סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דויד דריי מנכ"ל ומייסד שותף אנודות
דויד דריי מנכ"ל ומייסד שותף אנודות (צילום: אנודות)

הגל ממשיך: Anodot מפטרת 35 עובדים

לאיטורו, ביזאבו, ורביט ולייטריקס שהודיעו על פיטורים נרחבים של עובדים מצטרף גם הסטארט-אפ Anodot העוסק בניתוח דאטה מבוסס AI. החברה תפטר 27% מעובדיה, מחצית מהמפוטרים מישראל. סמנכ"ל השיווק של החברה: "המצב הכלכלי העולמי משפיע ואנחנו צריכים לעבור במהירות לרווחיות"

חברת הסטארט-אפ הישראלית אנודות (Anodot) מצטרפת לאיטורו, ורביט, ביזאבו, טרנסמייט, sqream, לייטריקס ונקסאר בגל הפיטורים הנוכחי בהייטק ומפטרת 35 עובדים המהווים 27% מכח האדם בחברה שמעסיקה 129 עובדים. הפיטורים יהיו מכל חלקי החברה שהוקמה ב-2014 וגייסה עד היום כ-62 מיליון דולר בין היתר מאינטל קפיטל, סופטבנק וונצ'רס אסיה, סמסונג NEXT, לה מזון (La Maison), קרן אלף ו-Disruptive Technologies.
"אנחנו בתהליכי פיטורים של 35 עובדים. מחציתם עובדים בישראל והשאר בחו"ל", אומר עמית לוי, סמנכ"ל השיווק של החברה לכלכליסט . "המצב הכלכלי העולמי משפיע על יכולתנו לעבוד וההערכות מחדש היא מעבר למסלול של רווחיות במהירות. כל העובדים שנפרדים מאיתנו ויקרים לנו נעשה תהליך מסודר למצוא להם עבודה. כל מחלקות החברה נפגעו מהפיטורים- פיתוח שיווק אדמיניסטרציה. אין לנו כוונה לעשות סבב פיטורים נוסף אבל לפי תוכנית המעבר לרווחיות שלנו לא רואים צורך כזה".
החברה עוסקת בניתוח דאטה מבוסס טכניקות AI מתקדמות, ובין לקוחותיה חברות כמו פורסקוור, ליפט, Upwork, ווייז ומיקרוסופט. הטכנולוגיה שפותחה בחברה מאפשרת לחברות לעקוב אחר כמות גדולה של נתונים ולשפר ביצועים בזמן אמת.
אנודות הוקמה ב-2014, על ידי שלושה יזמים - דויד דריי (מנכ"ל), ד"ר עירא כהן (מדען ראשי) ושי לנג.