סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
עסקת ענן ישראלית: חברת אנודות רוכשת את פילאוס

לכלכליסט נודע ששווי העסקה מוערך במיליוני דולרים בודדים. הפתרון המשולב של שתי החברות הישראליות יאפשר לעסקים לנהל את עלויות משאבי הענן שלהם

שנת 2021 עמדה בסימן של רכישות מקומיות, כאשר חלק גדול מהרוכשות היו חברות ישראליות. חברת הענן הישראלית אנודות (Anodot) הודיעה היום (ג') על רכישת חברה ישראלית אחרת פילאוס (Pileus), פלטפורמה לניהול עלויות ענן. לכלכליסט נודע ששווי העסקה מוערך במיליוני דולרים בודדים.


הפתרון המשולב של שתי החברות יאפשר לעסקים לנהל את עלויות משאבי הענן שלהם ולחזות אותם באופן פרואקטיבי.
פילאוס הוקמה ב-2019 וגייסה מיליון דולר בלבד עד כה. עשרת עובדיה ישתלבו באנודות שמעסיקה כ-100 אנשים. רוני קארפ, מנכ״ל פילאוס ימונה למנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) באנודות. החברה הרוכשת גייסה עד היום יותר מ-65 מיליון דולר (בין המשקיעים בחברה - אינטל, סמסונג, סופטבנק, נקסט, קרן דיסרפטיב הישראלית וקרן אלף).
1 צפייה בגלריה
CEO David Drai Anodot דויד דריי
CEO David Drai Anodot דויד דריי
דוד דריי, מנכ"ל Anodot
"חלק גדול מהלקוחות שלנו מדווחים על האתגר שבניהול עלויות ענן. זו בעיה שכל חברה מתמודדת איתה היום, בכל סקטור וכל גודל. תמחור השימוש בענן מאוד מורכב והרבה ארגונים מתקשים להבין ולנתח את ההוצאה הזו", אמר דוד דריי, מנכ"ל אנודות. "רבים מלקוחותינו פנו אלינו כדי לבדוק אם נוכל לסייע להם גם בניטור עלויות ענן, בין היתר כדי למנוע את ההפתעות בעלויות הגבוהות בסוף החודש. אנודות חוברת היום לפילאוס כדי לתת מענה לבעיה הזו, שרק הולכת וגדלה".
הטכנולוגיה המשולבת של פילאוס ואנודות תאפשר לארגונים הבנה מלאה של עלויות הענן תוך חיסכון מקסימלי. כמו כן, המידע על העלויות יועשר עם מידע עסקי נוסף, דבר שיאפשר ליחידות עסקיות למדוד את הרווחיות וחווית המשתמש שלהן ביחס לעלויות שלהן על מנת להבין את ביצועי היחידה העסקית, כל זה תוך ניטור וזיהוי חריגות בזמן אמת.
רוני קארפ, מנכ"ל פילאוס: "אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור לקוחות בניהול עלויות הענן שלהם הוא היכולת לחזות הוצאות על משאבי ענן ולזהות חריגות בשימוש ובעלויות משאבי ענן. הבעיה הופכת למורכבת פי כמה בסביבות גדולות ודינאמיות. עבור ארגונים רבים, ההוצאה על ענן היא השניה בגודלה אחרי שכר העובדים. חברות רבות מופתעות כל חודש מחדש מעלויות הענן שלהן, ורבות מרגישות שהדברים יוצאים משליטה, במיוחד כאשר מדובר בחשבונות של מאות אלפי או מיליוני דולרים לחודש".