סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ואראדה הישראלית נרכשה על ידי חברת סטארברסט בכ-60 מיליון דולר

החברות הודיעו על שיתוף פעולה במרץ 2021, שהוביל למהלך הרכישה המתרחש כעת. הטכנולוגיה המשולבת בתחום הדאטה תהיה זמינה לקראת סוף 2022. מלבד החיבור בין הטכנולוגיות, חברי הצוות הבכירים במחלקות המוצר והפיתוח בוואראדה יצטרפו לשכבה הניהולית בסטארברסט

חברת הסטארט-אפ הישראלית ואראדה (Varada), הפועלת בתחום ה-big data analytics, נרכשה על ידי חברת סטארברסט (Starburst). החברות לא מסרו את שווי העסקה, אך ל"כלכליסט" נודע כי הוא מוערך ב-60 מיליון דולר בעסקה המשלבת מזומן ומניות.
סטארברסט גייסה לאחרונה סבב D משמעותי בהיקף של כ-250 מיליון דולר, בהובלת אנדריסן הורוביץ, מה שהביא את סך ההון שגייסה ל-450 מיליון דולר. שתי החברות הודיעו במרץ 2021 על שיתוף פעולה, כאשר זה עלה יפה והוביל למהלך הרכישה המתרחש כעת. מלבד החיבור בין הטכנולוגיות, חברי הצוות הבכירים במחלקות המוצר והפיתוח בוואראדה יצטרפו לשכבה הניהולית בסטארברסט. הטכנולוגיה המשולבת תהיה זמינה לקראת סוף 2022.
ואראדה הוקמה ב-2018 על ידי טל בן משה, רומן ויינברנד ודוד קראקוב, יוצאי יחידות מודיעין וחברת XtremIO, ומעסיקה כ-30 עובדים, רובם בישראל, אשר יצטרפו לחברה הרוכשת. מנכ"ל החברה הוא ערן ואנונו, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל הפעילות בישראל של LivePerson. החברה גייסה במהלך שנות פעילותה 20 מיליון דולר, מ-Mizma Ventures, Gefen Capital StageOne, Lightspeed, F2 Venture Capital.
ואראדה מפתחת פלטפורמה עבור Data Virtualization, המציעה פתרונות מהירים שיאפשרו לארגונים נגישות ושליטה מלאה במידע, כמו גם התמודדות עם טווח רחב של דרישות ביצועים. מטרת החברה היא יצירת תשתית נתונים חדשה שתעניק לעוסקים בדאטה שליטה מלאה על הביצועים, העלויות והגמישות, ותחליף תהליכים ארוכים ומסורבלים של העברת מידע שחברות נדרשות לבצע כיום. עם רכישת ואראדה, לקוחות סטארברסט יוכלו להפחית את עלויות המחשוב שלהם בכ-40% תוך שיפור ביצועים משמעותי.
רומן ויינברד, שותף-מייסד ו-VP R&D בוואראדה, אמר: "אנחנו נרגשים להצטרף לסטארברסט ולהביא את החדשנות הטכנולוגית שלנו לקהל הגלובלי. אנחנו מאמינים שהשילוב בין שתי החברות יוליד את המערכת הטובה ביותר בתחום ה-analytics query, שתאפשר האצה של חילוץ תובנות מאגמי נתונים תוך טיוב העלויות האופרטיביות".