפים את הריה, ואני מוסיף, בין הגוונים הנאים החופפים את הריה, יישמר מקום מרכזי להייטק בביטוי להרמוניה, קידמה, אחדות ושאיפה לחיים בעולם טוב יותר".