סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי לייטריקס הייטקיסט
מייסדי לייטריקס (צילום: מנואל גלזר )

יוניקורן נוסף מקצץ: לייטריקס הירושלמית תיפרד מ-80 עובדים

החברה שמפתחת פלטפורמת עריכה עבור יוצרי תוכן הגיעה למעמד של חד-קרן לפני פחות משנה, אז גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. הפיטורים, שנעשו כעת כדי "להקטין את שריפת המזומנים", מהווים 12% מכוח האדם שלה

לייטריקס, חד-קרן מירושלים, מפטר 80 עובדים, מתוכם 70 בישראל. מדובר ב-12% מכח האדם של החברה שמעסיקה 680 עובדים בישראל, בארה"ב, בסין ובבריטניה. החברה, שהשלימה גיוס של 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר לפני פחות משנה, הודיעה היום לעובדיה על כניסה לתוכנית התייעלות.
מעבר לפיטורי העובדים היא תצמצם הוצאות שיווק ותפעול וזאת "כדי להקטין את שריפת המזומנים ולמנוע צורך בגיוס כספים בשנים הקרובות", כך על פי החברה. במסגרת התוכנית, תצמצם לייטריקס בהוצאות, תוך התמקדות בפרויקטים שיקדמו את הפיכתה לפלטפורמה רחבה עבור יוצרי תוכן. החברה ציינה כי תסייע לעובדים באיתור משרה חדשה באמצעות חברה השמה שתלווה אותם.
2 צפייה בגלריה
ד"ר זאב פרבמן מנכ"ל לייטריקס
ד"ר זאב פרבמן מנכ"ל לייטריקס
ד"ר זאב פרבמן מנכ"ל לייטריקס
(צילום: רועי ברקוביץ)
לייטריקס פיתחה כלים לעריכה, לעיבוד, לעיצוב ולמוניטיזציה עבור יוצרי תוכן. לאחרונה ההיא מיישמת שינוי במודל העסקי ובמסגרת זו פועלת על מנת להפוך ממפתחת אפליקציות בלבד לפלטפורמה מקיפה עבור יוצרי תוכן. המהלך כלל בין השאר פיתוח מוצרים המרחיבים את סט הפתרונות עבור ניהול התוכן של היוצרים, רכישת חברה אמריקנית בתחום ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם יוצרים. לפני כשנה הצטרף לחברה שאול מרידור, ראש אגב התקציבים לשעבר, בתפקיד סמנכ"ל הכספים.
מנכ"ל החברה ומייסד שותף ד"ר זאב פרבמן אמר עם פרסום ההודעה לעובדים: "בעקבות מצב השווקים והמשבר הכלכלי העולמי עלינו להבטיח את הצלחת החברה לטווח הארוך, תוך מימוש האסטרטגיה שלה ושמירה על היציבות הפיננסית הנוכחית ולכן אנו פועלים כעת.
2 צפייה בגלריה
פורום היוניקורנס שאול מרידור
פורום היוניקורנס שאול מרידור
שאול מרידור
(צילום: אוראל כהן)
"החלטנו לעצור פרויקטים שאינם תומכים באסטרטגיה שלנו ולהאיץ פרויקטים אחרים, וכתוצאה מכך אנו נאלצים לקצץ חלק מהמשרות בחברה. נקצץ גם בהוצאות השיווק והתפעול שלנו, אך נעשה זאת תוך שמירת תנאי ההעסקה של העובדים בחברה. אנו מחויבים ללוות את העובדים שמהם אנו נפרדים ונסייע להם במציאת עבודה".
לייטריקס אינה הראשונה מבין היוניקורנים הישראלים שנוקטים במהלך פיטורים אף על פי שיש להם מאות מיליוני דולרים בקופה. בשבועות האחרונים הודיעו על פיטורי 100 עובדים טראקס וסייבריזן, צלזיוס מקצצת בימים אלה 150 משרות בעקבות המשבר במטבעות הקריפטו ובסוף השבוע האחרון הודיעה גם חברת הסייבר המצליחה סניק על פיטורי 30 עובדים.